וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הריאיון אצל אופירה וברקוביץ': מני נפתלי נגד אלדד יניב

23.1.2018 / 0:40

נפתלי מתח ביקורת על שותפו למחאה בעקבות ריאיון שבו הזכיר יניב כי הוא איש מפלגת העבודה. לדברי נפתלי, הריאיון גרר ביקורת רבה: "הוא אמר דברים שלא מתאימים, אי אפשר לרכב על המחאה הזאת לפוליטיקה"

אתר רשמי

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה וממובילי המחאה נגד השחיתות, מתח ביקורת אמש (שני) על התנהלות שותפו למחאה אלדד יניב. "המחאה היא למען תושבי ישראל לצעוק שנמאס לנו משחיתות, אני לא מחפש כרטיס לכנסת", אמר נפתלי לוואלה! NEWS. זאת בעקבות ריאיון של יניב בסוף השבוע בתכנית האירוח של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג בקשת שבמהלכו הזכיר לא מעט את העובדה שהוא איש מפלגת העבודה.

לדברי נפתלי, הריאיון גרר ביקורת רבה ולפיה יניב מנצל את המחאה כדי לצבור כוח פוליטי לקראת הבחירות. "זה הופך אותנו למשהו פוליטי, צריך לנער את המערכת. הוא אמר דברים שלא מתאימים למחאה שלנו, הוא אמר שאף אחד לא מושחת, לא בנט, לא נתניהו, לא שקד. הוא גם ליקק להם, זה לא מקובל", הוסיף נפתלי.

עוד בנושא:
ריבלין על ההפגנה נגד מנדלבליט: "רמיסת כללי התנהגות בסיסיים"
בזמן שניסה לומר קדיש על אמו: מפגינים הפריעו למנדלבליט בבית הכנסת
אלפים הפגינו נגד נתניהו: "חינכת את יאיר כמו שניהלת את המדינה"

אלדד יניב אצל ברקו ופירה. צילום מסך
"לא מקובל". יניב בריאיון בתכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'/צילום מסך

הוא אמר כי הדברים הקשים נאמרו גם ליניב. "זה היה ממש הזוי, אנשים לא אהבו את זה. אי אפשר לרכב על המחאה הזאת לפוליטיקה", אמר. נפתלי הודיע כי בעקבות האירועים בסוף השבוע האחרון ההפגנה תחזור באופן חד פעמי לכיכר גורן שבפתח תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אנחנו הולכים למנדלבליט להגיד לו שלא שכחנו אותו. יודעים שאתה זה שאחראי לכל מה שקורה", אמר נפתלי.

בחודש שעבר התארח גם נפתלי בתכנית של אופירה וברקוביץ'. במהלך הריאיון התפתח עימות סוער שהסתיים בפיצוץ. "אתה לא גבר, היית צריך לעזוב את המעון של נתניהו אחרי יום, אבל עכשיו אתה מנסה לעשות מזה קריירה", הטיח ברקוביץ' בנפתלי. הוא הוסיף: "מי אתה בכלל שתוביל מחאה ציבורית? אם תיכנס לפוליטיקה ומישהו יצביע בעדך, זו שערורייה!". נפתלי הגיב בזעם, אמר שאינו מוכן לספוג ממנו שפה שכזו ועזב את האולפן בסערה. הריאיון שודר למרות מחאות נפתלי, שאף איים בתביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנות נגד השחיתות השלטונית בהבימה, תל אביב 6 בינואר 2018. ראובן קסטרו
"צריך לנער את המערכת". נפתלי/ראובן קסטרו

בשבת מחו מפגינים מול בית הכנסת בפתח תקווה שבו התפלל מנדלבליט. כמה מפגינים שהתאספו מחוץ לבית הכנסת קראו אל עבר היועמ"ש: "לקחו לנו את המדינה, יש הדתה כאן". עדי ראייה שנכחו במקום אמרו כי היועמ"ש הגיע לבית הכנסת כדי לומר קדיש לזכר אמו שמתה בחודש שעבר וכי הוא נאלץ לעזוב בליווי בני משפחתו בעקבות הקריאות.

שי הדס, אחד המפגינים סיפר כי לאחר שהמחאה נגד מנדלבליט עברה לשדרות רוטשילד בתל אביב המפגינים בעיר "עזבו אותו בשקט". אולם, לדבריו, "הוא לא נענה במשך כל השנה לפניות שלנו, כשניסינו לתקשר איתו". הדס הוסיף כי המפגינים החליטו "לבוא ולערוך טקס הבדלה אלטרנטיבי שקט, רגוע וסולידי, מנומס וללא שום התגרות" וכי לא ידעו שמתפללים ייצאו להתפלל מחוץ לבית הכנסת. לדבריו, לא היה כל קשר עין בין המפגינים לבין מנדלבליט שעמד במרחק של עשרה מטרים מהם.

האירוע גרר גל של גינויים. הנשיא ראובן ריבלין אמר כי הוא "הזדעזע עמוקות" וכי מדובר ב"רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בהודעת גינוי לתקרית כי הוא "מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולומר קדיש על אמו. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

(עדכון ראשון: 20:42, 23.01)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully