וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין על ההפגנה נגד מנדלבליט: "רמיסת כללי התנהגות בסיסיים"

21.1.2018 / 12:46

נשיא המדינה הצטרף לגינויים נגד המחאה מחוץ לבית הכנסת בפתח תקווה שבו התפלל היועמ"ש: "הזדעזעתי עמוקות". אמש הסביר אחד המוחים כי המפגינים לא יצרו קשר עין עם מנדלבליט ועמדו הרחק ממנו

צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף הבוקר (ראשון) לגל הגינויים למפגינים שמחו אמש מול בית הכנסת בפתח תקווה שבו התפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר כי "הזדעזע עמוקות" מכך. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף ריבלין כי מדובר ב"רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו".

כמה מפגינים שהתאספו אמש מחוץ לבית הכנסת קראו אל עבר מנדלבליט "לקחו לנו את המדינה, יש הדתה כאן". עדי ראייה שנכחו במקום אמרו כי היועמ"ש הגיע לבית הכנסת כדי לומר קדיש לזכר אמו שמתה בחודש שעבר וכי הוא נאלץ לעזוב בליווי בני משפחתו בעקבות הקריאות.

ישי הדס, אחד המפגינים, סיפר אמש לוואלה! NEWS כי לאחר שהמחאה נגד מנדלבליט עברה לשדרות רוטשילד בתל אביב המפגינים בעיר "עזבו אותו בשקט". אולם, לדבריו, "הוא לא נענה במשך כל השנה לפניות שלנו, כשניסינו לתקשר איתו". הדס הוסיף כי המפגינים החליטו "לבוא ולערוך טקס הבדלה אלטרנטיבי שקט, רגוע וסולידי, מנומס וללא שום התגרות" וכי לא ידעו שמתפללים ייצאו להתפלל מחוץ לבית הכנסת. לדבריו, לא היה כל קשר עין בין המפגינים לבין מנדלבליט שעמד במרחק של עשרה מטרים מהם.

ראשוני- מפגינים מחוץ לבית הכנסת של מנדלבליט. צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
בית הכנסת בפתח תקווה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה אמש לתקרית והציעה למפגינים "כלל אצבע": "כשאתם מגלים שבשם חופש הביטוי אתם מונעים מיהודי לומר קדיש על אמא שלו, זו כבר לא דמוקרטיה. זו בריונות אלימה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, גינה אף הוא את התקרית. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו אמר כי המפגינים "חצו את גבול האנושיות, וגרמו ליועמ"ש מנדלבליט לוותר על קדיש יתום. אני בעד הזכות הדמוקרטית להפגין אבל הדרך שבה המפגינים נהגו אינה דרך ארץ".

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, כתב בהודעת גיוני לתקרית כי הוא "מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולומר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

עוד באותו נושא

בזמן שניסה לומר קדיש על אמו: מפגינים הפריעו למנדלבליט בבית הכנסת

לכתבה המלאה
הפגנות נגד היועמ"ש בפ"ת. ראובן קסטרו
שלטים נגד מנדלבליט בהפגנות בפתח תקווה, בנובמבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully