וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שניסה לומר קדיש על אמו: מפגינים הפריעו למנדלבליט בבית הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה ניסה לומר קדיש על אמו שהלכה לעולמה בחודש שעבר, בשעה שמפגינים קראו לעברו: "לקחו לנו את המדינה". מנדלבליט עזב את המקום, וניידות משטרה הגיעו לזירה. אחד המפגינים: "מחינו בלי להתגרות". מאות הפגינו בתל אביב נגד השחיתות השלטונית

צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי

מפגינים הפריעו אתמול (שבת) לתפילתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מחוץ לבית הכנסת בו הוא מתפלל בעיר מגוריו פתח תקווה. מחוץ לבית הכנס קראו המפגינים: "לקחו לנו את המדינה, יש הדתה כאן". לדברי עדי ראייה שנכחו במקום, מנדלבליט נאלץ לעזוב את המקום בליווי בני משפחתו, וניידות משטרה הגיעו למקום, זאת בשעה שהיועץ המשפטי ניסה להגיד קדיש לזכר אמו שהלכה לעולמה בחודש שעבר.

אחד המפגינים מחוץ לבית הכנסת של מנדלבליט, ישי הדס, סיפר לוואלה! NEWS כי "מאז שהוחלט להעביר את ההפגנות להבימה ולרוטשילד בתל אביב, המפגינים עוזבים את מנדלבליט בשקט, אבל הוא לא נענה במשך כל השנה לפניות שלנו, כשניסינו לתקשר איתו. הוא לא נענה מעולם. החלטנו הערב לבוא ולערוך טקס הבדלה אלטרנטיבי שקט, רגוע וסולידי, מנומס וללא שום התגרות".

עוד בוואלה! NEWS:
קבלת פנים אישית וחיבוקים בשדה התעופה: נתניהו נחת לביקור בהודו
נתניהו על הקלטת בנו: "הסתלבט על חבר, חינכנו לכבד נשים"
נתניהו על נאום אבו מאזן: "אם לא ישנה עמדותיו - לא יהיה שלום"

ראשוני- מפגינים מחוץ לבית הכנסת של מנדלבליט. צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לבית הכנסת של מנדלבליט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון. עריכה: תום זואילי

"לא ידענו מקודם שהמתפללים ייצאו להתפלל מחוץ לבית הכנסת", שחזר הדס. "עמדנו עשרה מטרים מהם, בקבוצה סולידית. אפילו לא היה קשר עין עם היועמ"ש. יש כאן ניצול ציני של המחאה הסולידית מול התפילה האישית של מנדלבליט, שנועדה להוציא דברים מהקשרם. מכונת התעמולה המשומנת כבר תעשה את עבודתה".

בהזמנה ל"טקס ההבדלה האלטרנטיבי" שערכו המפגינים הם התבקשו להגיע בלבוש צנוע, עם חולצות וכיפות לבנות. "ננסה להציע באדיבות ובכבוד לציבור המתפללים נוסח תפילה מעט שונה מזה שהם מורגלים בו", נכתב בהזמנה, שלאחריה התבקשו המפגינים לעבור לכיכר הבימה בתל אביב למחות שם.

"אין כוונה להפריע או להתעמת", נכתב בהזמנה. "צעקות, צרחות ומגפונים לא יכובדו. כדי לא לקלקל את ההפתעה, נבקש מאוד שלא להפיץ".

עוד באותו נושא

אלפים הפגינו נגד נתניהו: "חינכת את יאיר כמו שניהלת את המדינה"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד השחיתות השלטונית הבימה, תל אביב 7 בינואר 2018. ראובן קסטרו
יניב בהפגנה בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

הנשיא ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הזדעזע עמוקות" ממה שאירע מחוץ לבית הכנסת. לדבריו, מדובר ב-"רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה להתפרעות, ואמרה כי "הנה כלל אצבע למפגינים בפתח תקווה. כשאתם מגלים שבשם חופש הביטוי אתם מונעים מיהודי לומר קדיש על אמא שלו, זו כבר לא דמוקרטיה. זו בריונות אלימה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, כתב בטוויטר בתגובה ש"יתביישו המפגינים שחצו את גבול האנושיות, וגרמו ליועמ"ש מנדלבליט לוותר על קדיש יתום. אני בעד הזכות הדמוקרטית להפגין אבל הדרך שבה המפגינים נהגו אינה דרך ארץ".

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר כי הוא "מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולומר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

הפגנות נגד השחיתות, חיפה, 20 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בחיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, גינה את המפגינים ואמר כי "לאורך כל הדורות, גם אנשים שלא היו מבאי בית הכנסת בכל יום, היו זהירים בכבוד בית הכנסת. המעשה שנעשה הערב, בו הפגינו ליד בית כנסת תוך הפרעה למתפללים, הוא חילול ופגיעה בכבוד בית הכנסת. אין לקבל זאת בשום פנים ואופן, יש לגנות זאת ולהימנע מכך בעתיד".

גם אתמול נאספו בתל אביב מאות מפגינים נגד השחיתות השלטונית, ובקריאה למנדלבליט להאיץ את החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשבוע שעבר הפגינו כ-2,500 בני אדם בכיכר הבימה בתל אביב, כשברחבי הארץ התקיימו הפגנות נוספות, ובהן, בין היתר, השתתפו 300 מפגינים בעפולה, כ-200 בחיפה וכמאה מפגינים בצומת כרכור.

הפגנות נגד השחיתות, חיפה, 20 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בחיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מני נפתלי, ממארגני ההפגנה, ביקש מהמפגינים "אל תשכחו את מנדלבליט", התחלנו את ההפגנות מול ביתו". הוא תהה "אם אין כלום אז למה כל הזמן שומרים על ראש הממשלה? כן היה – וכן יהיה".

אלדד יניב ביקש מהמפגינים "להתעורר שישמעו אתכם, תרימו שלטים למעלה – הון, שלטון, עולם תחתון. 62 שבתות ברציפות אתם מתמידים, כי התחייבתם ואתם מקיימים. זה האירוע הכי חשוב במדינת ישראל. הוא ישנה את העתיד. כולם מסתכלים על המאבק הזה, וכולם שואלים כמה אנשים הגיעו להבימה".

בתל אביב התמקדה ההפגנה בשבוע שעבר מול הבניין ברחוב רוטשילד 30, ביתו של איש העסקים קובי מימון, שבנו נשמע משוחח עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בהקלטות שנחשפו בחדשות 2 מאותו ליל בילויים מעורר סערה במועדוני חשפנות. בין השאר, השניים שוחחו על מתווה הגז בעודם, ככל הנראה, בגילופין, כשנתניהו התרברב בפני מימון וחבר נוסף, כיצד אביו "סידר" למימון 20 מיליארד שקל. "לא תפרגן לי ב-400 שקל?", הוסיף נתניהו בשיחה שהוקלטה.

הפגנות נגד השחיתות, חיפה, 20 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד השחיתות בחיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אלדד יניב אמר לוואלה! NEWS כי הוחלט לקיים את הצעדה לכיוון ביתו של מימון בשדרות רוטשילד למרות שהוא אינו מתגורר במקום, כי "זה עניין של סמליות. הערב, כשביבי עולה על המטוס בדרך להודו, הדבר שהוא שואל זה 'כמה מפגינים יש הערב בהבימה?'", וכינה את סביבת נתניהו "המאפיה מבלפור". "כשיגיעו מסקנות המשטרה, אנחנו נשלח אותם הביתה. תהיה רעידת אדמה. אנחנו נביא את העתיד, אנחנו נרצה חוזה חדש עם הריבון", הוסיף יניב.

(עדכון ראשון: 19:59)

הפגנה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב - 20 בינואר 2018. תומר אפלבאום, הארץ
הפגנה נגד השחיתות בתל אביב/הארץ, תומר אפלבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully