וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים באשדוד לראש העיר: "הכפייה הדתית מתהדקת סביב הגרון"

23.1.2018 / 8:48

כ-7,000 תושבים הגישו עצומה לראש העירייה יחיאל לסרי ובה דרשו להפסיק את אכיפת חוק המרכולים ולבטל את הקנסות לעסקים הפועלים בשבת. בנוסף, ביקשו לחלק את העיר לאזורים חילוניים וחרדיים: "הציבור החילוני צועק 'הצילו'"

עריכה: תום זואילי

כ-7,000 מתושבי אשדוד הגישו היום (שני) עצומה לראש העירייה יחיאל לסרי, ובה הם קוראים להשיב את הסטטוס קוו לעיר. "אנו, תושבי העיר אשדוד, פונים אליך מדאגה ובעיקר מאהבה רבה לעירנו וזאת לאור ההתפתחויות האחרונות בעיר ולאור החקיקה בנושא חוק המרכולים ששוברת את הכללים המוסכמים בין המגזרים לגבי הסטטוס קוו", נכתב. "בשנים האחרונות אנחנו עדים ללא מעט קונפליקטים המתרחשים בין חילונים לחרדים בארץ ובאשדוד בפרט, ולכן יותר מכל - שמירה על הסטטוס קוו במקרה של אשדוד חשובה עד מאוד לשימור צביונה כעיר המכבדת את כל תושביה".

התושבים הבהירו כי "אנו לא נגד הדת, אלא בדיוק להיפך, חשוב לנו לשמור על המסורת היהודית. אך לכל אחד מאתנו יש זכות להעביר את השבת כפי שהוא רואה לנכון ללא אבחנה בין דת, גזע, מין או מגזר. אנחנו מכירים ומכבדים את המורשת היהודית, את החגים והמנהגים היהודיים המייחדים אותנו כעם, עם זאת רובנו לא רואים עין בעין את המונח 'לשמור את השבת' כפי שרואה אותו הציבור הדתי. אנו חשים פגיעה בחופש העיסוק, בחופש ביטוי, בזכות ניצול הפנאי בהתאם לצרכים והעדפות של כל אחד ואחד מתושבי העיר. אנו חשים מיום ליום שהכפייה הדתית מתהדקת סביב הגרון, והציבור החילוני צועק: 'הצילו'".

לקריאה נוספת:
הפגנה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת: "לא נפסיק עד שראש העיר יעזוב"
"מאבק על החופש": אלפים הפגינו באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
"חשים פגיעה בחופש העיסוק, בחופש ביטוי". הפגנה באשדוד, שלשום/לירון מולדובן
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
הפגנה באשדוד, שלשום/לירון מולדובן

בהמשך מכתבם טענו התושבים להזנחת הציבור החילוני בעיר. "במהלך השנים האחרונות עיריית אשדוד הזניחה מגזר שלם מגזר שהוא הרוב בעיר. במקום לטפל בבעיות העיקריות כמו חינוך, נדל"ן, תיירות, תעסוקה ופיתוח היי-טק, העירייה דאגה לבניית ישיבות, בתי כנסת, הרחבת הגנים לציבור הדתי ופיתוח שטחי מסחר", כתבו. "הצעירים המשכילים בורחים מהעיר. מוסדות חינוך חילוניים נסגרים".

החותמים על העצומה הוסיפו כי הם דורשים מראש העירייה להשהות את אכיפת חוק העזר העירוני ואת צווי הסגירה שניתנו לעסקים הפועלים בשבת, "עד לקבלת החלטה מפורשת חדשה לעניין חוק העזר העירוני". עוד הם דורשים לבטל את הקנסות שחולקו לעסקים בשבת וכן להפסיק את חלוקתם, "ולפתוח דיון בנושא גיבוש חוק העזר העירוני החדש, תוך הכנסת סייג שיאפשר לעסקים הנמצאים באזורי הבילוי ובאזורים החילוניים לקיים את פעילותם בשבת; לחוקק סעיף שיגדיר את החלוקה של העיר לאזורים חילוניים ואזורים חרדיים".

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
התושבים דורשים: לחוקק סעיף שיגדיר חלוקה של העיר. הפגנה באשדוד, שלשום/לירון מולדובן
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
הפגנה באשדוד, שלשום/לירון מולדובן

במוצאי שבת התכנסו אלפים מתושבי אשדוד במתחם מול בניין העירייה במחאה על הכוונה לסגור עסקים בשבת ברחבי העיר. בעקבות אכיפת חוק המרכולים נוצרו כמה קבוצות מחאה בעיר, ולאחרונה פרצה מחלוקת בין הקבוצות השונות. בעוד חלק מהקבוצות מבקשות לנסות לפעול מול ראש העיר, מובילי ההפגנה האחרונה קוראים ללסרי להתפטר.

"המאבק שלנו הוא לא רק על סגירת העסקים בשבת, אלא על החופש שלנו", אמר אחד המפגינים. "כולם פה בהפגנה - אשכנזים, מזרחים, חילונים ומסורתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully