וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לירושלים עוצרים בקהיר: סגן נשיא ארה"ב נפגש עם א-סיסי

נשיא מצרים נפגש עם סגן הנשיא פנס בפתח ביקורו במזה"ת. השניים דנו בפעולות לחיזוק היחסים בין שתי המדינות ובמאבק המצרים נגד דאעש והמיליציות החמושות בסיני. "אנו עומדים כתף אל כתף במלחמה של מצרים נגד הטרור", אמר פנס

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דחיית ביקורו של פנס, דצמבר 2017)

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס החל בביקורו במזרח התיכון ונחת היום (שבת) בקהיר. פנס נפגש עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, שם שוחח איתו בבעיות הביטחוניות שמצרים נאלצת להתמודד עמן בחצי האי סיני. סגן הנשיא הבטיח בשם טראמפ להעניק למצרים גיבוי במלחמתה נגד המיליציות החמושות ודאעש בסיני, ואף הבהיר כי היחסים בין המדינות הדוקים בהרבה לאחר תקופה שבה חל ריחוק מסוים.

"אנחנו עומדים כתף אל כתף במלחמה שמצרים מנהלת נגד הטרור", אמר פנס, שהתייחס בביקורו גם לישראל ולפלסטינים, ואמר כי ארצות הברית "מחויבת לחידוש המשא ומתן ולפתרון שתי המדינות".

מחר צפוי פנס להמשיך ממצרים לירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה, שהזהיר בעבר את נשיא ארצות הברית כי החלטתו בעניין ירושלים צפויה לערער את היציבות באזור. השניים צפויים לדון בנושא ירושלים וכן בהידוק היחסים בין שתי המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
"שומרים על הסטטוס קוו": מחאה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת
הצנחן שקורקע מהר מדי: דרכו לצמרת של המפקד המוכשר מבוסתן הגליל
יורש העצר הלוחמני והנסיך שאוהב את מסי: הדור הבא של שליטי מדינות ערב

מייק פנס וא סיסי, מצרים, 20 בינואר 2018. רויטרס
הביע תמיכה במצרים. פנס לצד א-סיסי, היום/רויטרס

משם ימשיך פנס לביקור בין יומיים בישראל. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם שורה של מנהיגים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בניגוד לביקורים רשמיים שערכו בכירים בממשל האמריקני בעבר, פנס לא יבקר ברשות הפלסטינית, שם הודיעו כי הם מחרימים את הביקור בשל סערת ירושלים והאיום האמריקני לקצץ בתקציב.

ביקורו של פנס יתקיים על רקע הדיווחים בארצות הברית לפיהם ממשל טראמפ צפוי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים כבר בשנה הבאה. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, הממשל פועל להכשיר את מבנה הקונסוליה האמריקנית הקיים כיום בירושלים שבשכונת ארנונה בעיר לשגרירות, דבר שיחסוך עלויות ויאפשר לשגריר דיוויד פרידמן וצוותו להתחיל לעבוד במבנה כבר בשנה הבאה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ארוחת ערב במועדון הגולף שלו בפלורידה, ארה"ב 15 בינואר 2018. רויטרס
מתיחות מול הפלסטינים על רקע ההכרה בירושלים. טרמפ/רויטרס

בנוסף נכתב כי לוחות הזמנים גרמו למתיחות בין שר החוץ רקס טילרסון ובין הבית הלבן, כיוון שהשגריר פרידמן, ששימש במשך שנים כעורך הדין של הנשיא ונחשב למקורבו, דוחף לקדם את המהלך בטווח של שנה, בגיבוי של חתנו של הנשיא, ג'ראד קושנר. טילרסון, לעומתם, אמר לטראמפ כי יש לפרוס את המהלך על פני זמן רב יותר כדי להיערך מבחינת אבטחת המבנה, והנשיא הסכים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully