וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפגנות השבת: עיריית אשדוד מחפשת פקחים לא יהודים

16.1.2018 / 15:26

על רקע מאבק התושבים על מתן דו"חות בעיר לעסקים שפתוחים בשבת, פרסמה העירייה מודעת דרושים למחלקת הפיקוח העירוני. "מחפשים פקחים מאוכלוסייה שהשבת היא לא יום המנוחה שלהם", נכתב במודעה. תפקיד הפקחים יהיה לחלק דוחות לעסקים שפתוחים בשבת, בניגוד לחוק העזר העירוני

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, שלומי גבאי, CNN עריכת וידאו:ניר חן

עיריית אשדוד פרסמה השבוע מכרז שבו היא מודיעה כי היא מחפשת פקחים לא יהודים, שיאכפו את סגירת העסקים בעיר בשבת. "המשרה מיועדת לאוכלוסיה שיום השבת אינו יום המנוחה שלה", הודגש בהודעת הדרושים. במודעה נכתב כי המשרה נועדה לשפר את איכות החיים של התושבים בסופי השבוע באמצעות אכיפה של חוקי עזר עירוניים.

פרסום המכרז מגיע בצל הפגנות של מאות תושבים בעיר מזה כשבועיים על כך שפקחים מטעם העירייה חילקו דוחות לחנויות שפתוחות בשבת. לדברי המפגינים, הדוחות חולקו בעקבות לחץ של גורמים חרדיים באשדוד על ראש העירייה יחיאל לסרי. לטענתם, נציגי החרדים מחו בפני לסרי על הפרת הסטטוס קוו בעיר בשנים האחרונות, כשעוד ועוד מקומות נפתחים בשבת בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הסיעות החרדיות לאחר הבחירות הקודמות. הדעות באשדוד חלוקות אם מדובר במחאה פוליטית נגד ראש העיר לקראת הבחירות המקומיות או מחאה של תושבים שמרגישים שכופים עליהם אורח חיים שהם אינם מעוניינים בו.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "נעשה הכול כדי שחוק סגירת המרכולים לא יעבור"
עיר במשבר זהות: המאבק על השבת שמסעיר את אשדוד
הפגנה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת: "לא נפסיק עד שראש העיר יעזוב"

מודעה לחיפוש עובדים לא יהודים בעיריית אשדוד בשבת. -, מערכת וואלה! NEWS
המכרז שהעירייה פרסמה בחיפוש אחר פקחי שבת לא יהודים/מערכת וואלה! NEWS, -

בשבת האחרונה שני פקחים צעירים של עיריית אשדוד הסתובבו בין החנויות במרכז "ביג פאשן" בעיר וחילקו התראות לפני קנס על עבודה ביום המנוחה. לאחר שהסתובבו במשך שעות במתחם שנמצא בפאתי העיר, הם חילקו יותר מ-60 התראות לבעלי עסקים.

שעות לאחר מכן, הפגינו במוצאי שבת בפעם השנייה ברציפות כמה מאות תושבים מול העירייה במחאה על האכיפה נגד עסקים הפתוחים ביום המנוחה. גם השבוע מתוכננות הפגנות באשדוד, כאשר אחת מהן תהיה מול בניין העירייה והשנייה מול "ביג פאשן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים מול עיריית אשדוד נגד כפייה דתית, 13 בינואר 2018. מחזירים את אשדוד לאשדודים, מערכת וואלה! NEWS
תושבי אשדוד המפגינים מול עיריית אשדוד, בשבת שעברה/מערכת וואלה! NEWS, מחזירים את אשדוד לאשדודים

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "כבר בשנת 2016 פרסמה העירייה מכרז זהה לגיוס פקחים אשר יכולים לעבוד בשבת במגוון תחומי עבודות פיקוח כחלק מתחזוקת העיר ושמירה על חוקי העזר העירוניים הנהוגים בעיר.

"למכרז בזמנו לא ניגשו מועמדים שעמדו בתנאיו, לכן העירייה חזרה ופרסמה מכרז דומה בתקווה כי הפעם יימצאו פקחים מתאימים".

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד
  • שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully