וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי המגזר הבדואי מחו נגד ארדן: "אנטישמי ושקרן"

16.1.2018 / 13:14

במהלך טקס החלפת מפקד משטרת מחוז הדרום, נטשו כמה שייחים מהמגזר את המקום בזמן נאומו של השר, במחאה על הריסת בתים בדרום ועל רקע אירועי אום אל חיראן. "השר נהג בחוסר כבוד", אמר אחד הבכירים. "במקום להרוס צריך לבנות, ולא להשאיר ילדים ללא קורת גג"

גלעד ארדן בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

בכירים במגזר הבדואי בדרום מחו היום (שלישי) נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך טקס החלפת מפקד מחוז דרום במשטרה. הבכירים נטשו את המקום במחאה בזמן שהשר נשא דברים, בטענה כי השר פעל נגד המגזר בסוגיית הריסת הבתים וכן על רקע אירועי אום אל חיראן בשנה שעברה. "השר ארדן ידוע באנטישמיות שלו", אמר אחד הבכירים.

השייחים טענו כי ארדן נהג בחוסר כבוד כשדיבר על הריסת הבתים במגזר. "הוא לא כיבד את האנשים שנמצאים", אמר הבכיר. "במקם להרוס צריך תחילה לבנות ולא להשאיר ילדים ללא קורת גג". הבכיר אף התייחס לאירועי אום אל חיראן וטען כי רצף האירועים שהסתיים במותו של יעקוב אל-קיען נגרם בעקבות טעויות של המשטרה. "השר שקרן", אמר.

לפני כחצי שנה הפגינו כ-800 איש בבאר שבע נגד הריסת בתים ביישובים הבדואים בנגב. המפגינים קראו לשר אורי אריאל (הבית היהודי) שאחראי על הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, "להפסיק לאלתר את הריסת הבתים". בהפגנה השתתפו גם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. ההפגנה נערכה על רקע מאבק שמנהלים תושבי כפר ביר הדאג' נגד מתווה ההסדרה שהוצע להם.

השר אריאל טען אז כי נעשו ניסיונות רבים מצד הרשות להגיע להסכמות ולפשרה עם תושבי ביר הדאג' שנמצאת על כ-20 אלף דונמים של אדמות מדינה ושטח פרטי, אך התושבים סירבו. "המדינה, לפנים משורת הדין, תכננה ופתחה עבור התושבים יישוב על שטח של כ-6,500 דונמים. היישוב החוקי יכלול 1,600 יחידות דיור שיימסרו לזכאים ללא תמורה ושטחי מסחר. נבנו במקום בתי ספר שכבר פועלים ותוכנן גם שלב ב' הכולל שטחי מגורים ושטחים לתיירות ולחקלאות בהיקף של כ-5,000 דונמים נוספים", כתב אריאל.

עוד בוואלה! NEWS:
החגיגות בבלפור היו מוקדמות: זה מה שעלול לקרות ביום שאחרי אבו מאזן
עוד זעזוע ברומניה: ראש הממשלה התפטר - השני בתוך שבעה חודשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully