וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד זעזוע ברומניה: ראש הממשלה התפטר - השני בתוך שבעה חודשים

16.1.2018 / 10:51

מפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית הצביעה בעד הדחת מיכאי טודוסה, בשל קרע בינו לבין מנהיג המפלגה החזק. הקרע החל אחרי שהוא דרש לפטר את שרת הפנים, שסירבה לכך. עתה תצטרך המפלגה למצוא ראש ממשלה שלישי בתוך פחות משנה

ראש ממשלת רומניה מיכאי טודוסה התפטר הערב (שני) מתפקידו אחרי שמפלגתו הסוציאל-דמוקרטית הצביעה בעד הדחתו. זאת בעקבות משבר בינו לבין מנהיג המפלגה ליביו דרגנה. הוא ראש הממשלה השני שמתפטר בתוך שבעה חודשים בלבד וסגנו, פול סטנסקו, צפוי להחליפו בתקופה הקרובה אך הוא זקוק לאישור הנשיא קלאוס יוהאניס.

המתיחות בין טודוסה, שמונה ביוני האחרון, לבין דרגנה החלה בשבוע שעבר כשראש הממשלה ביקש משרת הפנים שלו - בעלת ברית קרובה של דרגנה - לפרוש בטענה שהיא שיקרה לו. היא סירבה לכך.

ההצבעה על ידי הוועד הפועל של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, המונה 67 חברים, צפויה לחזק את כוחו של דרגנה, שפעל להדחת קודמו של טודוסה, סורין גרינדנאו, בהצבעת אי-אמון בקיץ האחרון. דרגנה, שמפלגתו זכתה בבחירות ב-2016, מנוע מלכהן כראש ממשלה בשל הרשעתו בזיוף קולות.

ראש ממשלת רומניה מיכאי טודוסה לאחר הדחתו, 15 בינואר 2018. רויטרס
ראש ממשלת רומניה מיכאי טודוסה לאחר הדחתו, 15 בינואר 2018/רויטרס

לאחר הדחתו, אמר ראש הממשלה היוצא: "הם סימנו אותי וסילקו אותי. אני מקבל אחריות על מעשיי ואני לא מתחרט על דבריו במעשיי". הוא אמר כי הוא יגיש את התפטרותו בכתב לנשיא.

60 מחברי הוועד הפועל גיבו את המהלך, ארבעה התנגדו ועוד שלושה נמנעו, אך על אף שהצעד חזיק את דרגנה, ההערכות הן שהמפלגה תתקשה להרכיב ממשלה יציבה. ראש הממשלה הזמני אמור לשמש בתפקיד עד 45 יום, אך הוא עדיין זקוק לאישור הנשיא, שיכול להציע מועמד חלופי.

דרגנה אמר כי הוועד של המפלגה יתכנס במהלך היום כדי לדון במחליף קבוע לתפקיד ראש הממשלה. "אנחנו רוצים להימנע מאותו מצב בפעם השלישית", אמר לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully