וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו להרצאת הרב ברלנד בנהריה; מפגינים מחו מחוץ לבית הכנסת

15.1.2018 / 7:46

מפגינים מהמגזר החרדי ומארגוני נשים מחוץ לבית הכנסת שבו ערך הרב שהורשע בעבירות מין כנס בנהריה. כוחות משטרה נערכו במקום, וכמה עימותים התרחשו סמוך לבית הכנסת אליו הגיע הרב. "לא מוכנים להשלים עם החרפה, צריך להזהיר את הציבור מפניו", אמרו

עריכה: יוסי אלטר

כמאתיים מתומכיו של הרב אליעזר ברלנד הגיעו אמש (שני) לנהריה לביקורו של הרב בבית הכנסת "אהבת שלום" בנהריה, במסגרת סדרת הופעות פומביות שהוא עורך לאחרונה בפני תומכיו ברחבי הארץ. מחוץ לבית הכנסת עמדו כעשרה חרדים מצפת, בית שמש וירושלים שהגיעו כדי להפגין נגד הרב, היו שתי נשים שהפגינו. שתיהן דתיות. אחת מהן מהמרכז לנפגעי כתות. במקום נרשמו כמה עימותים בין תומכי הרב למתנגדיו, לצד היערכות המשטרה במקום. המשטרה התייחסה בסלחנות להפרות הסדר ולהתנכלויות בלתי פוסקות כלפי המפגינים. אחד מממחנה תומכי ברלנד עוכב על ידי שוטרי יס"מ לתחנת נהריה ושוחרר לאחר מכן.

המפגינים נשאו שלטים, קראו קריאות בגנות הרב, אסיר משוחרר שהורשע בעבירות מין בבנות קהילת "שובו בנים" שהוא עומד בראשה. מארגן הפגנות נגד ברלנד, הרב יום טוב חשין מבית שמש שלא הגיע הערב לנהריה, מעולם לא היה איש "שובו בנים", אבל לדבריו, במשך כשנה וחצי, היה אחד המקורבים ביותר לרב ברלנד.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מקימה כוח חדש בסוריה; טורקיה מאיימת: "על ארה"ב לבחור צד"
"הרכב הוא מחסן, ההורים דואגים לאוכל": שבוע בלי לחזור הביתה
גרסת השוטר שירה לעבר חברו בשוגג: "אמרתי לו לזרוק את האקדח"

שיעור הרב אליעזר ברלנד בנהריה. אדריאן הרבשטיין
שיעור הרב ברלנד בנהריה, אמש/אדריאן הרבשטיין

"אנחנו לא מתבססים על בית המשפט החילוני", ציין חשין, חסיד ברסלב שמוביל כיום את המאבק ברב. בשיחה עם וואלה!NEWS הוא הוסיף כי "עבירות חמורות הרבה יותר התבררו בבית הדין של דיינים מחסידות ברסלב שנכנסו לעובי הקורה וגבו עשרות עדויות. הן הביאו למסקנה שהאיש הוא חוטא ומחטיא בעבירות חמורות שבחמורות באופן סדרתי וכי יש לעשות הכל על מנת להזהיר את הציבור מפניו ולהרחיקו ממנו. לכן ההפגנה".

לדברי חשין, "חסידי ברסלב לא מוכנים להשלים עם החרפה הזו שאדם שחוטא באופן סדרתי בעבירות כאלה חמורות מופיע כביכול כנציגה של תורת עם ישראל וכהתגלמות דמותו של רבי נחמן מברסלב וכבכיכול להחזיר בתשובה ולהרביץ תורה לעם שבשדות". לטענתו של חשין כל כוונתו של ברלנד היא לרענן את מאגר החסידים שהלך ו"התרוקן" בעקבות הפרסומים בתקשורת אודותיו.

הוא מתעקש כי "יש טעות עובדתית כתוצאה מהפעילות היח"צנית של מארגני האירועים" וכי "ברלנד מביא את האוטובוסים מלאים מירושלים למלא את האולמות ומי שמגיע מהתושבים המקומיים זה פחות מ-10%. אתה רואה תמונות של האירועים שהיו ואתה רואה את האנשים המוכרים. כמעט אין חומר אנושי מקומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שיעור הרב אליעזר ברלנד בנהריה. -, מערכת וואלה! NEWS
ההזמנה לאירוע של הרב ברלנד בנהריה/מערכת וואלה! NEWS, -

לירין שי גושן, סטודנטית לתואר שני בטכניון, מארגנת הפגנות מחאה כנגד הופעותיו של ברלנד במקומות אליהם הוא מגיע, מאז הופעתו בעיר שלה, חולון. בנהריה, מסתבר, קריאתה לא נענתה. היא גם לא קיבלה מענה לפנייתה לעירייה מדוע זו לא תמנע את הופעתו בבנין ציבור של מי שהורשע בעבירות מין. היא אומרת שמאז קראה על מעלליו של ברלנד היא מרגישה חובה למחות על ההופעות האלה בפני מי שלדבריה סבורים כי מדובר ב"צדיק הדור".

הרב חשין מציין כי "בצורה ספונטנית", מתקיים שילוב ייחודי, אולי לראשונה, בין החרדים שהוא מוביל לבין נשים פמיניסטיות, "תוך ההפרדה המתבקשת", הוא מדגיש. הוא עצמו אינו משתתף בהפגנה. לדבריו המשטרה אוסרת עליו להתקרב למקומות בהם מופיע הרב ברלנד כיוון שמבחינתו הוא "סדין אדום" וכי "כבר היה כמעט לינץ' כשהופעתי פעם".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מי שקובע מה יקרה בבית הכנסת זה ציבור המתפללים של בית הכנסת ומי שמנהל את בית הכנסת. לעיריית נהריה אין קשר לעניין".

(עדכון ראשון: 1:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully