וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מקימה כוח חדש בסוריה; טורקיה מאיימת: "על ארה"ב לבחור צד"

16.1.2018 / 0:29

באנקרה תקפו את התכנית של וושינגטון ליצור משמר גבול חדש בגבולותיה של סוריה, שיורכב גם מלוחמים כורדים: "נתקוף את הטרור, לא משנה מי מגבה אותו". בדמשק הזהירו כי הם "נחושים לסיים את הנוכחות האמריקנית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טורקיה הזהירה אתמול (שני) כי ארצות הברית "משחקת באש" והנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבטיח להשמיד את "צבא הטרור" שהיא מקימה, זאת בעקבות החלטתה להקים כוח משמר בגבולות סוריה, הכולל גם לוחמים כורדים. גם בסוריה גינו את המהלך וברוסיה איימו כי הוא יכול להסתיים בפילוג המדינה.

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'אבושולו, ביקר אמש בחריפות את ההחלטה. "ארצות הברית חייבת להבהיר באיזה צד היא, של בעלות בריתה או של קבוצות הטרור?", אמר לכתבים בוונקובר שבקנדה. "אנחנו נפעל בעצמנו נגד הטרור, לא משנה מי מגבה אותו. לא משנה אם זו ארצות הברית או מדינות אחרות. זה לא משנה לנו".

הקואליציה האמריקנית הודיעה שלשום כי היא עובדת יחד עם בעלי בריתה בסוריה, קואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, כדי להקים כוח חדש, שימנה 30 אל, איש. טורקיה רואה ב-YPG, המיליציה הכורדית בסוריה והגוף המרכזי בכוח, ארגון טרור בשל קשריה למחתרת הכורדית בארצה, ה-PKK.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה תוקפת את הכורדים בסוריה - ודורשת מארה"ב להפסיק לתמוך בהם
בגיבוי רוסיה וטורקיה: החל המבצע לשחרור אידליב שבסוריה

נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך משמר הכבוד עם בואו לנמל התעופה אלאזיג, טורקיה 13 בינואר 2018. רויטרס
מאיים במתקפה חדשה נגד הכורדים. ארדואן סוקר משמר כבוד/רויטרס

ארצות הברית מספקת חיפוי אווירי וסיוע צבאי למיליציית ה-YPG, שהצליחה לשחרר שטחים נרחבים מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה ולבסס שם שלטון אוטונומי. העזרה שמעניקים האמריקנים לכורדים היא מוקד קבוע למתיחות בין וושינגטון לאנקרה, הדורשת את הפסקת התמיכה בכורדים.

ארדואן אף אמר כי בקרוב ייפתח מבצע צבאי חדש בצפון סוריה, במחוז עפרין שבשליטת הכורדים. טורקיה פתחה באוגוסט 2016 במבצע "מגן הפרת", שבמהלכו הדפה את דאעש ואת הכורדים משטחים שממערב לנהר הפרת וביססה אחיזה באזור הנשלט על ידי ארגוני מורדים שונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים רוכבים על משאיות כאשר שיירתם עוברת בעין עיסא, סוריה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
זוכים לסיוע אמריקני. לוחמי המיליציה הכורדית בא-רקה/רויטרס

גם בדמשק תקפו את התכנית האמריקנית, שבמסגרתה ייפרס כוח המשמר בגבולותיה של סוריה עם טורקיה ועם עיראק. לפי גורם במשרד החוץ בדמשק, צבא סוריה "נחוש לסיים את הנוכחות האמריקנית" במדינה וכי כוח משמר הגבול החדש הוא "מתקפה בוטה" על הריבונות של סוריה.

במוסקבה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, הזהירו כי הקמת אזור בשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים עלולה להוביל לפילוגה של סוריה.

(עדכון ראשון: 13:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully