וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סדקים בקואליציה: בוטלו הדיונים בוועדת השרים לחקיקה

7.1.2018 / 16:27

עם ביטול הדיון בוועדה שבראשה עומדת שרת המשפטים שקד, נדחתה ההצבעה על כל הצעות החוק הפרטיות שחייבו את אישורה. הסיבה: אי היענות נתניהו לדרישת בנט לקדם את הצעת חוק המל"ג ביהודה ושומרון, שתקועה בוועדת הכנסת

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

דיוני ועדת השרים לחקיקה שבראשה עומדת שרת המשפטים איילת שקד בוטלו היום (ראשון) בעקבות מחלוקת בין מפלגת הבית היהודי, עמה נמנית שקד, לליכוד, בין השאר בשל הצעת חוק המל"ג ביהודה ושומרון. בשל כך, כל ההצבעות על הצעות החוק הפרטיות נדחו.

במהלך ישיבת ראשי הקואליציה פנה יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקדם את החוק. "זה חוק אמיתי, לא כמו ההמלצות והמרכולים", אמר בנט. "תילחם על אריאל כמו שאתה נלחם על חוקי ההמלצות". הרקע לוויכוח הוא דרישה של הבית היהודי לקדם בכנסת את החוק שיזמו חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ויעקב מרגי שמטרתו לבטל את המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, והכפפת אוניברסיטת אריאל, שמעבר לקו הירוק, למועצה להשכלה גבוהה של ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
הישראלי שביקר בסוריה ומצא עצמו בלב הסערה: פחדתי שזהותי תיחשף
פשרה בנוסח חוק המרכולים: חנויות הנוחות בחוץ - אילת בפנים
חיסול מאופנוע ורצח בני זוג ביפו: הרציחות בעולם הפשע נחשפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
איים בעצירת החקיקה. שר החינוך בנט ורה"מ נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

בסביבתו של בנט טענו כי ביום רביעי הוא הודיע לראש הממשלה נתניהו שאם לא יקודם החוק, הוא יעצור את מהלכי החקיקה בכנסת התלויים במפלגתו, אך פנייתו לא נענתה. אנשיו ניסו ליצור קשר עם ראש הסגל של נתניהו יואב הורביץ אך זה לא השיב לפניות. בנט החליט לממש את האיום ובאמצעות שקד ביטל את הדיון בוועדה שהייתה אמורה לאשר עשרות הצעות חוק פרטיות.

באופוזיציה ניצלו את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על ההתנהלות בקואליציה. "גם בשבוע שעבר לא התכנסה הוועדה באמתלה אחרת", אמר ח"כ עפר שלח (יש עתיד). "למה זה חשוב? כי חוקים חשובים מחכים שהשרים יפסיקו לריב, והקואליציה תפסיק לעשות רק פוליטיקה. המחיר הוא בזמן ובטובת האזרחים, אבל מה זה איכפת לממשלה הזו?", תהה.

הצעת החוק של אוניברסיטת אריאל תקועה בוועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ יואב קיש מהליכוד וזאת בעקבות חילוקי דעות עם ח"כ מועלם על החוק להורדת חזקת גיל הרך. השניים מתבצרים בעמדותיהם כשקיש מעוניין להעביר את הצעת החוק של גיל הרך בנוסח הנוכחי שלה לפיו הגיל יירד לשנתיים ואילו מועלם מתנגדת לכך. בשל כך, קיש איים בשבוע שעבר להכשיל בוועדת הכנסת כל חוק שיזמה מועלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully