וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיכוב בסיכומי חקירות נתניהו - בשל השלמות בתיק 2000

לוואלה! NEWS נודע כי הפרקליטות ביקשה מהמשטרה לבצע השלמות בחקירת המגעים שקיים ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות כדי לחזק את החדשות לשוחד. לעומת זאת, בתיק המתנות השלימו החוקרים את רוב הפעולות הנדרשות. הליכוד: "נתניהו נלחם כמעט לבדו בחוק לסגירת 'ישראל היום'"

צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

העיכוב בסיכומי המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נובע מהשלמות חקירה שהפרקליטות ביקשה לערוך בחקירת תיק 2000, הקשורה למגעים שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס - כך נודע לוואלה! NEWS.

החוקרים מבקשים לחזק את הראיות נגד נתניהו בעבירות של שוחד והפרת אמונים בתיק, ולכן נדרשו לבצע כמה השלמות לחיזוק התיק. לפי החשד, נתניהו ומוזס דנו לפני הבחירות האחרונות באפשרות שסיקורו של ראש הממשלה בידיעות אחרונות יהיה אוהד יותר בתמורה לצמצום פעילות החינמון "ישראל היום", המזוהה עם נתניהו.

לעומת תיק 2000, בתיק 1000, המכונה "תיק המתנות", השלימו החוקרים את מרבית פעולות החקירה וניתן כבר לסכם את התיק הזה בצורה מלאה. לפי החשד, אנשי עסקים, בראשם המיליארדר הישראלי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, סיפקו לזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים לאורך השנים, בתמורה לעזרה.

לקריאה נוספת על חקירות ראש הממשלה
לקראת יום ה-ה' | אמיר אורן
אלשיך על נאום נתניהו: "המשטרה לא צריכה להיות חלק מהשיח הזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
טוען כי רוב ההמלצות "מושלכות לפח". נתניהו/ראובן קסטרו

חקירותיו של נתניהו החלו לפני שנה, ובעקבותיהן הוא השתלח פעמים רבות במשטרה ורשויות אכיפת החוק. בנאום תקיף שנשא בחודש שעבר, התייחס ראש הממשלה להגשת ההמלצות הצפויה נגדו, ואמר כי "גם אם יהיו המלצות, רובן מושלכות לפח".

בחודש שעבר נחקר נתניהו בפעם השביעית, ושוב טען כי החקירות נגדו יסתיימו בלא כלום. על אף שהייתה זו אמורה להיות החקירה האחרונה, ייתכן שראש הממשלה יעבור חקירה נוספת לנוכח העיכובים בסיכומי החקירה.

ברקע החקירות, קידמה הקואליציה את חוק ההמלצות, שאמור למנוע מהמשטרה לפרסם אותן. אחרי מחלוקות ממושכות ודיונים סוערים שנמשכו יומיים, אישרה הכנסת ביום חמישי את החוק ברוב של 59 מול 54. עם זאת, החוק לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

מהליכוד נמסר בתגובה: "אם בכלל יש מקום לחקור יחסי פוליטיקאים-עיתונאים, הרי שצריך לברר לעומק את היחסים בין 43 חברי הכנסת שתמכו בחוק לסגירת 'ישראל היום' תמורת סיקור מחמיא בידיעות אחרונות. בוודאי שאין מקום לחקור את ראש הממשלה נתניהו שנלחם בחוק כמעט לבדו ופיזר את הממשלה כדי למנוע את העברתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully