וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הדוח החמור: מפקד כלא קציעות חזר בו מהתפטרותו משב"ס

28.12.2017 / 17:40

פרסום ראשון: תת-גונדר צביקה ימין, שהתעלל בסוהר ואזק אותו מול אסירים ביטחוניים, הודיע לפני חודש על עזיבת תפקידו - אך התחרט ויישאר בשירות. קצין בכיר בשב"ס: "ברור לכולם שהוא ינסה להמשיך לפגוע בנו". גורם בכיר בשב"ס: "אם לא ימשוך את הודעתו, יחל הליך פיטורים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז, צילום סטילס: ראובן קסטרו

מפקד כלא קציעות שהתעלל בסוהר, תת-גונדר איציק ימין, חזר בו מהתפטרותו משירות בתי הסוהר – כך נודע לוואלה! NEWS. ימין הודיע הבוקר (חמישי) כי החליט שלא לפרוש מהשירות, חרף מסקנות ועדת הבדיקה שקבעה כי אזק סוהר בשירות חובה לעיני אסירים ביטחוניים.

"המפקד השפיל אותנו, והשר ארדן והנציבה קלינגר עשו איתו קומבינה", אמר קצין בשב"ס שהיה תחת פיקודו של ימין. "עכשיו עשרות קצינים ומאות סוהרים חשופים להתנהגות פוגענית מצדו. ברור לכולם שהוא ינסה להמשיך ולפגוע בנו. הפיקוד והשר הפקירו את הסוהרים והחיילים המשרתים בכלא קציעות".

במשך חודשים אפשרה נציבת שירות בתי הסהר עפרה קלינגר, בגיבוי השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, את המשך תפקידו של ימין, למרות הדוח החמור נגדו. לפני כחודש הוא הודיע על פרישה, שהנציבה קלינגר הודיעה על קבלתה והעברתה לאישור ארדן. קצין בכיר אמר לאחר פרסום הדוח: "רק בשל מעמדו בתוך הארגון אין לשר ולנציבה את האומץ לטפל במקרה ולקבל החלטה פיקודית".

תלת גונדר צביקה ימין, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"הפיקוד הפקיר את הסוהרים". תת-גונדר ימין/ראובן קסטרו

"מדובר במפקד שבייש את הארגון, התעלל בסוהרים וקצינים, פיזית ונפשית", אמר קצין בכיר בשב"ס, "והנציבה מאפשרת לו לצאת בכבוד מבלי לנקוט נגדו צעד משמעתי כלשהו. זה משבר פיקודי וערכי בארגון. אסור היה לאפשר לו להישאר בתפקיד אפילו שעה אחת אחרי שנחשפו ממצאי הדוח החמור".

לוואלה! NEWS הגיעו ביממה האחרונה עוד ארבע עדויות של חיילים וקצינים ששירתו תחת ימין וחוו לטענתם השפלות מצדו. במקרה אחד נאזקה החיילת א' ברגליה ובידיה בהוראת ימין, שהנחה לכלוא אותה במשאית עצורים לאחר שסבר כי היא עברה עבירת משמעת. "החיילת הובלה מושפלת ואזוקה, לבושה במדים, מול אסירים ביטחוניים", סיפר קצין בקציעות.

במקרה אחר הותקף קצין בדרגת כלאי (מקביל לפקד במשטרה, א"א) והושפל על ידי מפקד הכלא בעת שזה ערך תחקיר לאירוע בו מחבל כלוא דקר סוהר. בתחקיר השתתף גם גונדר-משנה אלברט אבו חצירא, מפקד כלא אחר בשב"ס שבשלב מסוים התערב ועצר את ההתעמרות בקצין, תוך שהוא מטיח בימין "אני מתבייש שאתה מפקד כלא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מפקד שבייש את הארגון". כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה נוסף גורש החייל דוד לבנון מכלא קציעות לאחר שביום האחרון לשירות החובה שלו בכלא ביקש לקיים "פריסה" לחבריו, כפי שנהוג ביחידות צבאיות. לטענתו, ימין גירש אותו מהמקום, וסירב לשוחח עמו ועם אמו

לדברי לבנון, ששוחח עם וואלה! NEWS, בשב"ס רצו שימשיך לשירות קבע, אך "בעקבות האירוע הבנתי שאין סיכוי בעולם שאמשיך. עברתי השפלה שלקח לי שבועות להתאושש ממנה. יצאתי מהכלא בוכה, זה מפקד שלא רואה את האנשים תחתיו כבני אדם, אלא כמספרים".

מעלליו של ימין נחשפו לראשונה בוואלה! NEWS, לאחר שאזק לעיני אסירים ביטחוניים חייל והשאיר אותו ממרר בבכי במשך שעות. בהמשך נחשף כי הוא התעלל בקצין האג"מ של הכלא, סגן גונדר ח', לוחם ומפקד לשעבר בימ"מ וביחידת המסתערבים, וממקימי יחידת העלית מצדה. לטענת ח', הוא נאלץ לפרוש מהשירות בעקבות ההשפלות שספג מהמפקד, ונזקק כיום לטיפול של מסגרות בריאות הנפש.

גורם בכיר בשב"ס מסר בתגובה: "אם הקצין לא ימשוך את הודעת הפרישה שלו לאלתר שב"ס יחל איתו את הליך הפיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully