וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי הפגישה עם הרבנים: נתניהו מעביר 40 מיליון שקל ליו"ש

27.12.2017 / 13:28

ראש הממשלה ערך משאל טלפוני בין השרים להעברת 40 מיליון שקלים לרשויות המקומיות ביהודה ושומרון. לשכת נתניהו: "אין קשר בין הצעת ההחלטה לפגישה עם הרבנים, מדובר בהצעה שעוברת בכל שנה לקראת סוף שנת התקציב"

עריכת וידאו: ניר חן

שרי הממשלה התבקשו לאשר היום (רביעי) במשאל טלפוני בהול העברה של 40 מיליון שקלים לרשויות מקומיות באזור יהודה ושומרון, יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם רבני הציונות הדתית. לפי הצעת ההחלטה, שהופצה לשרים על ידי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, נכתב כי הסכומים יוקצו למענק ביטחוני חד פעמי בהיקף של 34 מיליון שקלים וחצי, שיחולקו על ידי משרד הפנים בהתאם לקריטריונים שייקבעו במשרד. חמישה מיליון שקלים וחצי נוספים יועברו לטובת תגבור תחנות עזרה ראשונה ביהודה ושומרון.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "היישובים היהודיים ביהודה ושומרון חווים זה שנים רבות מציאות ביטחונית ייחודית על בסיס יום-יומי. גם בשנת 2017 מציאות זו כוללת פיגועי טרור ופעולות המקשות על שגרת החיים באזור ומטילה על הרשויות הוצאות מיוחדות".

מלשכת נתניהו נמסר כי "אין קשר בין הצעת ההחלטה לפגישה עם הרבנים. הנושא כלל לא עלה בפגישה. מדובר בהצעה שעוברת כל שנה לקראת סוף שנת התקציב. בשנה שעברה עלתה ההצעה גם כן בסוף השנה. בחודש האחרון גובשה ההצעה והיא עוברת היום כדי שתספיק לעבור בוועדת הכספים עוד השנה. התקציב מיועד להוצאות הנובעות מהמצב הביטחוני ביהודה ושומרון וכן תקצוב תחנות הזנקה של עזרה ראשונה".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד בלעדי: המבצעים החשאיים של צה"ל למען אזרחי סוריה
ריבלין מבהיר: לא קראתי לאזרחים לצאת להפגין ברוטשילד
"שיאני הפערים בתעסוקה במשק – אקדמאים יוצאי אתיופיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מהרב חיים דרוקמן, עם פרישתו מראשות מערך הגיור, פברואר 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה והרב דרוקמן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בכירים בהנהגת המתנחלים אמרו לוואלה! NEWS כי אין שום קשר בין העברת התקציב לפגישת הרבנים וכי מדובר בהעברות תקציביות לקראת סוףה שנה.

נתניהו אמר אתמול בפגישה עם הרבנים חיים דרוקמן, אלי סדן, דוד סתיו ויצחק נריה. כי יש לו אמון מלא במערכת המשפט, ביועץ המשפטי לממשלה וטען כי הוא מאמין שהתיקים נגדו לא יגיעו לבית המשפט. לפי גורמים שנכחו בפגישה, אמר נתניהו כי הוא אינו חושש ממשפט אלא מנסיון של התקשורת ופוליטיקאים להפילו.

"יש פה מאמץ פוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה", אמר נתניהו לרבנים, "לכן ההתייצבות שלכם מאוד חשובה ואני רוצה להביע את הערכתי. לא תמיד השכלנו לעמוד מול הניסיונות הללו. עם ישראל פעם אחת ב-1992 זה הצליח, הפעם נדאג שזה לא יצליח. אני חושב שכולנו למודי ניסיון ואף אחד מאיתנו לא מולך שולל. רציתי להביע את הערכתי ולחזק איש את רעהו".

עוד באותו נושא

נתניהו נפגש עם רבנים בכירים: מאמין שהחקירות לא יגיעו לביהמ"ש

לכתבה המלאה
הישוב אפרת בגוש עציון. נמרוד סונדרס
ההתנחלות אפרת בגוש עציון/נמרוד סונדרס

הרב דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, אמר בפגישה: "המציאות הקיימת בלתי נסבלת. הם משתמשים בערכים ומדברים גבוהה גבוהה, כשהמניעים אחרים לחלוטין. צריך להגיד את האמת, זה עצמו, מי שנלחם נגד שחיתות כביכול זה עצמו שחיתות".

בתנועת "שלום עכשיו" הגיבו בחריפות להעברת התקציב ומסרו כי "לתמיכה בשחיתות יש תג מחיר. נתניהו הוא ראש ממשלה חלש וסחיט, שמוכן למכור את עתיד ישראל כדי לשרוד. את הנזקים של מכירת החיסול שלו ישלמו אזרחי ישראל בעוד התנחלויות מיותרות ועוד עשרות מיליונים שמופנים למיעוט קטן וקיצוני על חשבון אלה שבאמת זקוקים לעזרה. כך נראה ראש ממשלה בסוף שכל עיסוקו הוא הישרדות פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully