וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה בתוך הבסיס: שני חיילים מואשמים בתקיפת חברם ליחידה

26.12.2017 / 16:17

כתב אישום הוגש לבית הדין הצבאי בצפון נגד שני חיילים המואשמים שהכו בשני אירועים נפרדים חייל מהיחידה שבה שירתו ושברו את אפו. הפרקליטות הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
התביעה מבקשת להאריך את מעצר השניים עד תום ההליכים/צילום מסך, פייסבוק

כתב אישום הוגש היום (שלישי) לבית הדין הצבאי המחוזי צפון וחיל הים נגד שני חיילים בגין תקיפה של חברם ליחידה. השניים מואשמים שהיכו את החייל בשני אירועים נפרדים, וגרמו לו לשבר באפו. הפרקליטות הצבאית ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, השניים השתמשו בחפצים כדי להכות את חברם ליחידה. הם גרמו לו לנזק שאילץ אותו לפנות לטיפול רפואי ולקבל ימי מחלה ממושכים. סעיפי האישום הם תקיפה בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא ישלים עם מעשי אלימות כלפי חיילים וימשיך לפעול, בכלל הכלים העומדים לרשותו, למניעת הישנות אירועים דומים ולמיצוי הדין עם מי שנהגו באלימות ובניגוד לחוק".

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
כתמי דם על מדיו של החייל/צילום מסך, פייסבוק

בני משפחתו של החייל המותקף, תושב הכפר מרר, שהציפו את הפרשה בשבוע שעבר, טענו כי הוא הותקף מאחר שסירב להתפנות מחדר השינה שלו. "זרקו לעברו כיסאות ומגבים, בעטו בו והכו אותו באגרופים", סיפרו. "הוא הרגיש שהדבר עלול לעלות לו בחייו ובמזל חיילים וקצינים נוספים שהיו בקרבת מקום עצרו את האירוע - אחרת אין לדעת לאן הדבר עלול היה להתפתח".

התובעת סיפרה כי "האירוע החל במטבח הבסיס, כשהסמל פנה לשניים בבקשה לקבל את המפתח לחדרו. הנאשמים השיבו שאינם מעוניינים שיישן עמם בחדר, כי הדבר פוגע בפרטיותם ושימצא חדר אחר. הסמל חזר על דבריו, ואז אחד מהשניים זרק עליו כיסא וכשנפל תקפו אותו בבעיטות ובאגרופים".

הכו את החייל יום אחרי יום - והפסיקו רק כשחיילים הגיעו להפריד

לפי גרסת התובעת, האירוע הסתיים כשאנשים נכנסו למטבח והתערבו, ואז איימו הנאשמים על הסמל כי "הדברים לא נגמרו", ואמרו לו שיחכו לו בחוץ.

יום למחרת פנו שוב החיילים לסמל, וביקשו שיגיע עמם למפקדם. אחרי ששוחחו, לפי גרסת התביעה, הכה אחד מהם את הסמל בפניו באבן, והסמל נפל לרצפה. לאחר מכן גרר אותו החייל ברגליו, והשניים בעטו בו והכו אותו, בעודו שוכב ומדמם על הרצפה. גם במקרה הזה הסתיימו המכות כשאנשים הגיעו להפריד.

התביעה טענה כי ישנה עילת מעצר מובהקת של מסוכנות, גם בהיבט הצבאי, ופגיעה במשמרת בצבא. לפי דברי הסניגור של השניים, הסמל איים ותקף אותם. הסניגור טוען כי בעימות בין הסמל לבין החיילים, הוא זה שהמשיך ואיים, דפק על השולחן באגרופים, אמר "אתה עוד תשלם על זה הרבה", וכי הסמל שינה את עדותו, וכי רק לאחר שעומת עם עדויות הודה כי היה לו חלק במה שכינה "קטטה", אך טען כי היה זה כאקט של הגנה עצמית.

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל המותקף בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

קרוב משפחה של החייל המותקף אמר לוואלה! NEWS: "זה יום משמח עבור המשפחה כולה. אם לא היינו מציפים את העניין, הוא היה מתמסמס ומטויח, והחיילים היו יושבים היום בבתיהם. הצדק נעשה והאמת יצאה לאור. השלב הבא הוא שרשרת המפקדים שכשלה בטיפול באירוע הזה וניסו להשתיק את העניין והתייחסו בזלזול כלפי החייל והמשפחה ובראשם מפקד הבסיס. לא נשתוק עד שגם הם ישלמו את המחיר".

לטענת המשפחה, מפקד הבסיס, קצין בדרגת סגן אלוף, סירב במשך שעות לפנות את החייל ברכב צבאי לטיפול רפואי ומסר לחייל כי הוא יכול להתפנות למרפאה אזרחית בכוחות עצמו. זאת למרות שהתלונן על כאבים עזים בגופו. "רק ארבע שעות לאחר המקרה, בהן סבל מכאבים עזים, מפקד הבסיס התיר לפנות את החייל לבדיקה במיון", אמרו.

עורכי הדין של החיילים: "חקירה מגמתית, כתב האישום תמוה"

רס"ן (מיל') יובל קגן וסרן מיה כץ, המייצגים את אחד החיילים מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו כי "כתב האישום שהוגש היום חסר ביסוס ראייתי ולאחר שנלמד אותו נגיב עליו בבית הדין. לצערנו, אמירתה של חוקרת מצ"ח בחקירה כי 'תתפור למרשנו תיק', דברים שאישרה על דוכן העדים כי אמרה, עולה בקנה אחד עם החקירה המגמתית, כפי שנוכיח בבית הדין".

לדברי קמ"ש (מיל') ליאור בנימין וסגן רועי בן עמרה, המייצגים את החייל השני מטעם הסנגוריה הצבאית, "לאחר עיון בחומר החקירה אין לנו אלא לתמוה על ההחלטה להגיש נגד מרשנו כתב אישום. מרשנו מכחיש את ביצוע העברות המיוחסות לו. מרבית העדים מעידים מפי השמועה ואילו עדי הראיה אינם קושרים את מרשנו לאירועי האלימות וחלקם אף מציין כי מרשנו ניסה דווקא להפריד בין הניצים". הם הוסיפו כי "החקירה נערכה באופן מגמתי תוך התבססות על חשד שהופרך, למניע גזעני שלא קיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully