וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אלימות חרדים נגד שוטרים במהלך מעצר חשוד בהונאה

26.12.2017 / 15:00

מנהל עמותה מירושלים חשוד שקיבל כסף עבור מוסד חינוכי תחת כתובת מזויפת, שיקר לגבי רישום התלמידים במקום והונה את משרד החינוך במעל למיליון שקלים. במהלך המעצר בבירה ובבית שמש, נתקלו השוטרים באלימות ונאלצו להשתמש בגז מדמיע

צילום: חיים גולדברג, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

המשטרה עצרה 12 חשודים בירושלים ובבית שמש בהונאה בהיקף של יותר ממיליון שקלים ממשרד החינוך. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים המעצרים שביצעה המשטרה אתמול (שני) של מנהל עמותה ו-11 חשודים נוספים במסגרת החקירה. על פי החשד, מנהל העמותה בן 39 מירושלים פתח עמותה פיקטיבית, שאת פרטיה העביר למשרד החינוך יחד עם פרטיהם של עשרות תלמידים שלכאורה לומדים במוסד חינוכי שאותה הפעילה העמותה, וזאת כדי לקבל כספי מלגות עבורם. בתיעוד נראים שוטרים בכניסה לאחד מבתי החשודים בבית שמש כשהם נתקלים בהתנגדות של תושבי הסביבה, בשלב מסוים השוטרים מתיזים גז מדמיע לעברם במטרה להשליט סדר.

ראשיתה של החקירה החלה לפני כמה חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה על ידי אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה, החל משנת 2015, מנהל עמותה הפועלת בירושלים קיבל לפי החשד במרמה והונאה כספים רבים בסכום העולה על מיליון שקל, המיועדים לצורך תשלומי מלגות חינוך לצעירים הלומדים במוסד חינוכי שאותו הפעילה העמותה. הדבר התגלה במסגרת ביקורת שערך משרד החינוך בכתובת העמותה, שם נמצאו הריסות בניין, ומכך עלה כי העמותה ככל הנראה פיקטיבית.

ND חשד לפלילים- בית שמש: המשטרה עצרה מספר פעילים בעמותה
פיקטיבית שדרכה הוזרמו תקציבי משרד החינוך. אתר רשמי
תושבי בית שמש ניסו להפריע למעצר החשודים/אתר רשמי

חוקרי מחלק ההונאה של היחידה המרכזית פתחו בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לאיתור זהותם של החשודים. הם נחקרו בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון. חלקם הובאו אתמול לדיונים בהארכת מעצרם, ואחרים שוחררו בתנאים מגבילים.

בחקירה התגלה כי כלל הצעירים שפרטיהם הועברו לא נמצאים במוסד חינוכי כלשהו, חלקם אף נפלטו ממערכת החינוך וחלקם משרתים בצה"ל. עוד נבדק חשד לפיו הכספים שהתקבלו ממשרד החינוך הגיעו לידיהם של חלק מהחשודים.

חלק מהחשודים הובאו אתמול לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בירושלים, שם השופט שאול גבאי ריכטר אמר כי מדובר בחשדות לביסוסה של שיטת מרמה כלפי קופת המדינה. "ככל הנראה מדובר בסכומים גדולים, אך אני נוקט לשון זהירה", אמר. שאר החשודים שעוכבו לחקירה אך לא הובאו לבית המשפט שוחררו בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully