וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחיתות מסוכנת מאיראן": אלפים הפגינו בת"א, מאות מחו בירושלים

המפגינים בשדרות רושטילד קראו להחליף את "ראש הממשלה המושחת". מיצג של גיליוטינה הונף באירוע, ובליכוד גינו בחריפות: "הסתה לרצח". בעצרת בבירה, שאליה הגיעו כמה חברי כנסת מהקואליציה, אמר יעלון: "טוהר המידות אינו עניין של ימין או שמאל". עוד מאות הפגינו בצפון

מאצ'י הוף

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) ברחבי הארץ נגד השחיתות השלטונית ברקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתל אביב, הגיעו זה השבוע הרביעי ברציפות אלפי מפגינים, שצעדו משדרות רוטשילד אל כיכר רבין, קראו לנתניהו להתפטר והניפו שלטים וכרזות נגדו, לצד מיצג של גיליוטינה, שלפי הליכוד היה "הסתה לרצח".

בירושלים, התקיימה לראשונה עצרת ימין נגד השחיתות, בהשתתפות מאות מפגינים. הנואם המרכזי היה שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שהזהיר כי "השחיתות מסוכנת יותר מאיראן, מדאעש ומחיזבאללה". הוא הדגיש כי "טוהר המידות אינו עניין של ימין או שמאל". עוד כמה חברי כנסת מהקואליציה וחברי כנסת לשעבר השתתפו באירוע בכיכר ציון, חרף קריאות מפלגת הליכוד להחרים אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ ביטן פרש מראשות הקואליציה: "לא רוצה לפגוע בתפקודה"
אמסלם: "ראש ממשלה שנאשם בשוחד לא יכול להמשיך בתפקידו"
אלשיך על נאום נתניהו: "המשטרה לא צריכה להיות חלק מהשיח הזה"

מפגינים נגד השחיתות, כיכר הבימה, תל אביב, 23 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
ההפגנה בשדרות רוטשילד בתל אביב, הערב/ניב אהרונסון
משה בוגי יעלון נואם בהפגנת הימין נגד השחיתות, ירושלים, 23 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מזהיר מהשחיתות השלטונית. יעלון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

המחאה הארצית נגד השחיתות התקיימה גם בכמה מוקדים בצפון. בחיפה ובעפולה התאספו כ-300 בני אדם, בצומת צמח שליד הכנרת כ-200, ובראש פינה כמאה מפגינים.

בין הנואמים המרכזיים בתל אביב היה אלדד יניב, שארגן גם את המחאה שנמשכה שנה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, יחד עם אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי.

"יש פה עשרות אלפים, הכי הרבה שהיו בשבועות האחרונים", אמר יניב. "רק ככה הם יבינו, בנט וכחלון ושקד. ואם בשבוע של ההמלצות יהיו פה עשרות אלפים, הם יבינו. אנחנו רוצים פוליטיקאים שלא לוקחים שוחד, אלא עושים צדק".

יניב תקף בחריפות גם את נאומו האחרון של נתניהו. "אין לנו תקשורת ואנחנו לא ממומנים. כשהוא אומר לכם שאנחנו ממומנים - הוא שקרן. תהיו זקופי קומה. נתניהו יהיה אפיזודה בתולדות ישראל - ורק תבטיחו שתהיו פה גם בשבוע הבא. עם ישראל חי".

גיליוטינה בהפגנה נגד השחיתות בשדרות רוטשילד שבתל אביב, דצמבר 2017. דניאל דולב, מערכת וואלה!
בליכוד טוענים כי מדובר ב"קו אדום". מיצג הגיליוטינה/מערכת וואלה!, דניאל דולב
מפגינים נגד השחיתות, כיכר הבימה, תל אביב, 23 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"מושחתים, הביתה". אלפים בתל אביב, הערב/ניב אהרונסון

הפעיל החברתי אייבי בנימין אמר בעצרת: "לפני ארבעה שבועות אמרתי לכם שיש לנו תמונת ניצחון. היום אי אומר לכם את זה שוב. הניצחון השבוע הרבה יותר גדול, כי הימין המוסרי הבין שהוא חייב להילחם בשחיתות". לדבריו, "השבוע המושחתים רוצים שוב להעביר את חוק ההמלצות, ואנחנו אומרים להם - לא נוותר", הוסיף בנימין. "בשנת 2011 בשדרה הזאת ביקשנו מנתניהו שיעזור לנו, היום אנחנו אומרים לו - תתפטר, מושחת".

לא הרחק ממוקד ההפגנה בכיכר הבימה בתל אביב התאספו כמאה מפגינים מטעם "החזית לשחרור דרום תל אביב", המוחים נגד הימצאותם של מבקשי המקלט בשכונות הדרומיות של העיר. מובילת המחאה, שפי פז, אמרה כי "ההפגנה לקידום מעמדו הפוליטי של אלדד יניב קיבלה צבע שמאלני רדיקלי ואנטי ציוני".

מפגינים נגד השחיתות, כיכר הבימה, תל אביב 23 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
שבוע רביעי ברציפות. ההפגנות בתל אביב/ניב אהרונסון

תגובתו של המפגין שהניף גיליוטינה

באירוע בכיכר ציון בירושלים, שאורגן על ידי העיתונאי יועז הנדל, אמר יעלון כי "השחיתות מכרסמת ביסודות החברה". לדבריו, "היא מדירה שינה מעיני, היא פוגעת בשוויון הזדמנויות בהפניית משאבים למקומות לא ראויים על חשבון הצרכים. זו סכנה גדולה יותר מהאיום האיראני, חיזבאללה או דאעש".

הוא הוסיף: "השחיתות אינה גזרת גורל, אלא מחלה שחייבים להירפא ממנה. לא בחקיקה פראית שאמורה להחליש את שלטון החוק, אלא בבחירת אנשים נקיי כפיים. חובתנו להחזיר את המדינה למסילה".

לעצרת בירושלים הגיעו גם שלושה חברי כנסת מהקואליציה - מירב בן ארי, רועי פולקמן ורחל עזריה - כולם מסיעת כולנו. חברי כנסת מהליכוד שתכננו להגיע ביטלו זאת בשל לחץ כבד של המפלגה.

ח"כ בן ארי אמרה כי החליטה להגיעה על אף שהתלבטה בתחילה, בשל "השיח המפלג. לדבריה, "המחנה הלאומי חייב להיות מאוחד בעד הממלכתיות ומוסדות המדינה, בעד רשויות החוק ובעד הימין הליברלי והחברתי. כנבחרי הציבור, עלינו להוות דוגמה אישית, להוביל את המחנה הלאומי בדרך הישר ולשמור על מדינתנו יהודית ודמוקרטית".

משה בוגי יעלון נואם בהפגנה נגד השחיתות בירושלים, 23 בדצמבר 2017. ELAN/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"השחיתות מדירה שינה מעיני". יעלון בכיכר ציון, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ELAN/TPS

טלי בן דור, שהגיעה להפגין בירושלים, אמרה כי "המטרה היא שחיתות. אני יותר שייכת לשמאל, אבל היום צריך לשכוח ימין ושמאל כי יש דברים שעברו את הקו האדום. המטרה חשובה מספיק בשביל שנתלכד".

מארגן ההפגנה הנדל, שהודיע על קיומה כדי "שיהיה מקום שבו הימין מדבר נגד שחיתות", אמר: "אנחנו כאן כדי לומר בצורה ברורה ונחרצת שהמדינה שלנו והצבא שלנו והמשטרה שלנו. "2,000 שנה יהודים חלמו על ריבונות גאה ועצמאית. הממלכתיות היא לא רק סיסמה, היא כורח חיוני. בלעדיה לא נשרוד כאן".

בסיום ההפגנה אמר לוואלה! NEWS הנדל, ששימש ב-2011 ראש מערך ההסברה של נתניהו במשך כחצי שנה, כי הוא "מקווה מאוד שזה חד פעמי. באתי להרים את דגל הימין במאבק בעד שומרי הסף".

מפגינים מתאספים לקראת הפגנה נגד השחיתות, כיכר הבימה, תל אביב 23 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
כיכר הבימה לפני ההפגנה, הערב/ניב אהרונסון

חבר הכנסת לשעבר אריה אלדד, שנשא גם הוא נאום בהפגנה בבירה, אמר: "אני רוצה לשאול את כל אלה שקוראים לנו 'אידיוט שימושיים', אולי דווקא אנשי הימין הנרתמים בכל כוחם להגן על נתניהו יגרמו לכך שבבחירות הבאות יתמודד הליכוד עם כתם שחיתות כבד עליו?".

לדברי אלדד, "שחיתות שלטונית עלולה להיות איום קיומי. וההוכחה היא מקרה אריאל שרון. הימין ידע שהוא מושחת אבל מחא לו כפיים כל עוד הקים התנחלויות. כשנלכד בשחיתותו והלך לספין האדיר של ההתנתקות כדי להוריד מעל גבו את התקשורת והפרקליטות - כבר היה מאוחר מדי לימין לעצור אותו. הלקח שלי היה: לעולם לא להשלים עם שחיתות שלטונית, גם כשהשליט הוא ימני".

מפגינים נגד השחיתות בירושלים, 23 בדצמבר 2017. ELAN/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בכיכר ציון בירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ELAN/TPS
הפגנת הימין נגד השחיתות בירושלים, 23 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנה נגד השחיתות בתל אביב, 23 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
מפגינים בתל אביב, הערב/מאצ'י הוף
יועז הנדל נואם בהפגנת הימין נגד השחיתות, ירושלים, 23 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא נשרוד בלי ממלכתיות". הנדל בכיכר ציון, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנת הימין נגד השחיתות בירושלים, 23 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מפלגת הליכוד הגיבה בזעם למיצג הגיליוטינה שנצפה בהפגנה בתל אביב ומסרה כי מדובר ב"הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו". עוד נמסר כי "הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים".

שר החינוך נפתלי בנט התרעם גם הוא על השימוש בסמל הטעון ואמר כי "את הטירוף הזה צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי".

בתגובה לקיום ההפגנה בירושלים נמסר הליכוד כי "הימין לא קונה את הבלוף. כולם מבינים שזו לא הפגנה נגד השחיתות אלא הפגנת לוויין של השמאל ברוטשילד בחסות אלדד יניב ונוני מוזס, שכל מטרתה להפיל את ממשלת הליכוד".

עוד נמסר כי "מצביעי הימין לא מתקשמים מקומץ של נאיבים ואינטרסנטים שמשתפים פעולה עם השמאל, והם לא יחזרו על הטעות של הפלת ממשלת הליכוד והבאת אסון אוסלו ג' על מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 18:03)

ח"כ רועי פולקמן כנס  התאחדות הקבלנים ת"א בת ים. פוטו מרסלו,
"ונצואלה זה כאן". פולקמן/פוטו מרסלו
הפגנה נגד השחיתות בתל אביב, 23 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
תל אביב, הערב/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully