וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: "ראש ממשלה שנאשם בשוחד לא יכול להמשיך בתפקידו"

בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר יו"ר הקואליציה כי הוא סבור שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו: "אין לה ברירה, היא כבר יצאה לדרך", אמר. מאוחר יותר הבהיר: "מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם אמר היום (שבת) בכנס לשכת עורכי הדין הנערך באילת כי "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד לא יכול להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "כדי להבין על איזה סעיף בחוק המשטרה נותנת המלצות. אין סעיף כזה בחוק. אצל המשטרה - כל מה שלא כתוב כאסור בחוק זה אומר שמותר". לדבריו, "למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום".

מאוחר יותר הבהיר אמסלם את דבריו ואמר: "צר לי לאכזב את השמאל והתקשורת, אבל זו עמדתי: להמלצות המשטרה מבחינה משפטית וציבורית אין שום משקל. מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי. כתב אישום על שוחד במקרה הנ"ל אינו רלוונטי בכלל לנתניהו".

השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רוב המלצות המשטרה מושלכות לפח", משום ש"מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור - ובינתיים הורסים לאנשים את החיים". אמסלם אמר על כך כי הוא "לא חושב שמשטרת ישראל ממציאה דברים". לדבריו, "כ-30 אלף תיקם מגיעים מהפרקליטות למשטרה, ב-12 אלף מהם המשטרה ממליצה לסגור. וחלק גדול מהם בלי המלצה. הפרקליטות מתקדמת עם הרבה מהם לבית המשפט בלי המלצה. הפרקליטות סוגרת כמעט 80% מהתיקים, ובינתיים נגרם נזק גדול לאנשים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ישתתפו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"מדרון חלקלק". נתניהו/ראובן קסטרו

על חוק ההמלצות אמר אמסלם כי קידם אותו כבר לפני שנתיים, ולא כעת עם חקירות נתניהו. "התקשורת והפוליטיקה זה עולם של שקר. חוק ההמלצות הגיע על ידי לכנסת כבר לפני שנתיים עם ההצעה של עילות סגירת תיקים, היום המצב הוא שהוא סותר את חוק יסוד זכות האדם וחירותו. מבחינתי ראש הממשלה הוא אזרח כמו כולם". הוא הוסיף כי "להערכתי לראש הממשלה אין אינטרס להקדים את הבחירות".

יו"ר הקואליציה התייחס גם לחוק שמתכוונים להגיש שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט לצמצום סמכותו של בג"ץ בפסילת חוקים. "מדינת ישראל מנוהלת על ידי הדרג המשפטי ב-20 השנים האחרונות" אמר אמסלם. "אני לא יודע אם אקדם את החוק. אתה לא מקדם דברים אם אי אפשר להעביר אותם. באופן מעשי אני חושב שנדרש לעשות הפרדה בין הכנסת לבית המשפט. היחידים שנבחרים על ידי הציבור זה אנחנו ולכן הציבור זה אנחנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דיון על חוק ההמלצות בועדת הפנים של הכנסת 3 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"הציבור זה אנחנו". אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

על ההפגנות הנערכות מדי שבת נגד השחיתות אמר אמסלם כי "לאנשים יש צורך חזק שיאהבו אותם. האמירה שלהם שאנחנו מושחתים, למה הם מתכוונים? החוק הצרפתי לא נגע לראש הממשלה הנוכחי. הוא חיוני למדינת ישראל". לדבריו, "המדינה יקרה לי לא פחות מהמפכ"ל, ממנדלבליט ומשופטי העליון. אני שונא אנשים מושחתים, גנבים נוכלים ומי שמשתייך לקטגוריה הזו לא צריך להנהיג את הציבור.

"ראש ממשלה במדינה לא צריך להיחקר על שמפניות וסיגרים", הוסיף. "אני חושב שבמשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. זה מדרון חלקלק. אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד? מדובר בחברות של כמעט 15 שנים ביניהם שבה חבר שלך מדי פעם נותן לך מתנה. אני לא רוצה לחיות בעולם שאם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו 'חכה אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר'".

(עדכון ראשון: 15:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully