וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כלי השיט שיציל את חיל הים ממוקשים ימיים

22.12.2017 / 8:28

ה-"Seagull" של חברת אלביט השתתף בתרגיל משותף של חיל הים וחיל הים הבריטי במפרץ חיפה, שבמהלכו סייע באבטחת נתיבי השיט תוך פינוי סכנות ימיות. כלי השיט נשלט מרחוק ויכול לסייע גם במשימות נגד צוללות

עריכה: יוסי אלטר

כלי השיט האוטונומי הרב-משימתי של אלביט מערכות Seagull השתתף בתרגיל משותף של חיל הים וחיל הים המלכותי הבריטי במפרץ חיפה, ובו ביצע משימות לאיתור מוקשים ימיים. כלי השיט, הנשלט מתחנה מרוחקת בחוף, סרק ומיפה במהלך התרגיל את נתיב השיט עבור נושאת המסוקים HMS Ocean הבריטית.

אחרי שזיהה מוקש דמה, ה-Seagull התריע בפני נושאת המסוקים כי עליה להימנע מהאזור המסומן ובכך אבטח עבורה את נתיב השיט. כלי השיט האוטונומי השתף גם בתמרון טקטי ושט במבנה לצד כלי שיט של חיל הים ונושאת המסוקים הבריטית.

לפי אלביט, בנוסף על יכולות גילוי מוקשים, ה-Seagull נושא חליפות סנסורים ומטענים ייעודיים הניתנות להחלפה באופן מדורג. הוא מספק יכולת רב-משימתית הכוללת לוחמה נגד צוללות, לוחמה אלקטרונית, ביטחון שוטף, סקירה ימית ומשימות נוספות. זאת תוך שימוש באותו כלי שיט, באותה עמדת שליטה ובאותם קווי תקשורת. כלי השיט מאפשר לחילות ים ביצועים משופרים במשימות ימיות, תוך צמצום הסיכון לחיי אדם והפחתה משמעותית של עלויות הרכש וההפעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש אחרי נאום נתניהו: "אסור לפגוע בלגיטימיות של המשטרה"
בגלל תקלה במטוס – עשרות ילדים חולי סרטן נתקעו באילת
אביו של אחד החשודים בתקיפת חייל: "ילדים טובים שנקלעו לקטטה"

כלי השיט האוטונומי של אלביט המכונה Seagll השתתף בתרגיל של חילות הים הבריטי הישראלי. עריכה: יוסי אלטר, מערכת וואלה! NEWS
ה-Seagull נושא חליפות סנסורים ומטענים ייעודיים/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: יוסי אלטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully