וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש אחרי נאום נתניהו: "אסור לפגוע בלגיטימיות של המשטרה"

21.12.2017 / 1:28

מנדלבליט אמר בכנס משפטי כי יש לו אמון מלא ברשויות אכיפת החוק, ברקע מתקפתו של ראש הממשלה על ההמלצות הצפויות נגדו. נשיאת העליון חיות: "חלק מנבחרי הציבור מתבטאים באופן מביש". שקד תקפה את מערכת המשפט: "מנותקת מהעם"

צילום: ערן גילווארג

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר אמש (חמישי) כי יש לו "אמון מלא" במשטרה. זאת ברקע הביקורת שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת הגשת ההמלצות הצפויות בנוגע לחקירות נגדו. בכנס העמותה למשפט ציבורי בזיכרון יעקב, אמר מנדלבליט כי המשטרה עושה "את מלאכתה בשקידה ובמקצועיות כששיקולי טובת העניין גוברים על כל שיקול אחר". הוא הוסיף כי נראה שהחקירות "צפויות להסתיים בהקדם".

לדבריו, "על ביקורת להיות אמתית ומבוססת. יש להגן על מעמדם של העושים במלאכה במשטרה ובפרקליטות ולא לפגוע בלגיטימיות שלהם על ידי אמירות חסרות בסיס. הוא הדגיש כי "אסור להשלים עם שום סטייה מדרך הישר של בירור האמת". הוא הוסיף כי גם אסור לסטות לרעתם של נחקרים וחשודים.

נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות והיועמ"ש אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של האגודה למשפט ציבורי בזכרון יעקב 21 בדצמבר 2017. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
מנדלבליט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

מנדלבליט ביקר את החוק הצרפתי ואת חוק ההמלצות וכן את "חוק עוקף בג"ץ", שלפיו די ברוב של 61 חברי כנסת כדי לעקוף את החלטות בית המשפט. "זהו עיקור מתוכן של סמכות בג"ץ למלא את תפקידו כמגן המיעוט והוא יביא בעיני לפגיעה של ממש בדמוקרטיה הישראלית", אמר. "מדובר בהתבוננות חסרה על המונח 'שלטון הרוב'. אין דמוקרטיה בלי הגנה אפקטיבית על זכויות הפרט".

מנדלבליט דחה גם את הפרסומים על סכסוך בינו לבין המפכ"ל רוני אלשיך ושיבח את שיתוף הפעולה עמו ועם צמרת המשטרה.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תקפה אף היא את הביקורת על מערכת המשפט. "חלק מנבחרי הציבור מתבטאים לאחרונה באופן מביש". לדבריה, "לפני כחודשיים הצהרתי אמונים למדינת ישראל ולחוקיה והתחלתי את כהונתי. באותו טקס הצהרתי כי דיאלוג בין רשויות השלטון הוא חיוני בכל מדינה דמוקרטית, ובלבד שכל רשות תשמור בגישה מכבדת ועניינית כלפי רעותה", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שרת המשפטים בכנס השנתי של האגודה למשפט ציבורי בזכרון יעקב 21 בדצמבר 2017. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
תקפה את מערכת המשפט. שקד, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

"האם הדיאלוג בישראל הוא כזה?", שאלה חיות. "לדיאבון הלב האופן שבו מתבטאים חלק מנבחרי הציבור, שרים וח"כים כאחד, רחוק מלהיות מכבד וענייני". היא הוסיפה: "נדמה לי שאנו השופטים משתדלים להקפיד על כבודן ומעמדן של יתר הרשויות. הן ברמת השיח והן בהיבט הביקורת השיפוטית".

"אם יש מי שסבור שכיבוד הרשות המחוקקת או המבצעת פירושו העלמת עין מפגיעה בשלטון החוק או מזכויות אדם - טעות בידו. משילות גם אין משמעה רישיון להפר את החוק", הוסיפה חיות.

מנגד, שרת המשפטים איילת שקד מתחה ביקורת חריפה על מערכת המשפט. "הדמוקרטיה הישראלית בורחת מהעם", אמרה "הדבר נובע מפחד עמוק וקמאי מהעם ומריחוקן של חלק מהאליטות הישנות ממציאות החיים. השיטה שלנו רואה לנגד עיניה בבירור את 'ירושלים של מעלה', אבל לא מצליחה להבחין בדרום תל-אביב של מטה".

שקד האשימה כי בעיני מערכת המשפט, "העם, הדמוס, הפך לדמון, והעם הפך לסכנה הניבטת מכל פינה ואורבת לשיטתנו. חוקיו של העם, כפי שאלה מחוקקים באמצעות נבחריו, מצוירים לא פעם כמי שעשויים להמיט על כולנו אסון נורא".

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully