וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ המתיק עונשו של שלום רובשקין, בעל משחטה שהורשע בהונאה

בעל החברה לבשר כשר נידון בשנת 2009 ל-27 שנות מאסר לאחר שהגיש חשבוניות כוזבות ונעצר במהלך פשיטה של רשויות ההגירה. טראמפ קצב את עונשו של רובשקין, חסיד חב"ד, לשמונה שנים והוא שוחרר מהכלא

שלום רובשקין שנידון ל-27 שנות מאסר בגין הונאה ועונשו הומתק בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במהלך משפטו ב-2010. אי-פי, AP
רובשקין במהלך משפטו בשנת 2010/AP, אי-פי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (חמישי) על צו נשיאותי הממתיק את עונשו של שלום רובשקין, בעלי חברה לעיבוד בשר כשר שנידון בשנת 2009 ל-27 שנות מאסר בגין הונאה בנקאית. רובשקין, חסיד חב"ד תושב איווה בן 57 ואב לעשרה, השתחרר לאחר שהנשיא קצב את עונשו לשמונה שנים בלבד.

הוא הורשע בהגשת חשבוניות כוזבות במטרה ליצור מצג של שגשוג כלכלי כדי שיוכל ללוות כספים נוספים מהבנק. מעצרו והעמדתו לדין הגיעו לאחר פשיטה של רשויות ההגירה בשנת 2008 שמצאה 389 מהגרים לא חוקיים שעבדו במפעל החברה. כתב האישום נגדו אף כלל 83 סעיפים של העסקת ילדים.

בהודעת הבית הלבן צוין כי לא מדובר בחנינה וכי רובשקין יישאר תחת השגחה כחלק מעונשו. עוד צוין כי המהלך זכה לתמיכה של 30 חברי קונגרס משתי המפלגות ושל כמאה בכירים לשעבר במשרד המשפטים האמריקני. עורך דינו גיא קוק בירך על ההחלטה ואמר כי "הצדק סוף סוף נעשה".

בוב טייג, פרקליט מחוזי לשעבר במדינת איווה, אמר לרשת ABC כי המתקת עונשו של רובשקין "מנוגדת להיגיון" והצביע על כך שטראמפ קרא בעבר להקשיח את האכיפה של החוקים נגד מהגרים. לדברי טייג, כל ערכאה משפטית קודמת שדנה בתיק פסקה כי עונשו היה ראוי ובכירי משרד המשפטים שתמכו בקציבת עונשו אינם מודעים לעובדות המקרה.

עוד בוואלה NEWS בעולם:
"חייל צפון קוריאני ערק לקוריאה הדרומית בחלקו המערבי של הגבול"
בריטניה: סגנה של מיי התפטר לאחר שהחזיק במחשבו חומר פורנוגרפי
"מתנת חג מולד לאמריקנים": טראמפ חגג את אישור רפורמת המס הגדולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully