וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנת חג מולד לאמריקנים": טראמפ חגג את אישור רפורמת המס הגדולה

21.12.2017 / 0:45

בבית הלבן חגגו את ההישג המשמעותי הראשון מאז תחילת כהונתו של הנשיא - אישור שורת קיצוצי מס הכנסה ומס חברות שנאמד בכ-1.5 טריליון דולר. 13 מיליון אזרחים יוותרו ללא ביטוח בריאות בשל הרפורמה אך הממשל יחסוך 300 מיליארד דולר

צילום: יותם רונן, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח למהדורת וואלה! NEWS על אודות רפורמת המס של טראמפ)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצליח להעביר אתמול (רביעי) את הרפורמה הגדולה ביותר מאז נכנס לתפקידו - הרפורמה במס שתכלול קיצוץ במס ההכנסה וכן את הקיצוץ החד ביותר אי פעם של מס החברות במדינה, שיירד מ-35% ל-21%. אחרי שהסנאט אישר שלשום את הרפורמה, הגיע אתמול תורו של בית הנבחרים להצביע בעד המהלך ולשלוח אותו לשולחנו של הנשיא לחתימה סופית.

עלות התכנית נאמדת ב-1.46 טריליון דולר לשמונה השנים הקרובות, מהם טריליון שמקורם בקיצוץ הצפוי בהכנסה ממיסוי תאגידים בארצות הברית. הנשיא טראמפ התייחס לכך ואמר כי בניגוד לתחזיות, הוא צופה שחברות ישובו להתבסס במדינה, דבר שדווקא יגדיל לטווח הארוך את ההכנסות.

באירוע שהתקיים בבית הלבן בהשתתפות בכירי המפלגה הרפובליקנית אמר הנשיא כי "אלה קיצוצי המסים הגדולים בהיסטוריה. משפחה ממוצעת של ארבע נפשות עם שכר שנתי של 75 אלף דולר תחסוך 2,000 דולר בשנה. החברות יחזרו לעשות כאן עסקים, הן יישארו כאן". לדבריו, "נשיב כך לפחות ארבעה טריליון דולר בחזרה לארצות הברית. אנחנו משיבים את אמריקה לגדולתה. אנחנו צוות, עבדנו יחד. זה כל כך כיף לעבוד קשה ובסופו של דבר גם לנצח. אפילו לא עברה שנה, והשגנו את זה".

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
בריטניה: סגנה של מיי התפטר לאחר שהחזיק במחשבו חומר פורנוגרפי
ארה"ב: צעירה בת 26 ילדה תינוקת בריאה - מעובר בן 25 שנים
בשל דיכוי ההומואים: ארה"ב הטילה סנקציות על מנהיג צ'צ'ניה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום לאחר אישור רפורמת המס בבית הלבן, 20 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
הישג משמעותי. טראמפ ובכירי המפלגה הרפובליקנית חוגגים את אישור הרפורמה, אתמול/AP, אי-פי

לנשיא טראמפ היה חשוב במיוחד להעביר את הרפורמה לפני חג המולד, אותה הוא הציג כ"מתנת חג לציבור האמריקני", ובכך לציין הישג משמעותי לפני שהוא מציין שנה בתפקידו. זאת, לאחר שמהלכים קודמים שניסה להוביל השנה, ובראשם ביטול רפורמת הבריאות "אובמה-קר" לא צלחו את כל שלבי החקיקה.

בשבועות האחרונים הפעיל טראמפ מכבש לחצים על בכירי המפלגה שלו לתמוך ברפורמה, ולמרות איומים של כמה מהם כי לא יתמכו במהלך, בסופו של דבר התייצבו כולם כאיש אחד לתמוך במהלך - למעט הסנאטור ג'ון מקיין שמתמודד עם מחלת הסרטן ושוהה בביתו באריזונה אחרי שעבד סדרת טיפולים.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין לאחר אישור רפורמת המס, 20 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
הרפובליקנים התייצבו כאיש אחד לתמוך ברפורמה. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין/AP, אי-פי

הרפורמה כוללת קיצוצי מסים לבעלי כל רמות השכר, וכן הגדלה של זיכוי במס להורים עובדים. במקביל לכל אלה בוטלה החובה לכל אמריקני לרכוש ביטוח בריאות כדי להימנע מקנס כספי. על פי הערכות משרד התקציב בקונגרס – שתפקידו לספק מידע בנושאי תקציב והשלכות כלכליות של פעולות חקיקה - הרפורמה צפויה להשאיר 13 מיליון אזרחים נוספים ללא ביטוח בריאות בעשר השנים הקרובות, ובמקביל לחסוך לממשל 300 מיליארד דולר במהלך תקופה זו.

במפלגה הדמוקרטית נרשמה התנגדות גורפת לרפורמה, ללא נציג אחד בבית הנבחרים או בסנאט שתמך במהלך. בהנהגת המפלגה תקפה את הרפורמה ואמרו כי היא מיטיבה בראש ובראשונה עם בעלי ההכנסות הגבוהות, שכן מדרגת המס העליונה למשתכרים מעל 400 אלף דולר בשנה קוצצה מ-39.6% ל-37%. מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "היום זה ברור כשמש: הרפובליקנים ניצבים לצד העשירים ולא לצד מעמד הביניים". הוא הוסיף כי "המקום היחיד שבו משיקים כעת כוסות שמפניה מלבד הבית הלבן זה בחדרי הדירקטוריונים של התאגידים הגדולים, כולל במגדלי טראמפ".

מתוך חשבון הטוויטר של סנאטור שומר:

מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי לאחר אישור רפורמת המס, 20 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
התנגדות גורפת. מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully