וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דיכוי ההומואים: ארה"ב הטילה סנקציות על מנהיג צ'צ'ניה

משרד האוצר בוושינגטון השית עיצומים על קדירוב, בעל ברית קרוב של פוטין, ועל עוד ארבעה גורמים רשמיים ברוסיה בשל הפרות זכויות אדם. המהלך מגיע ברקע מתיחות גבוהה בין המדינות, על אף רצונו של טראמפ לשפר את היחסים עם הקרמלין

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית הטילה היום (רביעי) סנקציות על מנהיג צ'צ'ניה ועל ארבעה גורמים רוסיים נוספים בשל הפרות זכויות אדם - כך הודיע משרד האוצר. העיצומים על ראש הרפובליקה הרוסית, רמזן קדירוב, ועל יתר הגורמים הושתו במסגרת חוק מגניצקי, שמאפשר להטיל סנקציות על מעורבים בהפרות זכויות אדם.

העיצומים החדשים מגיעים בזמן של שפל עמוק ביחסים בין וושינגטון למוסקבה, על אף ניסיונות הנשיאים דונלד טראמפ וולדימיר פוטין לשפר אותם. בקרמלין כבר אמרו מוקדם יותר היום כי הם מתכוננים לאפשרות של סנקציות אמריקניות נוספות, שהוטלו בשנים האחרונות בשל סיפוח חצי האי מאוקראינה והתערבותה בבחירות לנשיאות.

לקריאה נוספת בנושא
הומו שעונה בצ'צ'ניה נחשף: "חטפו אותי בלילה ואיימו להרוג אותי"
צ'צ'ניה: היוזמה החדשה של השליט - לחתן מחדש זוגות שהתגרשו

נשיא צ'צ'ניה ראמזן קדירוב בנאומו במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. AP
רודף אחרי הומואים. קדירוב/AP

לפי ארגוני זכויות אדם ותושבים ברפובליקה המוסלמית שבצפון הקווקז, קדירוב רודף אחרי הומואים, שעשרות מהם נעצרו ועונו על ידי הרשויות. מנהיג המחוז ובעל ברית קרוב של פוטין טוען שבצ'צ'ניה "כלל אין הומואים".

חוק מגניצקי, שעבר בקונגרס ב-2012, מאפשר לוושינגטון להקפיא ויזות ונכסים של גורמים וחברות רוסיים המעורבים בהפרות זכויות אדם. החוק נקרא על שמו של סרגיי מגניצקי, חוקר פרשות שחיתות ברוסיה שמת במעצר בזמן חקירת פרשת שחיתות גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully