וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'צ'ניה: היוזמה החדשה של השליט - לחתן מחדש זוגות שהתגרשו

נשים העידו שהופעל עליהן לחץ כדי להצטרף ליוזמתו של רמזן קדירוב. "אם את מסרבת – את יוצאת נגד רצונו של השליט", סיפרה אחת מהן. הוועדה הפועלת בנושא סיפרה שהצליחה לאחד כ-950 זוגות גרושים

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

(בווידיאו: עדויות על עינויים שמפעיל המשטר בצ'צ'ניה)

שליטה של צ'צ'ניה רמזן קדירוב מוביל קמפיין לאיחוד זוגות גרושים, אולם חלק מהנשים ברפובליקה הרוסית שבצפון הקווקז סיפרו כי הופעל עליהן לחץ רב כדי להצטרף ליוזמה של המנהיג שנתמך על ידי אנשי דת – כך דיווחה רשת BBC.

לפני שישה שבועות, קדירוב מינה ועדה שטוענת שכבר הצליחה לאחד מחדש 948 זוגות גרושים. גורם רשמי בממשל האוטונומי אמר כי גבר יכול להיות עם שתי נשים אם זה לטובתם של הילדים.

ראסול אוספנוב, האחראי על נושאי משפחה בממשלה, אמר כי יש מקרים שבהם ילדים חיים עם אבות גרושים שנישאו שוב. "לאחר עבודת הוועדה, הוא קיבל בחזרה את אשתו הראשונה, ועכשיו הוא חי עם שתי נשים כי האסלאם מאפשר לגבר לחיות ארבע נשים", אמר. לדבריו, גברים בנסיבות הללו "מבינים שעדיף לאם לחיות עם ילדיה, מאשר לצפות מהצד ולסבול".

לקריאה נוספת:
מכות חשמל ועינויים: עדויות ממחנות הריכוז של ההומואים בצ'צ'ניה
צ'צ'ניה במלחמת חורמה נגד הומואים: "גברים נשלחים למחנות ריכוז"
נשיא צ'צ'ניה תוקף את ישראל: "גם בי פגעו שוטרים בהר הבית"

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב. AP
נטען שהלחץ מגיע ישירות ממנו. רמזן קדירוב/AP

עם זאת, ברשת BBC בשפה הרוסית צוטטה אישה שהזדהתה רק בתור בריאט, וסיפרה כי היא כבר גרושה במשך 12 שנה, ואם הוועדה תפנה אליה היא תסרב. "זאת הפעלת אלימות", סיפרה בריאט, המתגוררת בגרוזני הבירה. לדבריה, פעמים רבות, זוגות בצ'צ'ניה מתחתנים מבלי להכיר אחד את השני, רק על בסיס המלצות. "הם התחתנו, אבל לא היו מתאימים, למה לאלץ אותם?", שאלה. אישה נוספת המתגוררת בבירה, זארמה, טענה באותו ריאיון שהלחץ בנושא מגיע ישירות מקדירוב עצמו. "אם את מסרבת, זה אומר שאת יוצאת נגד רצונו, ולא רק נגד הדת והמנהגים", אמרה והוסיפה: "זה ברור שבמצב כזה, שבו מופעל עלייך לחץ מכל הכיוונים, את חייבת להסכים".

כשהשליט הכריז על היוזמה בחודש יולי, טען שלילדים להורים גרושים יש סיכוי גדול יותר להיות מגויסים על ידי קיצוניים. "על הממסד הדתי, ראשי הכפרים והמחוזות ומפקדי המשטרה להבין מדוע אנשים מתגרשים. צריך לעבוד על הנושא הזה", אמר. בתגובה, האשימו ארגוני זכויות אדם את שירותי הביטחון שלו בחטיפת ועינוי מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully