וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צפון קוריאני ערק לקוריאה הדרומית בחלקו המערבי של הגבול

משרד ההגנה בסיאול דיווח כי החייל חצה את הגבול בין המדינות ועבר לשטח הדרום. על פי ההודעה לא נורתה אש לעבר החייל. בחודש שעבר נורה חייל מצבא הצפון במהלך מנוסה אל מעבר לגבול ונפצע אנושות

עריכה: יאיר דניאל

חייל מצבא קוריאה הצפונית ערק לשטחה של קוריאה הדרומית - כך הודיע הלילה (חמישי) בכיר במשרד ההגנה בסיאול. הבכיר הוסיף כי לא נפתחה אש אל עבר העריק. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "יונהאפ" התקרית אירעה בחלקו המערבי של הגבול היבשתי שבין המדינות. בהמשך פתחו חיילי הדרום בירה אזהרה אל עבר כוח מצבא הצפון שסרק אחר העריק, וירו 20 פעמים באוויר. בחודש שעבר ערק חייל מצבא הצפון כשחצה את הגבול בשטח המפורז ונורה כמה פעמים. הוא פונה לבית חולים בסיאול וטופל שם בשל פציעות קשות.

החייל שערק בנובמבר, נורה לפחות שש פעמים על ידי חיילי צבא הצפון. שמו ודרגתו לא פורסמו, אך במהלך הטיפול בבית החולים בסיאול, כך דווח, נמצאו בגופו טפילים בכמות חריגה. הרופאים שטיפלו בחייל מסרו כי הטפילים זיהמו את פצעי הירי שספג, אך הוסיפו כי מצבו התייצב לאחר שעבר שני ניתוחים וכי הוא שב לנשום בכוחות עצמו.

כאלף בני אדם נמלטים מדי שנה משטחה של קוריאה הצפונית ועוברים את הגבול אל הדרום. התקרית הלילה היא החמישית בשלוש השנים האחרונות שבה חייל חוצה את הגבול. על פי נתונים רשמיים בסיאול, בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2017 נמלטו 780 אזרחי הצפון אל שטחה של קוריאה הדרומית.

(עדכון ראשון: 3:00)

חיילים דרום קוריאנים בגבול המפורז עם קוריאה הצפונית, 2013. רויטרס
חיילים מצבא קוריאה הדרומית מסיירים לאורך הגבול עם הצפון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully