וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות ראש עיריית אור יהודה בירכו על החמרת עונשו: נעשה צדק

20.12.2017 / 18:56

המתלוננות נגד דוד יוסף, שהורשע בעבירות מין ושחיתות, חשו הקלה לנוכח החלטת העליון להחמיר את גזר דינו לשלוש שנות מאסר וחודשיים. "שיגיד תודה שבאו לקראתו, זה תמרור אזהרה לכל נבחר ציבור שמנצל סמכותו לרעה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

המתלוננות נגד ראש עיריית אור יהודה לשעבר, דוד יוסף, קיבלו בברכה היום (רביעי) את הבשורה על החלטת בית המשפט העליון להחמיר את עונשו לשלוש שנות מאסר וחודשיים. בית המשפט החמיר את עונשו של יוסף לאחר דיון בערעור שהגיש על הרשעתו ובערעור שהגישה המדינה על קלות עונשו. "אני חושבת שיהיה ראוי להעניש אותו באופן קשה ביותר, הוא צריך להגיד תודה לשופטים שבאו לקראתו", אמרה ד', אחת המתלוננות נגד יוסף, לוואלה! NEWS.

ד' הוסיפה כי "העובדה שהוא משך את הערעור מעידה שהוא מודה בעובדות, בניגוד לכל שלבי המשפט שבהם הוא הכחיש מכל וכל את מה שיוחס לו וטען לכל אורך הדרך שהוא חף מפשע. אני חושבת שהמשפט הזה צריך להוות תמרור אזהרה לכל נבחר ציבור שמנצל את סמכותו לרעה. לשמחתי הרבה, הפרקליטות עמדה לצד המתלוננות ועמדה על כך שימוצה איתו הדין".

עוד בנושא
"קצת פטמה, קצת בטן, קצת טוסיק": נפילת השריף מאור יהודה
"איים שישוב לעיר וינקום": ראש עיריית אור יהודה לשעבר נכנס לכלא
העליון החמיר את עונשו של ראש עירייית אור יהודה דוד יוסף

גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה!
"היו פה נפגעים רבים, איש לא נתן את הדעת". יוסף בבית המשפט/מערכת וואלה!, טליה קדוש

לפני שנה הורשע יוסף בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות מין ושחיתות, בין היתר עקב ניצול מעמדו לקריאת רחוב על שמה של המאהבת שלו. עובדת אחרת בעירייה, שעדותה הופיעה בכתב האישום נגד ראש העירייה לשעבר, סיפרה כי היא מרגישה שהצדק נעשה. "אני לא שמחה לאיד על מה שקרה, אבל הוכח היום שמערכות הצדק הוכיחו את עצמן. כולנו עברנו סרט רע בסיפור הזה, אבל היום יש לי אנחת רווחה. חשוב לזכור שאחרי גזר הדין הראשון עברנו טראומה ולא האמנו שמי שעשה את מה שיוחס לו קיבל עונש של שנתיים מאסר בלבד. האמון שלנו במערכת המשפט התערער לחלוטין, במיוחד לאור העובדה שגם שומרי הסף בעירייה נרדמו בשמירה. היו פה נפגעים רבים ואף אחד לא נתן על זה את הדעת. אני עד היום לא שמעתי התנצלות אחת מצדו. אני לא בטוחה שהוא בכלל מבין מה הוא עשה וזה הטעם הרע שנותר לי", אמרה.

יוסף שימש ראש עיריית אור יהודה משנת 2007 והורשע גם בעבירות מרמה והפרת אמונים, הדחה בחקירה, שימוש לרעה בכוח המשרה, גניבה בידי עובד ציבור, מעשה מגונה, הטרדה מינית והתנכלות. עם זאת, בהכרעת הדין זיכה אותו שופט המחוזי דוד רוזן מחלק מסעיפי האישום נגדו. אחד המקרים שזכו לתשומת לב ציבורית היה קריאת שמו של רחוב "באלי" בעיר על שם צעירה שעמה קיים קשר רומנטי. במהלך הקראת גזר הדין יוסף הביע צער וחרטה על מעשיו וביקש רחמים מבית המשפט, תוך התחשבות במשפחתו.

עוד באותו נושא

"החצר האחורית של ישראל": ראשי הערים שהסתבכו עם החוק

לכתבה המלאה
רחוב באלי, אור יהודה, יולי 2015. ראובן קסטרו
"ביטוי מובהק של שחיתות ציבורית". שלט הרחוב שקרא יוסף על שם מאהבתו/ראובן קסטרו

בגזר הדין נכתב כי "שילובן של העבירות בהן הורשע הנאשם מהווה ביטוי מובהק של שחיתות ציבורית ואבדן ערכי ניהול תקינים, תוך התנהלות חסרת יושרה וניצול כוח השררה. כך הוא הדבר, כך נראה הדבר וכך נפגע אנושות אמון הציבור במערכת השלטונית". עוד נכתב: "אין מנוס אלא לקבוע נוכח ריבוי המקרים ומעמדו של הנאשם עת ביצוע העבירות כי הערכים המוגנים נפגעו פגיעה קשה".

בהתייחס לעבירות המין שבהן הורשע, נכתב: "התמונה שהצטיירה בבית המשפט היא קשה וקודרת. נראה כי הנאשם ביצע את העבירות המיניות, מעל לתאווה המינית, לשם הפגנת כוחות והבעת שליטה על סביבתו. במהלך המשפט היה נדמה לעתים כי כל אישה שנקלעה לסביבתו במהלך מילוי תפקידו כראש עיר סומנה על ידיו ובהמשך שימשה עבורו בבחינת אובייקט, מטרה להטרדה או תקיפה מינית מילולית ו/או פיזית. מעל להשפלה והפגיעה בגוף ובנפש, נאלצו קורבנותיו להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו המיניות על מנת להבטיח את מקום עבודתן ו/או להשיג משרה מכובדת".

בחודש פברואר האחרון, יוסף החל לשאת את עונשו בכלא צלמון שבצפון, אולם בחודש שעבר התקיים דיון בבית המשפט העליון בשני הערעורים, שבמהלכו הציע הרכב השופטים ליוסף לחזור בו מערעור, אחרת עונשו יוחמר ל-38 חודשים. בתחילת השבוע הודיע יוסף כי הוא מקבל את הצעת הרכב השופטים, זאת בניגוד להמלצת עורך דינו אבי אודיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully