וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי לחוף אשקלון: צה"ל תקף מתחם צבאי של חמאס בעזה

18.12.2017 / 4:02

חיל האוויר תקף שש מטרות של חמאס ופגע במבנים ובתשתיות טרור במחנה אימונים בצפון הרצועה. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור התעשייה אשקלון ובחוף אשקלון בעקבות רקטה ששוגרה לעבר ישראל ונחתה בעזה. אמש התפוצצו שתי רקטות בשטח ישראל. לא היו נפגעים, נזק נגרם לבית

צילום: שי מכלוף וחדשות 0404, עריכה: שני דבוש ותום זואילי

חיל האוויר תקף הלילה (שני) מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי המתחם משמש אתר אימונים של חמאס וכי הותקפו בו שש מטרות שונות ובהן מבנים ותשתיות טרור. "צה"ל רואה בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים ולא יאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל.

מוקדם יותר הלילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" בכמה מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי רקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח הרצועה.

אמש התפוצצה באחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון רקטה שנורתה מעזה וגרמה נזק קל לאחד מבתי המגורים. לא היו נפגעים. רקטה נוספת שנורתה אמש התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה. לפני הנפילות נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובי חוף אשקלון.

לקריאה נוספת:
"זה לא טפטוף, זה מבול": השבוע הקשה ביותר בדרום מ"צוק איתן"
צה"ל משיב אש - והשיירה עוברת: המלכוד שמאפשר את המשך הירי מעזה
ליברמן בשדרות: "יכולים להיות רגועים, צה"ל מוכן לכל תרחיש"

הרקטה באחד מישובי העוטף 17 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
אחת הרקטות שהתפוצצו ביישוב בחוף אשקלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -
הרקטה באחד מישובי העוטף. דוברות המשטרה, שי מכלוף
המועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/שי מכלוף, דוברות המשטרה

בעל הבית שניזוק אמש בעקבות הרקטה סיפר כי שהה בבית יחד עם בני משפחתו בזמן הפגיעה. "כששמענו את התרעת 'צבע אדום' נכנסנו מיד לממ"ד", סיפר לוואלה! NEWS. "תוך כמה שניות שמענו שהפיצוץ ממש קרוב". למרות הפגיעה, הוא ובני משפחתו נותרו ללון הלילה בביתם. "אי אפשר להתרגל לטפטופים האלו. מי חושב שיום אחד ייפול לו טיל על הבית?".

ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון אמר אמש כי חמאס נושא באחריות לירי הרקטות. "'הטיפטוף' הוא לא מצב נורמלי", אמר. "אנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום. משחקי הכוחות בן חמאס לשאר הארגונים הוא לא מעניננו. חמאס הוא הריבון בעזה והוא נושא באחריות ואיתו צריך להתחשבן".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, קרא לממשלה להגיב בתקיפות להמשך ירי הרקטות מהרצועה. "אנו מצפים ודורשים כי כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה ויבהירו לטרוריסטים כי מדינת ישראל נחושה שלא לאפשר את המשך הירי", אמר. "אנחנו לא מוכנים שמצב החירום יהפוך לשגרת חיינו ושבים ואומרים בשפה ברורה שאנו חזקים ונחושים ומחזקים את כוחות הביטחון".

חיפוש הרקטה באחד מיושבי העוטף 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הבית שנפגע בחוף אשקלון, אמש/שי מכלוף
הנזק שנגרם מהרקטה באחד מישובי עוטף עזה 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הנזק שנגרם לבית במועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/שי מכלוף

ביום שישי בוצע ניסיון לשגר רקטות משטח הרצועה לעבר ישראל, אולם השיגור כשל ונזק נגרם לבית בבית חאנון.

לפני חמישה ימים יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעיר ובמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא קדמה לה אזעקה. שלושה בני אדם בשדרות לקו בחרדה, ואדם אחד נפצע קל מנפילה במהלך ריצה למרחב המוגן.

בלילה שלאחר הירי תקף חיל האוויר תקף שלושה יעדים השייכים לארגון חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי היעדים משמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי הדרום.

הבית שניזוק מהרטה באחד מיושבי העוטף  17 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
הבית שניזוק במועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -
נפילת רקטה באחד מישובי עוטף עזה 13 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שאותרה באחד מיישובי עוטף עזה, בשבוע שעבר/שי מכלוף
האתר שצה"ל תקף הלילה ברצועת עזה, 12 בדצמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אתר שצה"ל תקף ברצועת עזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully