וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא טפטוף, זה מבול": השבוע הקשה ביותר בדרום מ"צוק איתן"

14.12.2017 / 9:45

15 רקטות נורו לישראל בשבוע האחרון, והחזירו את התושבים למתח הזכור להם היטב מהמבצעים האחרונים. ועם תחילת חופשת חנוכה, נאלצים הילדים להיזכר בשגרת החופש הגדול של 2014. "האזור הולך ומתחמם, מקווים שצה"ל יידע להחזיר את השקט"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

זה היה השבוע הקשה ביותר לתושבי עוטף עזה מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014: זה יותר משלוש שנים שלא נורו והתפוצצו כל כך הרבה רקטות בשטח ישראל. כבר לא מדובר בטפטוף – 15 רקטות נורו לעבר ישראל מאז יום חמישי שעבר.

ב-7 בדצמבר התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, מבלי שהופעלה קודם אזעקת צבע אדום. יום לאחר מכן יירטה מערכת כיפת ברזל ירי שבוצע לעבר העיר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. באותו היום נורתה גם רקטה לעבר החלק המזרחי של המועצה האזורית שדות נגב והמועצה האזורית בני שמעון, לשם לא נורתה רקטה מאז המבצע האחרון בעזה. הרקטה עברה את העיר נתיבות והתפוצצה בשטח פתוח.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע לאור יום: צפו במסתערבים עוצרים פלסטינים בעימותים ברמאללה
הותר לפרסום: סוכל פיגוע חטיפה של חמאס בשומרון בחנוכה
הדילמה של צה"ל: שמירת סטטוס קוו מול חמאס או שינוי כללי המשחק

נפילת רקטה באחד מישובי עוטף עזה 13 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שאותרה באחד מיישובי עוטף עזה, אתמול/שי מכלוף
רקטה נפלה בשדרות, נגרם נזק לרכב 8 בדצמבר 2017. קבוצת שדרות, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנחתה בשדרות, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת שדרות

באותו היום, 8 בדצמבר, התפוצצו שתי רקטות בשדרות. הראשונה, שנפלה ברחוב בעיר, גרמה לנזק רב לכמה בתים ורכבים. היא נחתה על המדרכה בין הבתים בזמן ארוחת הערב ביום שישי. כמה נפגעי חרדה פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון. רק למחרת גילו שוטרי העיר כי רקטה נוספת התפוצצה בתוך גן ילדים בעיר. גם שם נגרם נזק גדול למבנה, והדבר גרם למתח גדול בקרב הורי הילדים ותושבי העיר, שכינו את האירוע "נס חנוכה".

ביום ראשון, 11 בדצמבר, נורו שתי רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול. הן התפוצצו בשטח פתוח ולא גרמו לנפגעים או לנזק. באותו יום נשמעה גם אזעקת צבע אדום באשקלון וביישובים סביבה. הרקטות שנורו לאזור יורטו על ידי כיפת ברזל מעל העיר. רקטה נוספת התפוצצה בסמוך לגדר המערכת.

הנפילות והיירוטים באזור עוטף עזה

נפילות ויירוטים של רקטות בעוטף עזה 14 בדצמבר 2017. המרכז למיפוי ישראל, עיבוד תמונה
נפילות ויירוטים של רקטות בעוטף עזה 14 בדצמבר 2017/עיבוד תמונה, המרכז למיפוי ישראל
רסיס רקטה מעזה בתוך גן ילדים בשדרות  10 בדצמבר 2017. בני בן סימון
"נס חנוכה". גן הילדים בשדרות שבו נחתה הרקטה/בני בן סימון

שלשום נורו שתי רקטות לעבר חוף אשקלון, אחת מהן נפלה בשטח ישראל. רק אתמול גילו השוטרים כי היא התפוצצה בתוך החממות של אחד המושבים באזור. הרקטה השנייה נפלה סמוך לגדר. בשעות הערב יירטה כיפת ברזל שתי רקטות נוספות שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא קדמה לה אזעקה. שלושה בני אדם בשדרות לקו בחרדה, ואדם אחד נפצע קל מנפילה במהלך ריצה למרחב המוגן.

רקטה התפוצצה בשדרות, נזק נגרם לכלי רכב, 8 בדצמבר 2017. שי מכלוף, מערכת וואלה!
"כולם רוצים שהשקט יימשך". מכונית שנפגעה מרקטה בשדרות, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, שי מכלוף

זיו וולק, רכז הביטחון של מושב נתיב העשרה, אמר היום כי "בשני הלילות האחרונים אנחנו עדים לירי חוזר של כמה רקטות לכיוון היישוב. האזור הולך ומתחמם, ואני מקווה שצה"ל יידע להרגיע ולהחזיר את השקט על כנו. אנחנו לא מחכים לעוד סבב, וכולם רוצים שהשקט יימשך".

"זה לא טפטוף, זה כבר מבול. כל יום נורות רקטות לעבר יישובים", אמר אודי, תושב שדרות. "אז כרגע הצבא מכיל את זה, אבל אם הרקטה הייתה מתפוצצת בגן הילדים ביום ראשון בבוקר ההכלה הייתה מסתיימת. אם זה ימשיך כך, לא יהיה אפשר להמשיך להגיב בצורה מבוקרת", הוסיף.

רקטה שנחתה בשטח פתוח בשדות נגב 9.12. ביטחון שדות נגב, מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת רקטה בשטח פתוח בשדות נגב, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שדות נגב

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב קרא למערכת הביטחון להגיב בתקיפות נגד הירי מרצועת עזה. "טפטופים הם לא שגרת חיים בריאה ונורמלית לחיות בה", אמר. "אנחנו רוצים שהמילה 'טפטופים' תחזור לסמל את טיפות הגשם ושמטח יהיה גשמי ברכה ולא ירי טילים לעברבתינו".

"בשבוע האחרון טפטופי הירי הפכו לגשם של ממש ואנחנו מצפים ומבקשים ממדינת ישראל וממערכת הביטחון להגיב בכל העוצמה והכוח נגדם", הוסיף עידאן. "גראד הנופל בשטח פתוח יכול ליפול גם על בית מגורים או חלילה לפגוע במשפחה. אנחנו עומדים כאן איתנים ואומרים לצה"ל: תגיבו, גם אם הדבר יביא להסלמה, אנחנו אחריכם ואנחנו חזקים, ארגוני הטרור חייבים להבין שכל טפטוף או כל מטח יענו בתגובה חזקה וכי לירי טילים אל עבר ישראל יש מחיר כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully