וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה פגעה בבית מגורים בחוף אשקלון: "אי אפשר להתרגל לזה"

18.12.2017 / 2:53

רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטחו של אחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, וגרמה נזק לאחד הבתים. לא דווח על נפגעים. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה. אזעקת "צבע אדום" נשמעה גם הלילה בחוף אשקלון. בעל הבית שנפגע מהרקטה: "אי אפשר להמשיך עם הטפטופים"

צילום: שי מכלוף וחדשות 0404, עריכה: שני דבוש ותום זואילי

אזעקת "צבע אדום" נשמעה הלילה (שני) בכמה מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי רקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח הרצועה. אמש התפוצצה רקטה שנורתה מרצועת עזה באחד מיישובי המועצה, וגרמה נזק קל לאחד מבתי המגורים ביישוב. לא היו נפגעים בעקבות השיגור. רקטה נוספת שנורתה אמש התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה.

בעל הבית שניזוק בעקבות הרקטה סיפר כי שהה בבית יחד עם בני משפחתו בזמן פגיעת הרקטה. "כששמענו את התרעת 'צבע אדום' נכנסנו מיד לממ"ד", סיפר לוואלה! NEWS. "תוך כמה שניות שמענו שהפיצוץ ממש קרוב". לדבריו, גם הלילה הוא ובני משפחתו ילונו בבית, למרות הפגיעה. "אי אפשר להתרגל לטפטופים האלו. מי חושב שיום אחד ייפול לו טיל על הבית?".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס
מרגל של קים באוסטרליה: נעצר סוכן שסייע לתכנית הגרעין של קוריאה
נער בן 14 ושני ילדים נפצעו קשה וקל בפיצוץ רימון רסס ליד אלעד

חיפוש הרקטה באחד מיושבי העוטף 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הבית שנפגע בעקבות הירי, אמש/שי מכלוף

"היישוב שלנו למוד רקטות", סיפרה לוואלה! NEWS פנינה רגולסקי המתגוררת ביישוב בו התפוצצה הרקטה. "לא לוקחים ללב, אבל נפילה ליד בתים מעוררת חששות הכי כבדים. מרגישים התחממות באזור בשבועיים האחרונים, עכשיו הרקטה פגעה בקיר החיצוני ונקווה שזה האירוע האחרון. אנחנו יישוב חזק ומקווים שלא תהיה הסלמה".

לדברים הצטרף גם שייקה שקד, תושב האזור שהגיע למקום נפילת הרקטה: "אנחנו נמצאים בתקופה רעה מאוד. נראה לי שבחצי השנה האחרונה נהיה עדים לטפטופים. אם זה ימשך זה יובל אותנו לקטסטרופה. נראה שזה הולך לעימות גדול מאוד, הארגונים בעזה עושים טעות קשה, הם יפסידו בעימות הזה ויובילו את כולנו למלחמה. צריך עשות חושבים בנוגע להמשך. יש כאן מתח, האנשים ישנים פה בממ"דים ובמקלטים ואנחנו רוצים להמשיך בהפוגה".

עוד באותו נושא

שוב אזעקת שווא בדרום: צבע אדום נשמע בעוטף עזה

לכתבה המלאה
הרקטה באחד מישובי העוטף 17 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנורתה מרצועת עזה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -

ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון, טען כי חמאס נושא באחריות לירי הרקטות. "'הטיפטוף' הוא לא מצב נורמלי", טען. "אנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום.
משחקי הכוחות בן חמאס לשאר הארגונים הוא לא מעניננו. חמאס הוא הריבון בעזה והוא נושא באחריות ואיתו צריך להתחשבן".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, קרא לממשלה להגיב בתקיפות להמשך ירי הרקטות מהרצועה. "אנו מצפים ודורשים כי כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה ויבהירו לטרוריסטים כי מדינת ישראל נחושה שלא לאפשר את המשך הירי", אמר. "אנחנו לא מוכנים שמצב החירום יהפוך לשגרת חיינו ושבים ואומרים בשפה ברורה שאנו חזקים ונחושים ומחזקים את כוחות הביטחון".

הנזק שנגרם מהרקטה באחד מישובי עוטף עזה 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הנזק שנגרם לבית ביישוב בעקבות שיגור הרקטה במועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/שי מכלוף

ההתרעה נשמעה אמש לאחר שביום שישי בוצע ניסיון לשגר רקטות משטח הרצועה, אולם השיגור כשל ונזק נגרם לבית בבית חאנון.

לפני חמישה ימים יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעיר ובמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא קדמה לה אזעקה. שלושה בני אדם בשדרות לקו בחרדה, ואדם אחד נפצע קל מנפילה במהלך ריצה למרחב המוגן.

בלילה שלאחר הירי תקף חיל האוויר תקף שלושה יעדים השייכים לארגון חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי היעדים משמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי הדרום.

לאחר מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה חצו לשטח ישראל שש רקטות ששוגרו בארבעת החודשים האחרונים של 2014. ב-2015 חצו לשטח ישראל 21 רקטות ששוגרו מעזה, שלוש מהן יורטו. ב-2016 יורטה רקטה אחת מתוך 15 ששוגרו והגיעו לשטח ישראל. מתחילת 2017 חצו לשטח ישראל 23 רקטות ששוגרו, שבע מהן יורטו. רק בשבוע שעבר נפלו בשטח ישראל שמונה רקטות, וארבע נוספות יורטו.

(עדכון ראשון: 20:48)

הרקטה באחד מישובי העוטף. דוברות המשטרה, שי מכלוף
המועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/שי מכלוף, דוברות המשטרה
הבית שניזוק מהרטה באחד מיושבי העוטף  17 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
הבית שניזוק במועצה האזורית חוף אשקלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully