וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אזעקת שווא בדרום: צבע אדום נשמע בעוטף עזה

14.12.2017 / 16:37

שתי התרעות נשמעו במועצה האזורית אשכול. אמש יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות. בתגובה תקף צה"ל שלוש מטרות של חמאס בעזה

צילום: אוריאל כהנא, עריכה: שניר דבוש

שתי התרעות "צבע אדום" נשמעו הערב (חמישי) במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. מדובר באזעקות שווא.

אמש מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעיר ובמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא קדמה לה אזעקה. שלושה בני אדם בשדרות לקו בחרדה, ואדם אחד נפצע קל מנפילה במהלך ריצה למרחב המוגן.

הלילה תקף חיל האוויר תקף שלושה יעדים השייכים לארגון חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי היעדים משמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי הדרום אתמול בערב.

לקריאה נוספת:
ליברמן בשדרות: "יכולים להיות רגועים, צה"ל מוכן לכל תרחיש"
"זה לא טפטוף, זה מבול": השבוע הקשה ביותר בדרום מ"צוק איתן"
הדילמה של צה"ל: שמירת סטטוס קוו מול חמאס או שינוי כללי המשחק

גבול רצועת עזה לאחר ירי מרגמות לעבר עמדת צה"ל, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל בעזה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מדובר צה"ל נמסר כי "מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחיה ותוסיף להגן עליהם ועל ריבונותה באופן חד ונחרץ. ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, מצעיד את תושביה לחיי עוני, הרס וייאוש ועליו מוטלת האחריות למצב, לכן אנחנו מצפים ממנו לעצור את הירי ולממש את האחריות שלו".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפות של לפחות שישה מתקנים ברחבי הרצועה. בין היתר דווח כי מסוקי קרב תקפו את עמדת הכוח הימי של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם. בנוסף נטען כי בוצעו תקיפות באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בבית להיא שבצפון הרצועה וכן במתקן נוסף בחלקה הדרומי.

לאחר מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה חצו לשטח ישראל שש רקטות ששוגרו בארבעת החודשים האחרונים של 2014. ב-2015 חצו לשטח ישראל 21 רקטות ששוגרו מעזה, שלוש מהן יורטו. ב-2016 יורטה רקטה אחת מתוך 15 ששוגרו והגיעו לשטח ישראל. מתחילת 2017 חצו לשטח ישראל 23 רקטות ששוגרו, שבע מהן יורטו. רק בשבוע האחרון נפלו בשטח ישראל שמונה רקטות, וארבע נוספות יורטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully