וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיפלומט קר רוח": "מלך הדרום" שמעולם לא סלח על הבגידה בו

17.12.2017 / 21:50

הוא מאופק, חד מחשבה ומצטיין בתחזוק קשרים בעולם התחתון: מכריו של יניב זגורי, החשוד כי הביא לחיסול עד המדינה טל קורקוס שמונה שנים לאחר שיצא נגדו, מעידים כי הוא "לא עבריין רגיל". "בעל סבלנות של פיל. כל מי שפעל נגדו - ייפגע"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

במשטרת ישראל וביחידה המרכזית (ימ"ר) נגב בפרט, הגדירו את יניב זגורי ואחיו חגי כדמויות בולטות ומבוקשות, זאת על פי ניתוחי המודיעין. לאחים, כך סברו במשטרה, ארגוני פשע נפרדים, שהפכו במהרה למרכזיים במפת הפשיעה באזור. "אף אחד לא זז ללא אישור של יניב בדרום", סיפר אחד ממכריו. "הוא היה המלך הבלתי מעורער של עולם הפשע הדרומי ובעיקר בבאר שבע. כולם פחדו ממנו, האיש הכי חזק בבירת הנגב".

המכר מספר, כי יניב נחשב למאופק יותר מבין השניים, בעוד שאחיו חגי היה 'המופרע'. "חגי היה תמיד זה שהעז", אמר. "יניב ידוע יותר ככזה שיודע לכבוש את זעמו. הוא ידע לנקום בזמן הנכון, לא חמום מוח אלא איש קר רוח ומחושב".

לקריאה נוספת:
מילד שמנת לעבריין "מזמר": סיפורו של עד המדינה שגרושתו נרצחה

יניב זגורי ואשתו. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
"איש משפחה חם שלא יהסס לפגוע במי שעומד בדרכו", יניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

זגורי החל את דרכו בעולם הפשע יחד עם שלום דומרני בארגון של יצחק אברג'יל. בזמן שדומרני התמקד באזור לכיש, זגורי פעל בעיקר בנגב. לאחר כמה שנים החליטו השניים לעזוב את הארגון של אברג'יל ולפרוש כנפיים. זגורי התעסק בהלוואות בריבית, סחר בכלי נשק וגם על פי חשדות המשטרה בחיסול ובניסיונות חיסול של המתחרים בעולם הפשע הדרומי.

בשנת 2009 חל המפץ הגדול. טל קורקוס, האיש הכי קרוב ליניב "פתח עליו" והפך להיות עד מדינה נגדו. בעקבות עדותו של קורקוס, הורשע זגורי בכמה עבירות חמורות אך זוכה מעמידה בראש ארגון פשע. לאחר תשע שנים בכלא יצא זגורי לחופשי והחליט לעזוב את הארץ. הוא נדד בין תאילנד לסין, משם סבורים במשטרה שהורה לאנשיו לרצוח את החבר שהפך לעד מדינה. במשטרה אף חושדים כי מוקדם יותר הוא הורה לרצוח את גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, לעיני ילדיה הקטנים, אולם החוקרים טרם הצליחו להביא ראיות לכך. הרצח גרם לזעזוע בעולם הפשע.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס

לכתבה המלאה
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפליל את זגורי בעבר. עד המדינה טל קורקוס וזירת החיסול באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יניב הוא בעל סבלנות של פיל", הסביר גורם המעורה בחקירות זגורי. "כל מי שפגע ישלם את המחיר של מה שהוא עשה. הוא חכם מאוד ויודע להסתדר עם כולם. החיילים שלו נאמנים לו מאוד, והם ילכו אחריו לכל מקום. לאיש יש כזרימה עצומה והרבה מחייליו רואים בו את כמנהיג הבלתי מעורער שלהם".

"הנקמה תמיד תבוא קרה"

אנשים המעורים בחייו של זגורי מספרים כי חרף אכזריות מעשיו, מדובר באיש משפחה חם, שאשתו וילדיו חשובים לו מאוד. מנגד, הם טוענים כי לא יהסס לפגוע בכל מי שיעמוד בדרכו. "אלי אוזן (כדורגלן העבר – י"י) היה איש קרוב למשפחת זגורי וחוסל", מספרים כמה ממכרי המשפחה. "הוא היה האיש של אברג'יל בדרום אבל היה קרוב גם לזגורי. עד היום סבורים במשטרה כי גם ידו של יניב הייתה מעורבת ברצח".

"הוא זרק רימון לעבר ביתו של העיתונאי ארצי חלפון, רק בגלל שלא אהב את כתבותיו", הוסיפו. "הוא אף היה מעורב בהצתת משרד עורכי דין בגלל שלהערכת המשטרה, הוא לא היה מאושר מהייצוג שלו".

שני מאסרי עולם נגזרו על הרוצח אדם איטל. שי מכלוף
"היה מוכן לעשות הכול עבור יניב". אדם איטל/שי מכלוף
מדובר באיש שיודע לשלוט וגם בדיפלומט מצוין. הוא בז למי שחוצה את הקווים, וסבור שרק פחדנים עושים זאת"

"יניב הוא דמות אחרת בעולם הפשע", ציינו המכרים. "הוא לא נראה עבריין רגיל. הוא לא מראה כעס וזעם ויודע להחביא את הרגשות. הוא תמיד היה מנומס גם כלפי האויבים שלו. הוא יודע לשלוט באנשים שלו, ולכן הסיפור הזה נראה קצת מוזר. יניה היה בטוח שאם הוא ייצא אפילו להוואי – הוא יהיה מוגן שם. אצלו, אגב 'הנקמה תמיד תבוא קרה' - הוא לא ממהר, מחושב וחד, ויודע לספוג הרבה".

זגורי, כך סבורים במשטרה, תחזק קשרים עם ראשי ארגונים בדרום. "הוא כל הזמן טיפח קשרי חוץ ויצר בריתות עם אנשים רבים בעולם הפשע", סיפר גורם המעורה בחקירה. "מיכאל מור, שלום דומרני, כולם ביחסים טובים. מלבד הסכסוך הידוע עם משפחת אברג'יל, הוא תמיד נכנס מתחת לרדאר. מדובר באיש שיודע לשלוט וגם בדיפלומט מצוין. הוא בז למי שחוצה את הקווים, וסבור שרק פחדנים עושים זאת. גם מחו"ל הוא היה ראש ארגון חזק שיודע לפקד על אנשיו מרחוק. יש לו גם הרבה עסקים פרטיים וחוקיים, אחר שבמשך השנים הוא הצליח להלבין את חלקם".

מלבד זאת, גורמים המעורים בעולם הפשע בבאר שבע מציינים את קשריו הקרובים של זגורי עם אדם איטל, הנושא עונש מאסר בגין רצח כפול לאחר שלכאורה נשלח על ידי זגורי. לדבריהם, זגורי סמך על איטל כמו על בנו. הוא העריך את נאמנותו והחשיבו כאחד מקרוביו. היחסים ביניהם היו כאלו שאיטל היה מוכן לעשות כל דבר עבור יניב. "אף פעם לא ראיתנו נאמנות עיוורת שכזו, משני הצדדים", סיפרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully