וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מטפל השאיר קשישה מתחת לזרם מים חמים - וגרם למותה

17.12.2017 / 13:38

כתב אישום הוגש נגד מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון" ועובד המקום, בגין גרימת מותה ברשלנות של מרים פזה, דיירת במקום שהושארה לבדה בחדר רחצה כשברז מים חמים מופנה לעברה. העובד מואשם שהתעלם מזעקות הקשישה, המנהל באי מילוי הוראות הבטיחות

בית האבות בפתח תקווה של הקשישה שמתה עקב אמבטיה רותחת, פברואר 2013. דרור עינב
בית האבות שבו מתה הקשישה/דרור עינב

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון" בפתח תקווה ונגד מטפל לשעבר במוסד, בגין גרימת מוות ברשלנות של מרים פזה, דיירת במקום שהייתה בת 86 במותה. על פי כתב האישום, המטפל נפוליאון ביינה, אזרח אריתריאה בן 31, הותיר את פזה מתחת לזרם מים רותחים, שגרמו לה לכוויות ולבסוף למותה. המנהל אברהם שוחט, בן 49, מואשם באחריות למקרה מתוקף תפקידו.

על פי כתב האישום, ביינה הכניס בינואר 2013 את פזה, ילידת 1927, לחדר הרחצה. הוא פתח את ידית ברז המים בצד המים החמים וחש שטמפרטורת המים פושרת. הוא יצא מהחדר להביא ספוג רחצה, והותיר את צינור ראש המקלחת כשהוא מכוון לעברה, בעוד המים מתחממים. בשתי הדקות שבהן לא שהה בחדר הרחצה, עלתה טמפרטורת המים על 45 מעלות המותרות בתקנות משרד הבריאות, בעוד פזה חסרת האונים עקב מצבה הסיעודי לא יכלה לזוז, לסגור את הברז או להתגונן בצורה אחרת מלבד לזעוק לעזרה.

אלימות נגד קשישים, התעללות בקשישים, אלימות, פגיעה בקשישים. GettyImages
לא ננקטו אמצעי בטיחות/GettyImages

ביינה היה רגיל לשמוע את פזה צועקת, עקב מצבה, ולא ייחס לקריאותיה חשיבות. רק כשחזר לחדר הרחצה הוא סגר את ברז המים והזעיק טיפול רפואי. פזה טופלה בתחילה בנאות השרון כשהיא סובלת מכוויות ב-45% משטח גופה, ועם החמרת מצבה הועברה לבית החולים באזור השרון ומשם לבית החולים בילינסון, שם מתה מפצעיה כעבור שבוע וחצי.

המנהל שוחט מואשם שהיה האחראי הבלעדי על מילוי הוראות החוק והנחיות משרד הבריאות, כולל התקנת מנגנון לוויסות טמפרטורת המים כדי למנוע כוויות. לפי כתב האישום, הוא לא דאג להתקנת המנגנון, וטמפרטורת המים החמים בנקודות הקצה הגיעה עד 60 מעלות. בנוסף, הוא לא נקט אמצעי זהירות חלופיים אחרים למניעת כוויות לחוסים במקום, ובכללם, הדרכות לעובדים, פיקוח, בקרות או אמצעים טכנולוגיים אחרים, ולא מינה אחראי בעל הכשרה מתאימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully