וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: סער הוא המועמד המוביל להחליף את נתניהו בליכוד - אם יפרוש

הסקר, שנערך בשבוע החולף, בחן את המועמדים לרשת את מקומו של נתניהו בליכוד - אם זה יפרוש בעקבות החקירות האחרונות. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הסקר בדק גם את עמדת הציבור בדבר שובו של הנשיא ריבלין לזירה הפוליטית. התוצאות המלאות - בפנים

צילום: אבי כהן

סקר שנערך בשבוע החולף על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, בראשות הסוקר אבי דגני, בחן את המועמדים להחלפת בנימין נתניהו בראשות הליכוד. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, שמו של נשיא המדינה ראובן ריבלין הוכנס גם הוא לסקר, שהוזמן על ידי איש העסקים דרור הלוי. על פי תוצאות הסקר, גדעון סער הוא המועמד המוביל להחליף את נתניהו בראשות הליכוד, עם 24.3%. אחריו נשיא המדינה ראובן ריבלין הזוכה ל16.7% כשאחריו בפער קטן גלעד ארדן עם 16.2%. ישראל כץ מדורג במקום האחרון עם 6.9 אחוזים מן הנשאלים.

הסקר, שנערך בקרב 500 גברים ונשים וסוקר את האוכלוסיה היהודית בלבד, בדק גם התאמה לראשות הממשלה של אישים וראשי המפלגות. נתניהו מוביל עם 37.7%, אחריו יאיר לפיד עם 12.7%, אחריו הנשיא ריבלין – 7.7%, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי – 7.5%, בנט וליברמן שניהם עם 4.6% כל אחד. בסוף הרשימה משה כחלון, עם 3.2% התאמה לראשות הממשלה בבחירות הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
עם שני מטעני חבלה: חשוד פלסטיני נעצר בבית המשפט הצבאי שומרון
יורש העצר הסעודי נחשף - מחזיק בבית היקר ביותר בעולם
15 חודשים מאחורי הסורגים: השר לשעבר מיסז'ניקוב נכנס לכלא חרמון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נשאלו הנסקרים, בעקבות הפרשות האחרונות, מי מהאישים יכול למגר את תופעת השחיתות של הפוליטיקאים. יאיר לפיד דורג במקום הראשון עם 17.4%. על אף החקירות בתיק 1000 ובתיק 2000, הנסקרים דירגו את נתניהו במקום השני, עם 14.6 אחוזים, כמי שיש בכוחו להילחם בשחיתות. נשיא המדינה ריבלין במקום השלישי עם 10.9%, אחריו אבי גבאי – 8.7%, משה כחלון – 7.2%, אביגדור ליברמן – 5.4% ובנט עם 4.1%.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, אחת ממטרות הסקר הייתה לבחון את עמדות הציבור בעניין חזרה של הנשיא ריבלין לזירה הפוליטית. הסקר נעשה ללא ידיעתו או מעורבותו של הנשיא. על פי תוצאות הסקר, רוב הציבור לא תומך בהתמודדותו של הנשיא על ראשות הממשלה. 18 אחוזים מהנשאלים ענו כי הם "מאוד לא תומכים" בהתמודדות עתידית של ריבלין, 40.3% - לא תומכים. 11.9% תומכים במידה בינונית, 11.8% תומכים, ו7.7% בלבד תומכים מאוד בשובו של הנשיא לזירה הפוליטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר פרסום הסקר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, מזמין הסקר, דרור הלוי פוסט, שבו כתב: "מאז שקיום הסקר דלף לוואלה! NEWS התקבלו הרבה תגובות באתר ואצלי, סקרנות לגבי התוצאות ושאלה מדוע נעשה, התוצאות מצורפות, הנה הסיבה: ראשי הליכוד שותקים. הם לא מבקשים להחזיר את דני דנון ארצה אחרי תחקיר השחיתות, לא להדיח את ביטן שתובע בחקירות, הם לא אומרים מילה על מולכו ושימרון, לא על בזק לא על הצוללות ולא על החוקים הפרסונאליים . הם ממשיכים לגבות כל מהלך מושחת של נתניהו, לא יוצאים להגנת בית המשפט מבקר המדינה והמשטרה.

"מי ששותק בימים כאלה פסול למנהיגות בדיוק כמו ששותף לנפילת טבע לא יהיה המנכ"ל הבא, הליכוד חייב לבחון מנהיגות אחרת כדי להתחיל דרך חדשה ונקייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully