וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ לעיתון סעודי: "ישראל מוכנה למו"מ בחסות ריאד"

שר המודיעין והתחבורה התראיין לעיתון "אילאף", אליו התראיין לפני כחודש גם הרמטכ"ל איזנקוט. כץ הדגיש בריאיון כי מול טורקיה מתנהל מסחר "בהיקף עצום", זאת בצל התבטאויות ארדואן נגד ישראל

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר כי ישראל מוכנה למשא ומתן עם הפלסטינית בחסות סעודית, כך בריאיון שהתפרסם היום (רביעי) בעיתון הסעודי מאילאף, אליו התראיין לפני כחודש גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. השר כץ שיגר בריאיון איום ללבנון, ואמר כי "ביכולתה של ישראל להחזיר אותה לתקופת האבן". עוד הדגיש כי למרות התבטאויות הנשיא ארדואן, מתנהל מול טורקיה מסחר "בהיקף עצום".

לפי דיווח בניו יורק טיימס מהשבוע שעבר, יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן הציג ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יוזמה חדשה, ובמסגרתה לא יקבלו הפלסטינים את מזרח ירושלים כבירת המדינה העתידית שלהם, רוב ההתנחלויות לא יפונו ולא תהיה זכות שיבה.

עוד בוואלה! NEWS:
תכנית השלום הסעודית: "ההתנחלויות יישארו - אבו דיס בירת פלסטין"
יורש העצר הסעודי: הסכנה בטרור – עיוות הדת והאמונה שלנו
באנון נעצר באלבמה: טראמפ הימר על פדופיל וגזען - ונחל תבוסה

ישראל כץ בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
מוכן למו"מ בחסות סעודיה. כץ/טל אנגלנדר

לפי גורמים פלסטיניים, ערביים ואירופיים, אבו מאזן תיאר את היוזמה שהעלה בפניו הנסיך במהלך פגישתם המסתורית בריאד בחודש שעבר, שמתוארת ככזו המיטיבה עם ישראל יותר ממה שכל ממשל אמריקני אי-פעם הציע, וכזו שיו"ר הרשות לא יוכל לקבל. בין הגורמים המוזכרים בכתבה היו חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ומנהיג חמאס בגדה חסן יוסוף.

במסגרת ההצעה, המדינה הפלסטינית לא תיהנה מרציפות טריטוריאלית והיא תקבל ריבונות מוגבלת על שטחה. במקום מזרח ירושלים, סיפר גורם לבנוני, ריאד הציעה את אבו דיס הסמוכה כחלופה לבירת המדינה הפלסטינית. לדברי הגורם, "שום מדינה ערבית לא יכולה לקבל הצעה שכזו". עוד דווח כי כפיצוי לאובדן השטח בגדה המערבית, הציעה ריאד לספח חלק מחצי האי סיני לרצועת עזה, רעיון שכבר נדחה על ידי קהיר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חצויה בן סלמאן עבאס. -, מערכת וואלה! NEWS
אבו מאזן ובן סלמאן. היוזמה הסעודית/מערכת וואלה! NEWS, -

הגורמים שצוטטו בניו יורק טיימס דיווחו כי אבו מאזן קיבל בהלם ובזעם את ההצעה הסעודית, במיוחד את ה תנאי שלפיו אם לא יקבל את התנאים בתוך חודשיים, יופעל עליו לחץ להתפטר ולפנות את מקומו למנהיג שיוכל. כמה מהגורמים אמרו כי היורש הבטיח תמיכה כלכלית מוגברת לפלסטינים, אם יקבלו את היוזמה, ואף העלה את האפשרות לשלם ישירות לכיסו של אבו מאזן, שלפי הגורמים דחה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully