וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק עבירות המין נגד ראש עיריית אשקלון המושעה איתמר שמעוני

11.12.2017 / 17:40

הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק נגד שמעוני, המואשם גם בשורה של עבירות שחיתות, בשל חוסר ראיות. שמעוני נחשד בבעילה אסורה בהסכמה, במעשים מגונים ובהטרדה מינית, והואשם שמימן בעזרת אנשי עסקים את דמי השתיקה למתלוננות

עריכה: שמרית גולדשטיין

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה אחר הצהריים (שני) על סגירת תיק עבירות המין נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון המושעה, מחוסר ראיות. נגד שמעוני מתנהלים הליכים נוספים, והוא מואשם בשורה של עבירות שחיתות - הנוגעות לתשלום שהעביר לנשים שהתלוננו נגדו.

שמעוני נעצר לראשונה בינואר 2016 בחשד לשורה של עבירות מין - בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש חקירה - וכן מתן שוחד וקבלת שוחד. על פי האישומים נגד, המתלוננות קיבלו דמי שתיקה מקבלנים המקורבים לשמעוני כדי שלא יתלוננו על ראש העיר. בתמורה לעזרה מאותם אנשי עסקים, שמעוני אישר להם לכאורה היתרי בנייה.

בהקלטה של אחת המתלוננות שנחשפה בוואלה! NEWS היא נשמעת אומרת לחבריה כי היא "נגעלת" משמעוני, אך בתגובה, חברתה משיבה לה כי היא צריכה לחזור אליו. המתלוננת, על פי החשד, נאנסה בידי ראש העיר.

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
לא יואשם בעבירות מין. איתמר שמעוני/מגד גוזני

בחודש פברואר הודיע שמעוני כי הוא משעה את עצמו מתפקידו. "בכוונתי להתפנות מכל עיסוקיי כדי להוכיח את חפותי ולשוב בהקדם לתפקיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, מדובר בהפסקה זמנית שנועדה לאפשר לו להוכיח את חפותו. "כעת הגיע הרגע שבו צריך לקבל החלטה קשה, ואין מנוס מלעשות את זה. החלטתי להקדיש את החודשים הקרובים למאבק המשפטי שאני צפוי לנהל, למשפחה שלי ולאנשים היקרים לי. כמובן שאני לא נוטש את המערכה".

על פי כתב האישום נגדו, בשנת 2014 קיבל שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים שהעלו נגדו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר משא ומתן, הוא חתם עמן על שני הסכמי פיצוי, שבמסגרתם נדרש לשלם להן יותר ממיליון שקלים. כדי לגייס את הכסף, פנה שמעוני לאחיו עופר ולנאשם נוסף בפרשה, מנשה פונטה. השניים פעלו לגיוס הכסף מיזמים ומקבלנים שונים הפועלים באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully