וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה על הרוב: הקואליציה מגייסת כל קול בדרך לחוק המרכולים

12.12.2017 / 0:33

אביגדור ליברמן תקף את החוק שנועד להעביר לידי שר הפנים את הסמכויות על אישור לפתיחת עסקים בשבת, והודיע כי ישראל ביתנו תתנגד לו. הקואליציה מתקשה בהשגת רוב. "הוא לא יעבור, בעזרת השם", אמר ליברמן

במליאת הכנסת המשיכו הלילה (שלישי) חברי הקואליציה במאמץ לגייס רוב לאישור חוק המרכולים שעל פי ההערכה צפוי לעלות להצבעה לפנות בוקר ואף לעבור בקריאה ראשונה. בשעות האחרונות עוסקים בכנסת בספירת אצבעות וגורמים בליכוד העריכו כי הקואליציה תצליח לגייס רוב. החוק יעביר לידי שר הפנים את הסמכויות לאישור חוקי עזר עירוניים על פתיחת עסקים בשבת, והוא חלק מהסיכום בין ראש הממשלה והסיעות החרדיות לפתרון המשבר הקואליציוני בחודש שעבר.

ח"כ שרן השכל (הליכוד) שהודיעה כי לא תתמוך בחוק נעדרה מההצבעה לאחר שיחה ארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר סיעתה יהודה גליק הסכים להצטרף להצבעה לאחר שסוכם עם שרת המשפטים שקט ומשרד הבריאות כי יקודם חוק שיאסור מכירת סיגריות מתחת לגיל 21.

בנוסף לכך, חברת האופוזיציה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה כי היא שוקלת שלא להצביע נגד החוק, דבר שעשוי לחזק את הקואליציה. כמו כן, השר דוד אזולאי מש"ס שנמצא בטיפול רפואי לא יגיע להצבעה במהלך הלילה ויתקזז עם ח"כ אילן גילאון (מרצ).

יו"ר הקואליציה דוד ביטן במליאת הכנסת, 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתקשים להשיג רוב. יו"ר הקואליציה דוד ביטן בכנסת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עוד קודם להצבעה על חוק המרכולים אושר במליאה חוק המסתננים בקריאה שנייה ושלישית ועבר גם בתמיכת ח"כים מהאופוזיציה, מיש עתיד ומהמחנה הציוני. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התיר חופש הצבעה לחברי הסיעה לאחר שמוקדם יותר הורה להם לתמוך בחוק. אולם, בעקבות לחץ במפלגה גבאי הודיע שכל אחד יכול להצביע לפי ראות עיניו. ח"כ נחמן שי הצביע נגד החוק.

מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מבריסל רק ב-15:15, באיחור של שעתיים, ונחת בשעות הערב בנתב"ג ומשם הגיע למליאה. האופוזיציה התייצבה בנוכחות כמעט מלאה לחלוטין.

לקראת ההצבעה אמר אתמול נתניהו, בהתייחס למתיחות ולדריכות בקואליציה לקראת ההצבעות: "נתגבר על המכשול הזה, נפתור את זה. אני רואה רצון אצל כל חברי הקואליציה להמשיך לכהן יחד זו ממשלה טובה מאוד שעושה הרבה מאוד דברים, יש רצון רב להמשיך, והרצון הזה יתממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון אביגדור ליברמן במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
סיעתו לא תתמוך בחוק המרכולים. ליברמן במליאת הכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר ליברמן: "מי שיביא את חוק המרכולים להצבעה ישא בתוצאות. מעלים את החוק בניגוד להסכמים הקואליציוניים. למרות ההתנגדות שלנו העלו אותו במליאה. עצתי לחבריי בסיעות החרדיות היא להוריד את הנושא מסדר היום. אבל אם הוא יעלה ארבעה חברי כנסת יצביעו נגד והשרה סופה לנדבר תצא מהאולם". ליברמן עצמו אינו מכהן כחבר כנסת.

ליברמן כתב בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו: "אני בעד מסורת ישראל, אני בעד ערכים יהודיים ואני מתנגד בתוקף לכפייה דתית. כמו רוב אזרחי ישראל אני עושה קידוש בערב שבת ובשבת בבוקר נכנס לרכב ונוסע לטייל או לשחק טניס. בעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמכויות יועברו לשר הפנים? סניף am:pm בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך נפתלי בנט אמר בישיבת סיעת הבית היהודי: "חוק המרכולים משמר את הסטטוס קוו ולכן ליברמן מחוייב אליו. הוא טיפס על עץ וזה יוצא קושי. צריך להחליט: אם אנחנו רוצים ממשלה תקינה לעוד שנתיים כל מפלגה צריכה להתחשב בשותפות האחרות, לא להעלות דברים שהם קשים מדי להכלה ומצד שני לדעת לספוג. אנחנו הסיעה הכי נאמנה לקואליציה, וזה בגלל שאנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה. מדינת ישראל בכיוון טוב מאוד".

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר בישיבת המחנה הציוני: "אדוני ראש הממשלה, הגיע הזמן שתקבל את ההחלטה שכל הקואליציה והאופיזציה מבינות שצריך לקבל וללכת לבחירות. במקום שהמדינה תתקדם עם תחבורה ציבורית בשבת, כמו שרוב הציבור החילוני והמסורתי, שגם רוצה לקנות כל מיני דברים בשבת, אתם מקבלים החלטות למען המיעוט. ככה לא מנהלים מדינה, כשהחלטות מתקבלות על ידי אדם אחד ולא על ידי ממשלה.כשיש ריח בחירות באוויר ראשי הקואליציה ימשיכו לדרשו עוד ועוד ותצטרך להתפשר על חשבון הציבור".

(עדכון ראשון: 16:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully