וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה

עם סיום ביקורו המדיני בבריסל, אמר ראש הממשלה כי החשש מהתבססות טהראן באזור תפסה חלק משמעותי מהשיחות עם שרי האיחוד. "הניסיונות להשתיל רבבות שיעים כחיל חלוץ יובילו למלחמות דת", אמר. על הפלסטינים אמר: "על האיחוד להפסיק לפנק אותם"

צילום: רויטרס, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה כדי לבסס את אחיזתה הצבאית במדינה. נתניהו אמר את הדברים עם סיום ביקורו המדינה בבריסל ובפריז, והתייחס גם לסוגיית ההכרה האמריקנית בירושלים. "על האיחוד האירופי להפסיק לפנק את הפלסטינים", אמר, ברקע ההחלטה של בריסל שלא להצטרף להכרזה של הנשיא דונלד טראמפ.

נתניהו נפגש היום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני וכן עם 28 שרי החוץ של האיחוד, במפגש סגור. אתמול הוא נועד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז. "הסוגיה האיראנית עלתה בהיקפים משמעותיים, הסברתי שתהיה לזה השלכה ישירה לגבי אירופה", אמר. "הניסיון להשתיל רבבות שיעים כחיל חלוץ, לא רק נגדנו, תוביל לתגובת נגד ולהתחדשות מלחמות הדת עם השלכות של זרימת אנשים לאירופה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שרתה חוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, בריסל, בלגיה. אבי אחויון, לע"מ, רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שרתה חוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, בריסל, בלגיה/רויטרס, אבי אחויון, לע"מ

לדברי נתניהו, הפעילות של ישראל מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) "הצילה חיים של אירופים רבים". הוא הוסיף כי "אנחנו לא רואים שום מדינה שעושה פוליטיזציה ליחסים עם ישראל במובן הטכנולוגי".

נתניהו אמר עוד כי "הפעילות שלנו מונעת התפשטות של דעאש להקמת מדינות נוספות במזרח התיכון. אנחנו עושים את זה כדי להגן עלינו ובאותה עת גם על אירופה. אין גורם שמגן על אירופה יותר מישראל".

בשיחתו עם מקרון, הבהיר נתניהו כי ישראל לא תאפשר לאיראן להקים על אדמת לבנון מפעלים לייצור טילים מדויקים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עיראקים שיעים, חברי הכוח הגיוס העממי, מציינים את יום אל-קודס בבגדאד, 23 ביוני 2017. רויטרס
לוחמי מיליציה שיעית עיראקית בבגדאד/רויטרס

ברוסיה דווח כי הנשיא ולדימיר פוטין נפגש היום עם נשיא סוריה בשאר אסד בבסיס חמימים הרוסי בלטקיה, והורה על תחילת נסיגת הכוחות הרוסיים מהמדינה, ימים לאחר שמוסקבה הכריזה ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"צבא רוסיה וצבא סוריה השמידו בתוך שנתיים בלבד את אחד מארגוני הטרור החזקים ביותר", הצהיר פוטין, שהיה מלווה בשר ההגנה סרגיי שויגו ומפקד הכוחות הרוסיים בסוריה גנרל סרגיי סורוביקין. "המשימה להילחם בכנופיות הטרור בסוריה, שדרשה שימוש נרחב בכוח, הושלמה ברובה, ובצורה ספקטקולרית", אמר פוטין לחיילים בבסיס. "אני מברך אתכם. נמשיך לתקוף את הטרוריסטים אם ירימו את ראשם".

על אף הניסיונות להגיע להסדר פוליטי, בשטח נמשכת הלחימה. צבא סוריה, יחד עם מיליציות שיעיות וחיל האוויר הרוסי, הגביר את פעילותו נגד המורדים במזרח מחוז חמאת, במטרה להתקדם אל תוך מעוז המורדים באידליב. המורדים הפועלים באזור, בהם תחריר א-שאם – לשעבר ג'בהת א-נוסרה, דיווחו על עשרות תקיפות אוויריות באזור בימים האחרונים. המשימה העיקרית של המשטר היא להשתלט מחדש על הבסיס האווירי אבו דוהור, שנפל לידי המורדים ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully