וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: העתירה של רונאל פישר נגד סגן ראש מח"ש

10.12.2017 / 13:56

בעתירה, שהוגשה גם נגד ראש זרוע חשיפה וחוקר נוסף, מבקש פישר - אחד הנאשמים המרכזיים בתיק הדגל של מח"ש - להורות ליועמ"ש ולפרקליט המדינה לנמק מדוע הם לא העמידו את השלושה לדין פלילי או משמעתי בעקבות ממצאים חמורים שעלו נגדם בתיק שבו זוכו שוטרים בהתעללות בעצור

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

רונאל פישר, אחד הנאשמים המרכזיים בתיק הדגל של מח"ש, עתר הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד סגן ראש מח"ש, ראש זרוע חשיפה וחוקר נוסף, וזאת בעקבות הממצאים החמורים שעלו בעניינם בפסק דין בתיק אחר. בעתירה מתבקש בג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולפרקליט המדינה, שי ניצן, לנמק מדוע הם לא העמידו את השלושה לדין פלילי או משמעתי בעקבות הממצאים ומדוע לא ננקטו כל צעדים בעניינם.

העתירה מסתמכת על פסק דין ייחודי, המוכר היטב לעורכי דין וסניגורים שמייצגים בתיקי מח"ש, ושניתן לפני כשנה וחצי. השופט יואל עדן מבית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה באופן מוחלט ארבעה שוטרים שהואשמו בהתעללות בעצור יוצא אתיופיה ובשפיכת מים רותחים על גופו במהלך חקירה. בפסק הדין נמתחה ביקורת חריפה על סגן ראש מח"ש, עו"ד משה סעדה, ועל דובי שרצר, ראש זרוע חשיפה, ולמעשה, החוקר הבכיר ביותר במחלקה לחקירות שוטרים.

הביקורת תיארה את עדותו של שרצר בבית המשפט כ"עדות לא מהימנה" וכן עסקה בשיטות חקירה פסולות שננקטו במסגרת חקירת התיק על ידי שרצר, סעדה וחוקר נוסף בשם דרור תא שמע, שחלקן קשורות לפרוצדורות גיוס עדי מדינה. לטענת פישר, שיטות דומות ננקטו גם בחקירת התיק בעניינו ובעניינם של רות דוד וערן מלכה – אחד התיקים החשובים בהיסטוריה של מח"ש.

עוד בנושא:
הצייד הופך לניצוד: ההסתבכות של החוקר מספר 1 מאיימת על מח"ש
מכה למח"ש: זוכו שוטרים שהואשמו כי שפכו מים רותחים על עצור יוצא אתיופיה
הכשלים במח"ש שהובילו לזיכוי שוטרים מתקיפת עצור ממוצא אתיופי

עו"ד רונאל פישר, בית משפט המחוזי, ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
פישר בבית המשפט/טלי מאייר

"חומר החקירה והדיונים שהתנהלו בתיק בבית המשפט המחוזי בירושלים אינם מותירים מקום לספק, כי רב-פקד שרצר ואנשיו ניהלו בפרשה זו בה בשעה שתי חקירות במקביל. אחת רשמית ואחת בלתי רשמית. אחת בחדרי החקירות ואחת בחניון מח"ש. אחת בשיחות מתועדות עם הנחקרים, ואחת בשיחות של 'הפסקת סיגריה' עם הנחקרים ללא תיעוד או תיעוד חלקי ביותר, והכל, בזהות מחרידה לפרשה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע", נכתב בעתירה.

"הפטור המוחלט שקיבל רפ"ק שרצר, כמו אחרים ממח"ש שידם הייתה במעל שתואר בפסק הדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מלהתמודד עם מעשיהם ומחדליהם החמורים, עומדים במידה רבה ביסוד עתירה זו, שכן ראיות למכביר על מעשים זהים או דומים ואף חמורים מאלה המצוינים באותו פסק הדין קיימים גם בתיק הפלילי בבית המשפט המחוזי בירושלים (שבו הואשם פישר ביחד אם מעורבים נוספים – א.ס) חקירה עליה הופקד רפ"ק שרצר על ידי מח"ש, לאחר הפרשה בדרום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פרשת הזיכוי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע סוקרה בהרחבה בוואלה! NEWS. בעקבות פרשה זו, פורסם תחקיר באתר הנוגע לדמותו של שרצר ולטענות הרבות שהועלו בנוגע לשיטות החקירה שלו. מאז הפרשה נשלחו פניות חוזרות ונשנות לפרקליט המדינה בבקשה להבין האם ואלו צעדים משמעתיים ננקטו נגד שרצר בגין פסק הדין, אולם עד היום סירבה פרקליטות המדינה למסור האם התקבלה החלטה בנושא.

בעתירה התייחס פישר לעובדה שהוא משמש כעותר, למרות "העניין האישי" שיש לו, כלשונו, בתוצאות העתירה. "רבים וטובים סברו, כי על העותר להימנע מלהגיש את העתירה בשמו שלו, וכי טוב יעשה אילו יסתתר מאחורי פרגוד של עותר ציבורי. נדמה, כי הסיבות לכך ברורות. ואולם, העותר בחר לדחותן. ניקיון כפיה של עתירה אינה אך מבחן חיצוני המסתכם בנראות. במידה רבה הוא עניין פנימי הקשור בטבורו לנכונות העותר לשלם את המחיר הכרוך בתביעתו לעשיית צדק", כתב.

מתווה בג"ץ אמור להיות מיושם בתוך כמה שבועות

העתירה הוגשה כשברקע ממשיך להתנהל בעצלתיים תיק הדגל של מח"ש שבו הואשמו רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, ערן מלכה, בכיר ביחידת להב 433 שהפך לעד מדינה, ופישר עצמו, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני השופט משה סובל. החודש הסכימו הצדדים על מתווה שהוצע על ידי שופט בג"ץ יצחק עמית בנוגע לשימוש בחומרים שנשלפו ממכשיר הפלאפון הסלולרי של ערן מלכה.

המתווה אמור להיות מיושם בתוך כמה שבועות. התיק עצמו "נתקע" לאחר שמיעת עדויותיהם של עדי המדינה, ערן מלכה וע', מזכירתו של פישר, כשהצדדים עסקו בשאלת העברת חומרי החקירה ממח"ש לסניגורים של הנאשמים הרבים בתיק. כתב האישום עצמו, אחד החמורים והמורכבים בתולדות מח"ש, הוגש לפני למעלה משנתיים, אולם גם היום, התיק רחוק מלהסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully