וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בידיים טובות": בעוטף עזה נשמו לרווחה כשנודע שמנהרה הושמדה

10.12.2017 / 14:57

אחרי נטרול מנהרת הטרור של חמאס על ידי צה"ל סמוך לנירים, תושבי האזור הודו לכוחות הביטחון, בצל הפחד המתמשך והרצון לשוב לשגרה. "אנחנו שמחים שהצבא הצליח לגלות את המנהרה אבל חוששים מאוד שיש עוד. המצב מבלבל, יש חרדות אבל אנחנו סומכים על הצבא"

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

תושבי המועצה האזורית אשכול נשמו הבוקר (ראשון) לרווחה לאחר ההודעה על איתור והשמדת המנהרה ההתקפית של חמאס באזור קיבוץ נירים. צה"ל איתר את המנהרה לפי כמה שבועות, כמה מאות מטרים בתוך שטח ישראל, והבוקר הותר לפרסום כי היא נוטרלה. "אנחנו מרוצים שצה"ל עשה את עבודתו", אמר ארנון אבני דובר קיבוץ נירים. "צדקו אלה שחששו ממנהרה אבל עכשיו היא איננה. תמיד יש פחדים מהדברים האלה, עכשיו מתברר שעוד מנהרה ירדה מהרשימה, גם אם הרשימה פתוחה", אמר.

אחת מתושבות הקיבוץ שבסמוך אליו אותרה המנהרה הוסיפה כי, "ידענו על המנהרה הזאת כבר מאז שכוחות צבא גדולים הגיעו לפה, אנחנו שמחים שהצבא הצליח לגלות אותה, אבל חוששים מאוד שיש עוד מנהרות. המצב הזה מבלבל, ברור שיש חרדות וחשדות אבל אנחנו סומכים על הצבא".

עוד בנושא:
מאות מטרים בשטח ישראל: צה"ל השמיד מנהרה התקפית של חמאס
בתגובה לירי הרקטות: שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועת עזה
"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה שאותרה בסמוך לקיבוץ נירים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

מירב כהן תושבת קיבוץ עין השלושה הודתה לכוחות צה"ל ואמרה כי היא מקווה שכל המנהרות יימצאו. "אצלנו יש שגרה מוחלטת לכל דבר ועניין, אנחנו שמחים מאוד שמוצאים את המנהרות אחת אחרי השנייה, זה נותן הרבה ביטחון, הפכנו למבצר. יש הרגשה שאנחנו בידיים טובות אבל זה עדיין לא סימפטי".

גדי ירקוני, יו"ר המועצה האזורית אשכול הוסיף כי הוא עודכן על ידי כוחות הביטחון בנעשה, "המנהרה אותרה בסמיכות לגבול ונמצאת בשליטה מלאה של הצבא ולא מהווה איום על יישובינו. אנו מברכים על המאמצים והמשאבים העצומים שמקדיש הצבא לנטרול האיום ולהגנה עליינו כפי שהובטח לנו אחרי 'צוק איתן'. אנו נמצאים בקשר שוטף והדוק עם גורמי הצבא הרלוונטיים ואין שינוי בהנחיות. אנחנו בשגרה", אמר ירקוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. שי מכלוף
פעילות כוחות צה"ל באזור חשיפת המנהרה, היום/שי מכלוף

לדברי ירקוני, "תושבי אשכול למודי ניסיון מול האתגרים ומהווים מופת של חוסן לחברה הישראלית. אנחנו מתכוונים להמשיך ולעסוק בדברים החשובים לנו, בפיתוח הישובים, בחינוך, בבניית בתי ספר וגני ילדים, בפיתוח התשתיות והחקלאות. אנו מצפים מהמדינה להכיר בצרכים הייחודיים כאן ולסייע להמשך ההתיישבות המופלאה באשכול".

"פרויקט המנהרות סופג מכה קשה"

בהתאם להערכות המצב, אישר הרמטכ"ל גדי איזנקוט לנטרל את המנהרה בצורה שקטה, המשימה בוצעה בהצלחה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר בשיחה עם כתבים כי "פרויקט המנהרות סופג מכה קשה". תת-אלוף מנליס אמר כי "יש לנו שיטה והיא לוקחת זמן, אבל היא מביאה ותביא להישגים משמעותיים".

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. שי מכלוף
"ידענו על המנהרה מאז שכוחות צבא הגיעו לפה". אזור איתור המנהרה, היום/שי מכלוף

עוד הוסיף, כי "המנהרה חצתה מאות מטרים לשטח מדינת ישראל, במרחק של יותר מקילומטר מכל יישוב בתוך שטח חקלאי, מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, אנו מזכירים שחמאס אחראי גם באוויר, גם ביבשה וגם בתת הקרקע. נמשיך מול פרויקט הדגל של חמאס, נפעל בדבקות ובנחישות והוכחנו זאת פעמיים". דובר צה"ל ציין כי להבנת צה"ל המנהרה יצאה מכלל שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully