וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מטרים בשטח ישראל: צה"ל השמיד מנהרה התקפית של חמאס

10.12.2017 / 12:00

המנהרה חדרה את גבול רצועת עזה באזור קיבוץ נירים, וזוהתה לפני כמה שבועות. דובר צה"ל מסר כי מדובר במנהרה מתקדמת ביחס לזו של הג'יהאד, שפוצצה לפני כחודש. "פרויקט המנהרות ספג מכה קשה". ליברמן: "מקווה שאיום המנהרות יהפוך לנחלת העבר". צפו בתיעוד מתוך המנהרה

צילום: דו"צ ושי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל ניטרל ב"שיטה שקטה" מנהרה התקפית של החמאס שחדרה מאות מטרים לשטח מדינת ישראל, סמוך למוצבי צה"ל באזור קיבוץ נירים – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. לפני כמה שבועות זיהה צה"ל את המנהרה ההתקפית ועקב אחריה, לאחר מכן נערך מיפוי למנהרה בצד הישראלי לאחר שהתברר שמדובר במנהרה מתקדמת מאוד של חמאס, שלמעט פיר יציאה, היתה בשלב מתקדם ביחס למנהרה שפוצצה לפני כחודש.

בהתאם להערכות המצב, אישר הרמטכ"ל גדי איזנקוט לנטרל את המנהרה בצורה שקטה, המשימה בוצעה בהצלחה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר בשיחה עם כתבים כי "פרויקט המנהרות סופג מכה קשה". תת-אלוף מנליס אמר כי "יש לנו שיטה והיא לוקחת זמן, אבל היא מביאה ותביא להישגים משמעותיים. המנהרה חצתה מאות מטרים לשטח מדינת ישראל, במרחק של יותר מקילומטר מכל יישוב בתוך שטח חקלאי, מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, אנו מזכירים שחמאס אחראי גם באוויר, גם ביבשה וגם בתת הקרקע. נמשיך מול פרויקט הדגל של חמאס, נפעל בדבקות ובנחישות והוכחנו זאת פעמיים". דובר צה"ל ציין כי להבנת צה"ל המנהרה יצאה מכלל שימוש.

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לירי הרקטות: שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועת עזה
"יום הזעם" על ההכרה בירושלים: הרוג בעזה, יותר מ-200 נפגעים בגדה

ND
איום תת קרקעי
תיעוד: כוחות צה"ל ניטרלו בשיטה מתקדמת מנהרת טרור 
של חמאס אשר חדרה לשטח ישראל ממרחב חאן יונס. דובר צה"ל
המנהרה שאותרה ונוטרלה באזור מרכז הרצועה/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תת- אלוף מנליס הוסיף כי "המנהרה חצתה כבר לפני כמה חודשים את קו הגבול והתגלתה לפני כמה שבועות בדרום הרצועה מול חאן יונס. היינו מודעים לשלבי הבנייה, לא עקבנו אחרי התוואי". דובר צה"ל התייחס לאפשרות שחמאס יגיב לנטרול המנהרה ואמר כי, "באופן שהמנהרה סוכלה בשטחינו אירוע זה לא אמור להביא לשינו בשגרת חיי תושבי הדרום, יחד עם זאת אנו ערוכים למגוון תרחישים". תת- אלוף מנליס התייחס לאירועי סוף השבוע ואמר כי, "אחרי התקיפה המשמעותית בשישי בלילה, חמאס עצר שיגור רקטות נוסף. למחרת בבוקר תכנן חמאס להביא אלפי פלסטינים אל הגבול בעזה אך לבסוף הגיעו לשטח רק מאות".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "מנהרות טרור, שחוצות את הגדר לשטח ישראל ופוגעות בריבונותנו, הן איום שלא נשלים איתו ונשקיע כל משאב כדי לסכלו. בזכות המאמץ המשותף לצה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, הגענו ליכולות טכנולוגיות חדשות במאבק בטרור המנהרות.
אני מקווה שבחודשים הבאים איום המנהרות על תושבי עוטף עזה יהפוך לנחלת העבר".

שר המודיעין ישראל כץ: בירך על איתור המנהרה ואמר "פעולה זו מעבירה של מסר ברור כי עידן איום המנהרות מתקרב לקיצו. איתור ופיצוץ המנהרה מוכיח שוב את צדקת החלטת ישראל שלא להכיר בממשלת הפיוס המדומה בין אבו מאזן לחמאס הנרקמת בימים אלו. בעוד אבו מאזן מדבר על שלום והסכמים מדיניים, החמאס חופר מנהרות תופת ונערך למלחמה. מדינת ישראל תמשיל לראות בחמאס כגורם האחראי להפרת הריבונות הישראלית ותננקוט בכל האמצעים כדי להגן על אזרחיה וריבונותה".

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
פעילות צה"ל להשמדת המנהרה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בחודש אוקטובר ערך צה"ל פיצוץ מבוקר של מנהרה שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, בסמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שמונה פלסטינים נהרגו בפיצוץ. לדברי צה"ל נהרגו בפיצוץ כ-14 מחבלים, בהם בכירים באגון הג'יהאד האסלאמי. מדובר צה"ל נמסר כי "הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת". בין ההרוגים בפיצוץ מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין. הרוג נוסף הוא אחמד חליל אבו ערמאנה בן ה-25.

ביום שבת תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר ארבע מטרות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי הופצצו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, מחסן אמצעי לחימה ומתחם צבאי. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי ירי תלול המסלול שבוצעו לעבר יישובים ישראליים במרחב עוטף עזה וכי "בצה"ל רואים בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראלים. חמאס הוא האחראי הבלעדי על המתרחש ברצועה". הפלסטינים מדווחים כי שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפה. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי ישראל נושאת באחריות להסלמה. לדבריו, ניצוץ אינתיפאדת ירושלים הוצת אתמול והיא תימשך עד להשגת מטרותיה.

זו התקיפה השנייה שביצע צה"ל בעזה, לאחר שביום שישי שוגרו כמה רקטות מהרצועה אל עבר שטח ישראל, ואחת מהן התפוצצה בשדרות, ברקע ההסלמה באזור בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לכלי רכב בעיר הדרומית. זו הפעם הראשונה זה שנה שמתפוצצת רקטה בשטח אחד היישובים בארץ.

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. שי מכלוף
פעילות צה"ל באזור נירים, היום/שי מכלוף
חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. שי מכלוף
פעילות צה"ל באזור נירים, היום/שי מכלוף
חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס, מפקד החטיבה הדרומית אל"מ קובי הלר ומפקד פיקוד דרום אלוף איל זמיר בסמוך למנהרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ המנהרה באזור כיסופים, אוקטובר 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך
רקטה נפלה בשדרות, נגרם נזק לרכב 8 בדצמבר 2017. קבוצת שדרות, מערכת וואלה! NEWS
אחת הרקטות שהתפוצצה בשדרות, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully