וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות

10.12.2017 / 10:05

שרידי רקטה שנורתה מרצועת עזה אותרו בחצר גן הילדים "רימון" בערב שבת, כשהיה ריק מילדים. "יש מתח אבל אנחנו רגילים לזה בעיר", סיפר אחד ההורים. צוותים פסיכולוגיים הגיעו למוסדות החינוך וראש העיר קרא להורים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר: "חוזרים לשגרת החיים"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

אנשי הצוות החינוכי בגן רימון בשדרות לא האמינו הבוקר (ראשון) למראה החלונות השבורים בגן המומגן. בסריקות שנערכו אתמול כוחות המשטרה ברחבי שדרות המטח ששוגר לעיר אותרו שרידי הרקטה בגן הילדים. "ברור שהיה פה נס, תארו לכם שהרקטה הייתה מתפוצצת כשהילדים היו בגן, המזל שלנו שמדובר ביום שישי בלילה", סיפר אב לילד בגן, "ביום שלישי נדליק נר ראשון של חנוכה. אני חושב שבשדרות יודלקו שני נרות, שני ניסים מאוד גדולים היו ביום שישי בערב. יש קצת מתח אבל אנחנו כבר יודעים איך להתמודד, זה מצב לא נעים בכלל אבל בשדרות לצערנו כבר רגילים למצב הזה", אמר.


כמה רקטות שוגרו שלשום מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אחת מהרקטות התפוצצה בשדרות, איש לא נפגע אך נגרם נזק לכלי רכב בעיר. זו הפעם הראשונה זה שנה שהתפוצצה רקטה בשטח אחד היישובים בארץ. רקטה נוספת יורטה בידי מערכת "כיפת ברזל", ושיגור נוסף שזוהה לא נפל בתחומי ישראל.

עוד בנושא:
בתגובה לירי הרקטות: שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועת עזה
מטח לדרום: רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשדרות; צה"ל תקף ברצועה

רסיס רקטה מעזה בתוך גן ילדים בשדרות  10 בדצמבר 2017. בני בן סימון
"חלק ממהורים לא ידוע על הרקטה בגן". גן הילדים בשדרות, הבוקר/בני בן סימון

אל הגן הגיעו הבוקר כמעט כל הילדים מלווים בהורים, בכניסה הם פגשו את ראש העיר אלון דוידי וצוותי הביטחון של העיר שבאו למקום וניסו לתת תחושת ביטחון, " הילדים ישנו בממ"ד בסוף השבוע כחלק מתכנון קבוע. לא ירדנו עם הילדים לפרטי פרטים אבל הם מבינים שכשיש 'צבע אדום' נכנסים בזריזות, החששות בעיקר מגיעים מההורים", אמר אחד מההורים. צוותים של פסיכולוגים הגיעו הבוקר כדי לדבר עם הצוות בגן, ההורים והילדים, ונראה שלמרות המתח והחששות הם חוזרים לשגרה ולא משדרים לחץ לילדים."חלק מההורים כלל לא הבין שהיה אירוע כזה בגן, רק היום בבוקר כשהגיעו לכן הבינו שהתפוצצה רקטה במקום, האמת שישנם חרדות אבל אף אחד פה לא נכנס לפאניקה" אמרה אחת האימהות .

ראש העיר דוידי הבהיר קרא להורים לשלוח את הילדים לבתי הספר והגנים, "אנחנו נמצאים אחרי סוף שבוע שנחצה בו קו אדום, ירי לעבר העיר שלנו ונחיתה של רקטה, אמנם אין נזק בנפש, אולי ברכוש אבל מבחינתנו אנחנו מנסים לחזור לשגרת החיים. אני סומך על ראש הממשלה שר הביטחון וכוחות צה"ל שאנחנו בקשר מתמיד אתם וראינו את התגובה שלהם בסוף שבוע. מבחינתי כראש עיר אני משתדל עכשיו להפעיל את המתווה שלנו במצבים האלה, להגיע לגנים ולבתי הספר, השירות הפסיכולוגי ומרכז חוסן מפעילים תכניות מגירה. מבחינתנו מדובר בטיפול של הילדים, אני קורא לכולם להגיע לבתי הספר והגנים".

עוד באותו נושא

הירי לשדרות: המשטרה איתרה רקטה שנפלה בגן ילדים בעיר

לכתבה המלאה
רסיס רקטה מעזה בתוך גן ילדים בשדרות  10 בדצמבר 2017. בני בן סימון
גן הילדים בשדרות, הבוקר/בני בן סימון
רקטה נפלה בשדרות, נגרם נזק לרכב 8 בדצמבר 2017. קבוצת שדרות, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה הנוספת שפגעה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully