וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכרזת טראמפ: צ'כיה תכיר במערב ירושלים כבירת ישראל

6.12.2017 / 23:29

צ'כיה, הנחשבת לידידה קרובה של ישראל בקרב מדינות אירופה, הכריזה כי תכיר בירושלים בגבולות 67' כבירת ישראל. עם זאת, בהודעת המדינה צוין כי ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים תלויה בתוצאות המו"מ בין ישראל והפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

כשלוש שעות לאחר שנשיא ארצות הברית סיים את הכרזתו בנושא, צ'כיה הודיעה הערב (רביעי) כי היא מכירה במערב ירושלים כבירת מדינת ישראל. הכרזה מטעם המדינה מגיעה לאחר שבחודש מאי האחרון הצביע הפלמנט הצ'כי על הכרה בירושלים בגבולות 67' כבירת ישראל.

צ'כיה נחשבת לאחד מידידותיה הגדולות של ישראל באירופה מזה שנים. בהודעה שהוציא משרד החוץ במדינה צוין כי צ'כיה, לצד מדינות האיחוד האירופי, רואה במערב העיר כבירת ישראל, וכי העברת השגרירות תישקל בהתאם לתוצאות המו"מ המדיני בין ישראל והפלסטינים. באפריל האחרון הודיעה גם רוסיה כי מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, וכי על מזרח העיר לשמש כבירת המדינה הפלסטינית העתידית.\

לקריאה נוספת:
טראמפ הכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל: "הגיע זמן לגישה חדשה"
נתניהו לאחר הצהרתו של טראמפ: "אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים"
אבו מאזן על הכרת טראמפ בירושלים: "ארה"ב נסוגה מתהליך השלום"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנאום ההכרה בירושלים, דצמבר 2017. רויטרס
טראמפ בעת ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל, הערב/רויטרס

מנגד, מדינות רבות באירופה הביעו סלידה מדבריו של טראמפ וטענו כי הכרזתו מזיקה לתהליך המדיני באזור. "הממשל בברלין אינו תומך בעמדה זו משום שמעמדה של ירושלים צריך להיקבע במסגרת פתרון שתי המדינות", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. לדברים הצטרפה גם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי: "איננו מסכימים עם החלטת ארצות הברית להעביר את שגרירותה לירושלים ולהכיר בעיר כבירת ישראל לפני שיהיה הסכם סופי, משום שהדבר איננו מסייע להבשלת התנאים להשגת שלום באזור".

בנאומו ציין טראמפ כי הוא מכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל, חרף אזהרות הקהילה הבינלאומית. בנאום שנשא בבית הלבן, אמר טראמפ כי הוא הורה למחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דגל ישראל ארהב בירושלים העקבות החלטת דונלד טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, הבית הלבן, וושינגטון 6 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בירך על הצהרת טראמפ: "יום היסטורי". דגל ארה"ב מוקרן על חומות העיר העתיקה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טראמפ הכיר בכך שיהיו מחלוקות סביב הכרזתו. "אני נחוש הפעם הזאת להכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל", אמר. "בזמן שהנשיאים הקודמים הבטיחו זאת בקמפיין הבחירות שלו, הם לא מימשו זאת. היום, אני עושה זאת".

עם זאת, הוא חתם על דחיית העברת השגרירות בחצי שנה נוספת. גורם בכיר בממשל אמר כי בניית מבנה השגרירות עשויה להימשך בין שלוש לארבע שנים.

הנאום זכה לשבחים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינה זאת "יום היסטורי". הפלסטינים הגיבו בזעם, ובחמאס הזהירו מ"פתיחת שערי הגיהנום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully