וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: רעיית ביטן נעצרה ותושאלה לגבי 2 מיליון ש"ח בחשבונה

5.12.2017 / 7:15

חגית ביטן, אשתו של יו"ר הקואליציה, היא רעיית הח"כ שנעצרה ביום ראשון במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. בית המשפט הורה לשחררה לחמישה ימים במעצר בית. שני מקורבים נוספים של ביטן ושני עבריינים עוכבו לחקירה

צילום: רוני כנפו, ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

אשת חבר הכנסת הבכיר, שנעצרה ביום ראשון במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, היא חגית ביטן - אשתו של יושב ראש הקואליציה ח"כ דוד ביטן - כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. היא תושאלה לגבי שני מיליון שקלים שהתגלו בחשבונה. בית משפט השלום בעיר שחרר אותה לחמישה ימי מעצר בית. בהמשך היום צפוי ביטן לכנס מסיבת עיתונאים.

עורך דינה של ביטן מסר השבוע כי "כל המעצר הזה בא להפעיל לחץ על בעלה". עד כה נחקרו בפרשה 23 חשודים, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור שנחשב לחשוד מרכזי בפרשה, ארז מוסצ'ו, יזם ואיש נדל"ן וחבר קרוב של צור, בכיר בעיריית תל אביב וחוסאם ג'רושי בכיר בארגון פשע. הלילה נעצר חשוד נוסף בפרשה ובשעות הבוקר עוכבו שני מקורבים לביטן ושני עבריינים נוספים.

ביטן נחקר שלשום במשך יותר מ-13 שעות במשרדי להב 433 בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא צפוי להיחקר פעם נוספת בהמשך השבוע. אתמול הגיע ביטן לדיונים בכנסת. לשאלה אם הוא מתכוון להמשיך כרגיל, ענה ביטן בחיוב, ולשאלה אם הוא עומד להתפטר, אמר כי "לא יודע מי המציא את זה, גם לא יודע מי יכול להוציא הודעה כזאת. הייתי בחדר החקירות, אז אני לא יודע ממי זה יצא".

לקריאה נוספת:
ח"כ דוד ביטן הגיב לראשונה: "ממשיך כרגיל"; נתניהו ביקר בלשכתו
בסביבת ביטן חוששים: מקורבו לשעבר סיפק את החומרים למשטרה
החשוד שסייע לביטן לכסות חובות בשוק האפור - ממשפחת ג'רושי

חגית ביטן ו דוד ביטן. פייסבוק, צילום מסך
דוד ביטן ורעייתו חגית/צילום מסך, פייסבוק

בסביבתו של ביטן מעריכים כי אחד ממקורביו בעבר הוא זה שסיפק לחוקרי המשטרה חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו במסגרת חקירת הפרשה. "יש לנו יותר מתחושת בטן שהחוקרים קיבלו מידע מאותו אדם", אמר אחד ממקורביו של ביטן.

"לקחו לחקירה כמעט כל מי שהיה בסביבה של דוד", ציין המקורב. "הם פשוט אספו אותם, בין אם הם קשורים או לא קשורים לפרשות, והביאו אותם לחקירה. חלקם גם הובאו לבית המשפט להארכת מעצר, אבל הגורם שאנחנו חוששים ששיתף פעולה עם החוקרים כלל לא נעצר ולא נחקר, למרות קרבתו הרבה לדוד. מכאן מתחזקת התהייה לגביו. אנחנו מקווים שזה לא נכון, אבל אנחנו בהחלט מוטרדים מהעניין".

עוד באותו נושא

דמי חסות והשתלטות על מכרזים: זהו העבריין שחשוד בסיוע לביטן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין החשודים שנחקרו בפרשה בכיר בעולם הפשע, שככל הנראה שימש צינור להלבנת כספים שהועברו לביטן באמצעות עסק להחלפת כספים. בפרשה נחקר גם קבלן בכיר, עובד בחברת בנייה יזמית שמשמשת גם חברת ביצוע, ובעליה היו בקשרים הדוקים עם בכירי עיריית ראשון לציון.

כדי לקדם את החקירה, מנסים השוטרים לגייס שני עדי מדינה, כשלפחות אחד מהעדים הפוטנציאליים זומן כמה פעמים למשרדי להב 433. במהלך הדיון בהארכות מעצרם של כמה מהחשודים, אמר נציג המשטרה כי "העבירות טומנות בחובן נזק בלתי הפיך לאמון הציבור. יש להיאבק בהן בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו. מדובר בחקירה מסועפת שבה פעולות רבות שתכליתן להגיע לחקר האמת במהירות המירבית. התשתית העובדתית שהתגבשה ביחס לחשודים חוצה את סף החשד הסביר – ומעבר לכך".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
צור בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

החקירה מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), בחשד לקידום עסקים של קבלנים. חוקרי המשטרה פשטו על משרדי העירייה ואספו מסמכים וחומרי חקירה. שמו של ביטן נקשר בפרשה בשל העובדה כי היא עוסקת באירועים מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה, כמה ממקורביו של ביטן הם בין העצורים.

גל המעצרים בעירייה נחשב לאחת מהפרשות החמורות ביותר שנחשפו בשלטון המקומי והארצי בשנים האחרונות. החקירה עוסקת בשורה של פרשות שונות שחלקן נחשפו על ידי מבקר המדינה ונחקרו אך לא עלו בדוחות המבקר ועברו ישירות למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully