וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי חסות והשתלטות על מכרזים: זהו העבריין שחשוד בסיוע לביטן

4.12.2017 / 23:00

חוסאם ג'רושי, שלפי החשד עזר ליו"ר הקואליציה לסגור חובות, מעורב בפעולות אלימות בתחום הבנייה. בני המשפחה שעובדים תחתיו, מנסים להשתלט על מכרזים במגזר הפרטי והציבורי, ומפעילים לחץ על הרשויות המקומיות

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מעצרו של חוסאם ג'רושי, שנעצר בחשד שסייע ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לכסות את חובותיו בשוק האפור, הוארך עד ליום חמישי במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. למרות שהוגדר כגורם מפתח בארגון פשיעה, במשטרה טוענים כי לא ניתן לכנות את משפחתו של ג'רושי כארגון פשיעה.

"מדובר בסך הכל במשפחה גדולה מאוד, שיש בה אנשים חיוביים רבים שתורמים לקהילה ופועלים בתחומים רבים בציבור הישראלי. לצערנו, יש שם קבוצה קטנה מאוד שפועלת על הגבול שבין פעילות עסקית לעבריינית", אמר גורם בכיר במשטרה. לדבריו, מרבית הפעילות המדוברת של אותה קבוצה מתרכזת בענף הבנייה.

לקריאה נוספת:
ח"כ דוד ביטן הגיב לראשונה לאחר החקירה: "ממשיך כרגיל"
החשוד שסייע לביטן לכסות חובות בשוק האפור - ממשפחת ג'רושי
הותר לפרסום: ראש עיריית ראשל"צ דב צור חשוד בפרשת השחיתות

חוסאם ג'רושי אתמול בהארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון 3 בדצמבר 2017. מוטי מילרוד /"הארץ", מערכת וואלה! NEWS
חוסם ג'רושי בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד /"הארץ"

משפחת ג'רושי ניהלה בשנות ה-90 מאבק דמים עם משפחת קרג'ה ברמלה, מאבק שכלל מעשי רצח הדדיים, עד שבסופו של דבר נאלצה המשטרה להוציא את משפחה קרג'ה מתחום העיר רמלה ולהעבירה לאזור חריש. הסכסוך בין המשפחות ניפק לחמולת ג'רושי דימוי שלילי של חמולת פשע אלימה ומסוכנת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הדמיית מתחם הבנייה שעומד במרכז פרשת השחיתות בראשון לציון:

מרבית בני החמולה מתגוררים במה שהיה בעבר כפר ג'רושי, בחלקה הדרום מערבי של רמלה. ואולם, בשנים האחרונות רבים מבני המשפחה רכשו דירות בחלקים שונים של רמלה. חוסאם ג'רושי הוגדר על ידי המודיעין המשטרתי כעבריין העוסק בפעולות אלימות לצד ניהול כספים בשוק האפור. לצד אלו, הוא מנהל פעילות בענף הבנייה, בעיקר בתחום כריית חול ועבודות עפר.

מבוכה לח"כ דוד ביטן באירוע תרבות בתיאטרון חולון. צילום: יותם רונן, יותם רונן
החשד: חוסאם ג'רושי סייע לח"כ דוד ביטן/יותם רונן, צילום: יותם רונן

תחת חוסאם ג'רושי פועלת קבוצה מצומצמת של בני משפחה, שלפי החשד משתתפת בפעילות העבריינית בענפי הבנייה. גורם במשטרה אמר כי "זוהי פעילות של אלימות וסחיטה, כחלק מהניסיונות להשתלט על מכרזים ועבודות הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. חלק מהפעילות הזו מופנה כלפי רשויות מקומיות והיא נועדה להשתלט על עבודות פיתוח מרכזיות".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
גם ראש העיר מעורב בפרשה. דב צור בבית המשפט בראשון לציון בדיון בהארכת המעצר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

בשנים האחרונות נקשר שמם של כמה מבני המשפחה המורחבת גם בפעילות של בוררות בעולם התחתון וכן בגביית דמי חסות מאנשי עסקים באזור השפלה. עם זאת, במשטרה טוענים כי לא ניתן לכנות את פעילות העבריינית של בני המשפחה כארגון פשיעה אלא לכל היותר כנופויות פשע קטנות, שפעילותן נעה בין עבריינות מקומית נקודתית לפשיעה ברמה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully