וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת ביטן חוששים: מקורבו לשעבר סיפק את החומרים למשטרה

4.12.2017 / 16:30

גורמים המקורבים ליו"ר הקואליציה העריכו כי אדם מסביבתו הקרובה בעבר הוא זה שהעביר את חומרי החקירה במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון. "הוא כלל לא נעצר או נחקר", אמרו. "אנחנו מאוד מקווים שזה לא הוא, אך זה בהחלט מטריד"

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

בסביבתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) מעריכים כי אחד ממקורביו בעבר הוא זה שסיפק לחוקרי המשטרה חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. "יש לנו יותר מתחושת בטן שהחוקרים קיבלו מידע מאותו אדם", אמר אחד ממקורביו של ביטן.

"לקחו לחקירה כמעט כל מי שהיה בסביבה של דוד", ציין המקורב. "הם פשוט אספו אותם, בין אם הם קשורים או לא קשורים לפרשות, והביאו אותם לחקירה. חלקם גם הובאו לבית המשפט להארכת מעצר, אבל הגורם שאנחנו חוששים ששיתף פעולה עם החוקרים כלל לא נעצר ולא נחקר, למרות קרבתו הרבה לדוד. מכאן מתחזקת התהייה לגביו. אנחנו מקווים שזה לא נכון, אבל אנחנו בהחלט מוטרדים מהעניין".

לקריאה נוספת:
ח"כ דוד ביטן הגיב לראשונה: "ממשיך כרגיל"; נתניהו ביקר בלשכתו
החשוד שסייע לביטן לכסות חובות בשוק האפור - ממשפחת ג'רושי
אחרי יותר מ-13 שעות: הסתיימה חקירתו של ח"כ דוד ביטן בלהב 433

יו"ר הקואליציה דוד ביטן באירוע הרמת כוסית של מפלגת הליכוד, 30 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ח"כ ביטן/ראובן קסטרו

בתוך כך, ביטן הגיב היום לראשונה לאחר החקירות, בזמן שהגיע למשכן הכנסת. כשנשאל אם הוא ממשיך כרגיל, ענה ביטן בחיוב.

לשאלה אם הוא עומד להתפטר, כפי שדווח אתמול, אמר "אני לא יודע מי המציא את זה, גם לא יודע מי יכול להוציא הודעה כזאת. הייתי בחדר החקירות אז אני לא יודע ממי זה יצא". עוד הוסיף כי "חקירות זה לא נעים אבל אני לא מתכוון להתפטר מהכנסת". ביטן חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בלשכתו של יו"ר הקואליציה, והשניים שוחחו.

עוד באותו נושא

חובות לשוק האפור ומחטף מתחם האירועים: החשדות נגד דוד ביטן

לכתבה המלאה
דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ממשיך כרגיל. ח"כ ביטן בכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

המשטרה עצרה הבוקר ארבעה מעורבים נוספים בפרשה. בין המעורבים, נבחר ציבור בכיר בעיריית תל אביב, בכיר בעולם הפשע וקבלן. הבכיר מעולם הפשע שימש ככל הנראה צינור להלבנת כספים שהועברו לביטן באמצעות עסק להחלפת כספים. הקבלן הבכיר עובד בחברת בנייה יזמית שמשמשת גם כחברת ביצוע, ובעליה היו בקשרים הדוקים עם בכירי עיריית ראשון לציון.

כדי לקדם את החקירה, מנסים השוטרים לגייס שני עדי מדינה, כשלפחות אחד מהעדים הפוטנציאליים זומן מספר פעמים למשרדי להב 433. כמו כן, הותר לפרסום כי הבכיר בארגון הפשיעה שנעצר אתמול הוא חוסאם ג'רושי, שמעצרו הוארך עד יום חמישי, בחשד לסייע לביטן לכסות את חובותיו בשוק האפור.

בשעות הערב הותר לפרסום כי אחד העצורים בפרשה הוא סגן ראש עיריית ראשון לציון יוסי חממי, החשוד במרמה והפרת אמונים. מעצרו הוארך אתמול עד יום חמישי. עו"ד אורי בר עוז, המייצג את חממי, מסר כי הוא מכחיש את העבירות המיוחסות לו. "הוא מעולם לא נכנס לסיטואציה של ניגוד עניינים, והוא הקפיד להדיר את רגלו מכל ישיבה בכל ועדה שבה עלה חשד לניגוד עניינים".

פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן). -, מערכת וואלה! NEWS
פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן)/מערכת וואלה! NEWS, -

פרקליטיו של ג'רושי, עורכי הדין בראנסי נדיר ואורי בר עוז, מסרו כי הוא מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו, וכל קשר לביטן. "החשוד אינו בכיר בארגון פשיעה ומעולם לא הורשע בעבירות של ארגון פשיעה. מדובר באדם עם עבר פלילי מינורי, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והוא מכחיש כל קשר לעבירות שיוחסו לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully