וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-13 שעות: הסתיימה חקירתו של ח"כ דוד ביטן בלהב 433

4.12.2017 / 0:13

יו"ר הקואליציה נחקר בפרשה שעוסקת בקידום עסקי קבלנים במסגרת פעילות עיריית ראשון לציון. חשוד מרכזי נוסף בפרשה הוא ראש העירייה, דב צור, ומעצרו הוארך הערב בחמישה ימים. עורך דינו של ביטן: "הוא שיתף פעולה באופן מלא"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

פרשת שחיתות בראשון לציון - עדכונים אחרונים

- יו"ר הקואליציה דוד ביטן נחקר יותר מ-13 שעות
- ראש עיריית ראשון לציון נעצר ומעצרו הוארך בחמישה ימים
- ביטן וצור חשודים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים
- במרכז הפרשה: חשד לקידום עסקים של קבלנים בעירייה
- עורך דינו של ביטן: "שיתף פעולה באופן מלא, לא קרה כלום כי אין כלום"

יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן נחקר אתמול (ראשון) במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. ביטן נכנס לחקירה בסביבות השעה 9:00, ונחקר במשך יותר מ-13 שעות. במשטרה מסרו כי החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. ביטן חשוד במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

החקירה שזכתה לכינוי "תיק 1803" מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), בחשד לקידום עסקים של קבלנים. חוקרי המשטרה פשטו הבוקר על משרדי העירייה ואספו מסמכים רבים. במסגרת החקירה נעצרו 19 בני אדם, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, שמעצרו הוארך הערב בחמישה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: ראש עיריית ראשל"צ חשוד מרכזי בפרשת השחיתות בעיר
חובות לשוק האפור ומחטף מתחם האירועים: מסכת החשדות נגד ביטן
בניגוד להכרזת כחלון: הסיעות יוזמות העלאת מסים לפתרון משבר הסיעוד

ח"כ דוד ביטן ועורך דינו סמוך למשרדי להב 433 - 3 בדצמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ביטן ביציאה מהחקירה/מערכת וואלה!, אבי כהן

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, אמר כי יו"ר הקואליציה "שיתף פעולה באופן מלא וימשיך לשתף פעולה, ואתם תראו כי לא קרה כלום כי אין כלום".

"העבירות טומנות בחובן נזק בלתי הפיך באמון הציבור", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר של החשודים בפרשה, שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון. "יש להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו. מדובר בחקירה מסועפת שבה פעולות רבות שתכליתן להגיע לחקר האמת במהירות. התשתית העובדתית שהתגבשה חוצה את סף החשד הסביר – ומעבר לכך".

שמו של ביטן נקשר בפרשה בשל העובדה כי היא עוסקת באירועים מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה. כמה ממקורביו של ביטן הם בין העצורים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכן בשעות הבוקר לקראת חקירתו של ביטן.

ח"כ דוד אמסלם, חברו לסיעה של ביטן ומי שיזם את "חוק ההמלצות", כינה את גל המעצרים "דבר חמור מאוד". לדבריו, "יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הערב בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

גל המעצרים בעירייה נחשב לאחת מהפרשות החמורות ביותר שנחשפו בשלטון המקומי והארצי בשנים האחרונות. בין העצורים גורם בכיר בעולם הפשע, קבלנים, מסעדן בכיר ואנשי עסקים שחברו על פי החשד לבעלי תפקידים בכירים ביותר בעירייה וכן בשלטון הארצי.

דוד ביטן בצאתו מהחקירה במשרדי להב 433 - 3 בספטמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
במכוניתו ביציאה מלהב 433/מערכת וואלה!, אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully