וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להכרזת כחלון: הסיעות יוזמות העלאת מסים לפתרון משבר הסיעוד

12.11.2017 / 16:55

במסיבת העיתונאים שיזם ח"כ איציק שמולי ובה השתתפו נציגי סיעות הכנסת, הכריזו כי יפעלו לקידום פתרון למשבר, שבין השאר ידרוש העלאת מסים - זאת למרות הכרזת שר האוצר. ח"כ פלוסקוב מכולנו: "כחלון נתן לי אור ירוק להיות כאן - לא אמרתי שהוא הסכים למהלך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

נציגי סיעות הכנסת קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים במהלכה הצהירו כי יקדמו הצעת חוק לפתרון משבר הביטוח הסיעודי. הח"כים, שהתכנסו ביוזמת חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ציינו כי בכוונתם לגבש פתרון כולל למצב, שבין השאר ידרוש העלאת מסים.

מלבד ח"כ שמולי, במסיבת העיתונאים לקחו חלק נציגים ממפלגות האופוזיציה - ח"כ מיכל רוזין (מרצ), דב חנין (הרשימה המשותפת) וקארין אלהרר (יש עתיד). ליוזמה הצטרפו גם נציגים מסיעות הקואליציה, בהן ח"כ יואב קיש (הליכוד), אורי מקלב (יהדות התורה), יואב בן צור (ש"ס), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי). גם ח"כ טלי פלוסקוב ממפלגת כולנו השתתפה במסיבת העיתונאים, זאת למרות שיו"ר מפלגתה שר האוצר משה כחלון, הצהיר בעבר כי לא יסכים להעלאת מסים, המהווה למעשה תנאי הכרחי למימוש הצעת החוק לפתרון המשבר, וטרם התברר אם ייתן אור ירוק לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחילת השנה: 12 שוטרים נחקרו בחשד לתקיפת מפגינים חרדים
השרים אישרו: גם מפלגות ללא בחירות מקדימות יקבלו מימון פריימריז
מעון ללא ריבון: תיק שרה-שירה מעיד על לקחי העבר שלא נלמדו

מסיבת עיתונאים:בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
יוזמה משותפת לפתרון המשבר. הח"כים במסיבת העיתונאים, היום/ניב אהרונסון
איציק שמולי, המחנה הציוני, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
איציק שמולי, המחנה הציוני, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017/ניב אהרונסון

"הצעת החוק שמונחת אכן מדברת על העלאת מיסים", אמרה במסיבת העיתונאים ח"כ טלי פלוסקוב, ממפלגתו של שר האוצר. "נשב סביב השולחן ויהיו שותפים לנו האוצר ובנק ישראל ונמצא את הנוסחה".

פלוסקוב אף ציינה כי קיבלה את אישורו של שר האוצר לקחת חלק ביוזמה, זאת למרות שהבהיר בעבר כי הוא מתנגד להעלאת המסים. "קיבלתי אור ירוק להיות כאן היום כדי ש'כולנו' תהיה חלק מהפתרון לסיוע". היא אף הסבירה כי למרות הפתרון שגובש, כחלון עדיין לא נתן את הסכמתו לכך. "בשום פנים ואופן לא אמרתי באיזה דרך נפתור את הדבר, אני חלק מהצעת חוק להעלאת המיסים אבל לא אמרתי שכחלון הסכים להעלאת המסים".

15,000 דירות חדשות באזורי ביקוש: כחלון הכריז על הרחבת תכנית "מחיר למשתכן". אבי כהן
הצהיר בעבר שיוריד מסים. שר האוצר משה כחלון/אבי כהן

מסיבת העיתונאים התקיימה בעקבות משבר הביטוח הסיעודי לפיו בינואר הקרוב כמיליון איש ישארו ללא זכויות הביטוח הסיעודי הקולקטיבי מהן נהנו עד כה, זאת בעקבות החלטת הממונה על אגף שוק ההון במשרד האוצר דורית סלינגר.

איציק שמולי, המחנה הציוני, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"מצב אבסורדי". ח"כ שמולי במסיבת העיתונאים/ניב אהרונסון

למרות שטרם התבררה עמדת שר האוצר בנושא, נציגי המפלגות הפגינו חזית אחידה בכל הקשור לצורך לפתור את המשבר. "אני מודה לחבריי באופוזיציה והקואליציה שלקחו חלק ביוזמה", אמר ח"כ שמולי במסיבת העיתונאים. "התכנסנו כי יש אבסורד בכך שאדם נמצא במצוקה והוא מוצא את עצמו לבד", אמר. לדברים הצטרף גם ח"כ מקלב: "המטרה המרכזית של הכינוס הזה לחזק את הגל והדרישה הציבורית למיסוד הביטוח הציבורי, אנחנו מחויבים לנושא הזה חברתית וערכית".

אורי מקלב, יהדות התורה ויואב בן צור, ש"ס, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"מחויבים חברתית וערכית". ח"כ מקלב במסיבת העיתונאים/ניב אהרונסון

דברים ברוח דומה אמרה גם ח"כ אלהרר: "הצעת החוק הזו היא עניין של חיים ומוות ויעידו על כך המשפחות, יש כאן שעת רצון ואני שמחה על המפגש עם כל סיעות הבית". ח"כ סמוטריץ' אף ציין כי למרות שמפלגתו מחזיקה בתפיסה כלכלית ימנית הוא מאמין בנחיצות הדבר. "גם מי שמתנגד להעלאת מסים יתמוך ביוזמה. זו העלאה זניחה".

הצעת החוק המדוברת מתבססת על העלאת מס הבריאות בשיעור של כ- 0.75%. לטענת הח"כים, הפתרון כולל שלושה מרכיבים. "היקף הסיוע לסיעודיים בביתם כמעט ויוכפל לאלה ברמת התלות הבינונית (25 שעות שבועיות במקום 16 היום) וברמת תלות הגבוהה (40 במקום 18-22 היום), ביטול מבחני התלות בגילאים מסוים וריכוז ניהול השירות לסיעוד בקופות החולים תחת קורת גג אחת תוך חיסכון הבירוקרטיה שבין משרדי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully