וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים מחריף את המאבק: מהיום לא יתקיימו מבחנים בכל הארץ

5.12.2017 / 6:00

אחרי שאתמול הושבתו החטיבות העליונות באזור השרון, ארגון המורים העל יסודיים ישבית היום את בתי הספר העל יסודיים בצפון. בנוסף החל ממחר לא יתקיימו מבחנים. זאת כחלק ממחאת הארגון על תנאי העסקתם של המורים

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע אתמול (שני) על ביטול המבחנים בכל הארץ החל מהיום. אם המצב יימשך, העיצומים החדשים מעמידים בסיכון את בגרויות החורף. מוקדם יותר הודיע הארגון על השבתת הלימודים בבתי ספר באזור הצפון. העיצומים באים על רקע מאבק הארגון על תנאי העסקת המורים בתיכונים ועל משכורותיהם.

היום לא יתקיימו לימודים בחטיבות העליונות ביישובים אכסאל, בית ירח, בית שאן, דבוריה, הזורעים, זרזיר, חמדיה, טורעאן, טירת צבי, יפיע, יפעת, כדורי, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר כמא, כפר כנא, כפר מנדא, מגדל העמק, מוקייבלה, מזרע, מלכישוע, משהד,נאעורה, נהלל, נווה איתן, ניין, נצרת, נצרת עילית, עוזייר, עילוט, עין מאהל, עפולה, ריינה, רמת דוד, שבלי-אום אל-גנם ושדה אליהו.

עוד בוואלה! NEWS:
בסביבת ביטן חוששים: מקורבו לשעבר סיפק את החומרים למשטרה
דיווחים בתימן: "המורדים הפרו-איראנים חיסלו את נשיא לשעבר"
הותר לפרסום: שני תושבי הנגב נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בערד

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
כיתה ריקה בגימנסיה הרצליה. אילוסטרציה/שרון בוקוב

מארגון המורים נמסר כי הארגון שומר לעצמו את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו ובכל היקף שיידרש. כמו כן, עדכונים לגבי המשך הצעדים יימסרו בהתאם להתפתחות המשא ומתן בין הארגון והאוצר.

השביתה באה לאחר שאתמול הושבתו הלימודים ב-82 בתי ספר באזור השרון. ביום חמישי האחרון הושבתו כל בתי הספר של החינוך ההתיישבותי ובתי הספר הפנימייתיים. יום לפני כן הושבתו הלימודים בכ-70 בתי ספר ובנוסף הארגון הורה על הפסקת הכנת הלימודים למבחני פיזה ואסר על מוריו לבצע פעילות מכל סוג שהוא אחרי 17:30. זאת, בהמשך לסדרת שביתות ועיצומים שהחלו עם ההכרזה על סכסוך עבודה ב-8 בנובמבר.

בלב המחלוקת עומדת שאלת העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה. המשא ומתן על הסכם חדש החל בינואר השנה. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, באוצר התגבשה הסכמה על העלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הוצעה העלאה של 60 שקלים. לדבריו, במשרד האוצר "רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים".

(עדכון ראשון: 17:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully