וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מאות כלי טיס: ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל אווירי ענק

4.12.2017 / 15:52

שני הצבאות החלו בתמרון נרחב, שבו משתתפים גם שישה מטוסי חמקן מתקדמים, על אף הקריאות של סין ורוסיה לעצור זאת. קוריאה הצפונית: הם דוחפים את חצי האי אל סיפה של מלחמה גרעינית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית וקוריאה הדרומית פתחו היום (שני) בתרגיל אווירי רחב היקף על אף קריאות מצד רוסיה וסין לעצור זאת בצל המתיחות הגוברת עם קוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הזהירו כי התרגיל דוחף את חצי האי הקוריאני אל "סיפה של מלחמה גרעינית". התרגיל האווירי השנתי, שיתקיים עד יום שישי, כולל שישה מטוסי חמקן מדגם F-22 יחד עם עוד 230 כלי טיס.

התרגיל מתקיים שבוע לאחר שהמדינה הקומוניסטית שיגרה את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי המתקדם ביותר שלה, המסוגל להגיע לכל שטחה של ארצות הברית.

שר החוץ הסיני וונג יי אמר כי זה "מצער" שכל הצדדים לא הצליחו "לנצל את חלון ההזדמנויות" שנפתח להם בחודשיים האחרונים, שבהם נרשמה הפוגה יחסית בטרם השיגור האחרון של קוריאה הצפונית.

סין ורוסיה הציעו כי ארצות הברית וקוריאה הדרומית יחדלו מקיום תרגילים צבאיים נרחבים, ובתמורה תעצור קוריאה הצפונית את פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה. בייג'ינג קראה באופן רשמי "ההשעיה ההדדית".

לקריאה נוספת:
בזיקוקים ובמסיבת רחוב: צפון קוריאה חוגגת את הניסוי המוצלח
מתכוננים לגרעין של קים: ניסוי צופרים ראשון בהוואי מאז המלחמה הקרה
טראמפ: סין לא מצליחה לרסן את איש הטילים הקטן

צבאות דרום קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל אווירי הגדול ביותר אי פעם לשתי המדינות. רויטרס
מטוסי ארה"ב וקוריאה הדרומית בתרגיל המשתוף/רויטרס

התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית פרסמה בסוף השבוע תמונות של חגיגות בבירה פיונגיאנג בעקבות שיגור הטיל. לפי סוכנות הידיעות הרשמית, החגיגות התקיימו ביום חמישי, והן כללו מסיבת רחוב וזיקוקים. עוד דווח כי בין החוגגים, בהם חיילים, עובדי מדינה ואזרחים, נרשמה "שמחה רבה והתרגשות" בעקבות השיגור של הטיל, הוואסנג-15. לפי הדיווחים במדינה המבודדת, המנהיג קים ג'ונג און הכריז על כך שלארצו יש "מטרה היסטורית" בהפיכתה לאומה גרעינית.

הטיל החדש, שתיעוד השיגור שלו פורסם בתקשורת בקוריאה הצפונית, גדול ורחב יותר מקודמו, הוואסנג-14. האחרון שוגר פעמיים בחודש יולי וחלף בשמי יפן. לפי פיונגיאנג, הטיל החדיש מסוגל לשאת כמות דלק גדולה יותר ולטוס למרחק רב יותר. עוד נטען כי הטיל הגיע לרום טיסה של 4,475 ק"מ - פי עשרה יותר מגובהה של תחנת החלל הבינלאומית - ועבר מרחק של 950 ק"מ ב-53 דקות. הוא נחת באזור הכלכלי המיוחד של יפן, אך לטענת צבא ארצות הברית, הוא לא היווה סכנה בשום שלב.

המדינה המבודדת ממשיכה לבצע ניסויים, כולל ניסוי גדול שערכה בספטמבר, חרף הסנקציות הבינלאומיות. מומחים אמריקנים אמנם אישרו כי הטיל נראה גדול יותר, אך פקפקו ביכולתו להגיע לטווח כה רחוק בעודו נושא מטען דלק כבד וראש נפץ גרעיני.

עוד באותו נושא

מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו

לכתבה המלאה
תרגיל משוף בין צבא ארצות הברית לצבא קוריאה הדרומית, 4 בדצמבר 2017. רויטרס
תיעוד מהתרגיל המשותף של צבא ארה"ב וקוריאה הדרומית/רויטרס
תרגיל משוף בין צבא ארצות הברית לצבא קוריאה הדרומית, 4 בדצמבר 2017. רויטרס
תיעוד מהתרגיל המשותף של צבא ארה"ב וקוריאה הדרומית/רויטרס
תרגיל משוף בין צבא ארצות הברית לצבא קוריאה הדרומית, 4 בדצמבר 2017. רויטרס
תיעוד מהתרגיל המשותף של צבא ארה"ב וקוריאה הדרומית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully