וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לגרעין של קים: ניסוי צופרים ראשון בהוואי מאז המלחמה הקרה

מדינת האי המבודדת ערכה ניסוי לאחר שקוריאה הצפונית חשפה טיל בליסטי חדש שעל פי הערכות מגיע אל אדמת ארה"ב. במקרה של מתקפה גרעינית תושבים בהוואי יידרשו להגיע למקלטים תוך פחות מ-20 דקות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הוואי ערכה הלילה (ראשון) ניסוי צופרים המתריע מפני מתקפה גרעינית, לראשונה מאז תום המלחמה הקרה. זאת ברקע המתיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית.

הצופרים נשמעו ברחבי האי המבודד כחלק מבחינת מערכות ההתרעה, ימים ספורים לאחר שפיונגיאנג ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי, היכול לפי ההערכות לפגוע בכל שטחה של ארצות הברית.

על פי ההנחיות, כשהאזעקה מופעלת על התושבים לחפש מקלט באופן מידי ולהמתין שם עד לשמיעת מסרים ברדיו או בטלוויזיה שיתנו אור ירוק שהשטח בטוח.

תושבים בהוואי מבלים בחוף בזמן ניסוי צופרים לקראת אפשרות של תקיפה גרעינית מקוריאה הצפונית, 2 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
תושבים מבלים בחוף בזמן ניסוי הצופרים. הוואי, אתמול/AP, אי-פי

בכל חודש, גורמים ברשויות החירום בוחנים מערכת התרעות נפרדת לצונאמי ולאסונות טבע אחרים. המערכת קוראת לתושבים לפתוח את מקלטי הרדיו או הטלוויזיה כדי לקבל מידע והוראות על מצב חירום אפשרי או על פינוי לאזורים גבוהים יותר במקרה של שיטפונות.

"אנחנו מאמינים שעלינו להיום מוכנים לכל אסון, ובעולם של היום, זה כולל גם מתקפה גרעינית", אמר מושל הוואי דייוויד איג. "אנחנו צריכים לנקוט פעולה שונה בהשוואה לזו שאנו נוקטים כשיש הוריקן או צונאמי במקרה של מתקפה גרעינית".

עם הפעלת הצופרים, לתושבים ולתיירים יהיו פחות מ-20 דקות כדי להסתתר במקרה של מתקפה גרעינית על האי, שנמצא במרחק של כ-2,225 ק"מ מקוריאה הצפונית - טווח שאותו מכסה בקלות הטיל החדש הוואסונג-15.

עוד באותו נושא

מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו

לכתבה המלאה
אנשי רשות החירום בהוואי ניסוי צופרים לקראת אפשרות של תקיפה גרעינית מקוריאה הצפונית, 2 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
ניסוי ראשון זה כ-30 שנה. מפעילי מערכת הצופרים בהוואי/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully